Saturday, March 31, 2012

Marinirani inćuni

IMG_2602





Napokon sam našla recept koje g sam tražila vec dugoooo vremena !
Prije godinu dana  sam objavila jedan recept  mariniranih srdela, koji je dobar i približan onom okusu koji sam tražila, al to nije bilo to.....ono što sam tražila cu vam otkriti u ovom receptu...
napokon sam ga našla !!!
U stvari, recept sam našla malo iza objave onog o srdelama, al nikako uhvatit vremena da ga objavim, mada sam ga toliko puta od tada napravila.
Kada sam preselila ovdje prije par godina, a o tome sam vam i ranije pisala, moj susjed Mate me navukao na jedan odlican recept domaćih inćuna koje je on nabavljao iz Mokošice kraj Dubrovnika iz kućne radinosti.
Znala sam naručiti i po dvi staklenke tjedno ispočetka, sve dok ih se nisam lagano zasitila.
Svaki put kada bih ih naručivala Mati je bio lagan osmjeh na licu,
znao je da sam se navukla.
Rekao mi je da je i njemu bilo tako.

IMG_2472

Tih inćuna je uvijek bilo u kući a kako ja ništa ne znam sama pojesti ni zadržati za sebe, servirale su se mojim ukućanima i posebno dragim gostima....nije mi to bilo za svakoga :)
Staklenka, stvarno pošteno nabijena  bi me koštala 100 kuna, al nije mi bilo žao.
Ne kažem da je to pretjerano skupo, ali kada kupujete par njih na tjedan skupi se to !
A još kada znate da za 20 kuna možete kupiti  kilogram svježih  inćuna i da ih uz malo muke možete sami napraviti, a da im nijedni kupovni nisu ravni, sreći nema kraja !
Za marinirane srdele sam rekla da ih moj muž ne jede i da me to čudi,
e, to ovdje nije slučaj.
Nevažno sto je riba u oba slučaja sirova, inćune na ovaj način obožava isto kao i ja, u stvari svi mi u kući,
od najmlađeg do najstarijeg !

IMG_2495

Inače, po objavi onog prvog recepta dobila sam i ovaj od moje rodice iz Nizozemske. Ona ga je nabavila od prijateljice iz Mokošice....znala sam odmah da je to ono što tražim. A moja rodica Tanja je inace strastveni ljubitelj ribe i domaće spize kao i ja....valjda nam je to u krvi.
Recept sam prilagodila sebi i oduševila se.
Recept koji slobodno može biti poslužen i u najboljem restoranu i to uz paprenu cijenu !

Činilo mi se da sam skoro pa odustala od inćuna, nekako nikako da potrefim kada ih ima kupiti....
ili zakasnim ili ih nema ili šta god već...
al domudrila sam se i ja,
fino sam mom ribaru ostavila broj telefona da me nazove kada ih dobije.
A nazvao me odmah sutradan !!!!
Znam prepoznati svježu ribu, a ovaj moj ribar je uvijek ima,
on prodaje ulov koji je tu noć uhvaćen na obližnjoj koći...
ma ljudi moji, tamo se sve može sirovo jest koliko je friško !!!
Dio inćuna sam zasolila a dio sam marinirala na ovaj način.


IMG_2513

O zasoljenim inćunima ćemo neki drugi put a danas ćemo samo o ovim mariniranim !
Ovo će biti jedan od onih recepata bez recepta !
Inćunima otkinuti glave i očistiti ih od utrobe te isfiletirati pa preliti razblaženom otopinom bijele kvasine.
U originalnom receptu je omjer kvasine i vode bio 3:1 ali poslije eksperimentiranja moj idealni omjer je 1:1.
Sve presuti šakom soli i ostaviti 24 sata da odstoji u frižideru.

IMG_2464

Sutradan će meso inćuna pobijeliti.
Meso isprati i slagati u staklenke. Preliti sa biljnim uljem, staviti na vrh komadić limuna i staklenke zatvoriti i spremiti u frižider.
Koristiti po potrebi !
Ja ih obožavam napravljene na salatu, prelivene maslinovim uljem i limunovim sokom uz dodatak maslina i kapara.
Ma za prste polizat !!!!
I još nešto....na slikama je salata poslužena sa nožem i pinjurom.....al nema šanse da ja to tako jedem....

IMG_2593

nego fino, tanjur pred sebe i močiti sve sa kruhom, onako fino prstima....
i naravno sve zaliti sa odličnim crnim vinom.
Ma vrhunska spiza !!!!!!!!
Uživancija za sva čula  definitivno !!!!
Dobar tek !!!!

10 comments:

Dunja April 01, 2012 11:33 AM  

Joj divno, već dugo sanjam takve inćune, ali molim te pojašnjenje, o kojem octu ili kvasini je riječ, vinski bijeli, alkoholni?

Branka Pratezina April 01, 2012 12:27 PM  

Ja sam koristila bijeli alkoholni ocat !
Al svakako, kada izmješaš ocat sa vodom oprobaj koliko ti je jako i radi mješavinu kako odgovara tvom ukusu !
Ispočetka sam radila po receptu i to mi je bilo prejako, pa sam i ja prilagodila mješavinu sebi i našem ukusu !!!!

Dunja April 01, 2012 1:28 PM  

Hvala Branka, evo divnog recepta za Veliki tjedan. Javim utiske.

SENKA April 01, 2012 4:12 PM  

Obozavam da jedem prstima, nekako vise uzivam, a ovi tvoji incuni bas to traze...i vino, naravno.Puno vremena provodim na crnogorskom primorju odakle je moj suprug i uzivam u svemu sto tamo isprobam.Slane sardele i slanu skakavicu jesam, ali domace incune jos nisam. Eto prilike da ja mojim dragim primorcima nesto morsko spremim.Samo jedno pitanje, sta je bela kvasina i da li se ona sutradan spere sa incuna? Veliki pozdrav

Branka Pratezina April 01, 2012 7:19 PM  

Senka, bijela kvasina je bijeli ocat. Koristim obicno bijeli alkoholni ocat koji se može kupiti u svakoj samoposluzi. Inćuni se preliju vodom i octom tako da su sasvim budu uronjeni u tekucinu i ostave se 24 sata u njoj. Doda se i sol....sve od oka, Sutradan izlijes tekucinu i inćune isperes samo vodom, ocijedis ih malo i samo slažes u staklenke. Prelijes ih uljem,tako da plivaju u ulju, ulje ih čuva, dodaš malo limuna i dobro zatvoriš.
Mogu stajati tako oko mjesec i pol dana u frižideru....ako uspiju ,) Meni su tako fini da stvarno nestanu na brzinu !!!!

Nevena April 02, 2012 8:32 AM  

Ja ću teško naći sveže inćune u Novom Sadu ali sam baš uživala u postu, jako je živopisan. Sve sam mogla zamisliti:)
Na leto planiram na moj dragi Hvar, mogla bi isprobati recept...

Petra Kranjica April 02, 2012 3:29 PM  

Krasno izgleda.Odličan recept ali me malo muči ovo filetiranje. Koliko to traje pa oni su sitni, sitni.

Branka Pratezina April 02, 2012 3:57 PM  

Nije problem filetiranja, sitni jesu, al ide to poprilično brzo.
kada otkines glave i izvadis stomak, lagano pritisni prstom u kost,
nož ti čak nije ni potreban, možeš sve prstima raditi.
Inače, pokazala sam filetiranje srdela još pridavno i inćuni su mi čak lakši od srdela koje su veće.
http://neretvanskanostalgija.blogspot.com/2009/09/malo-drugacije-srdele-i-salsa-od.html

Tamara April 09, 2012 7:45 AM  

obožavam inćune, ja ih s limunovim sokom mariniram!!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP