Thursday, October 14, 2010

Dani kruha i mali veseljaci

zabe i peciva 097




Dosavsi nazad "doma" naisla sam na dosta novosti kojih prije mog odlaska nije ni bilo.
Neke su dobre, neke malo manje,
al "Dani kruha"koji se odrzavaju u skolama i vrticima su me odusevili.


zabe i peciva 103

Dani kruha – dani zahvalnosti za plodove zemlje – obilježavaju se svake godine tijekom listopada u dječjim vrtićima, osnovnim i srednjim školama, učeničkim domovima, ustanovama za odgoj i obrazovanje djece s teškoćama u razvoju, te ograncima i granama Udruge Lijepa naša. Svečanostima Dana kruha, uz molitvu, blagoslov i simbolično blagovanje kruha zahvaljujemo Bogu na svim plodovima, radostima, uspjesima i darovima kojima smo tijekom godine kao narod i kao pojedinci bili podareni.
Preuzeto odavde


zabe i peciva 099


Ove je godine i moja Draga bila dio toga.
Bila je stvarno odusevljena.
Naravno, za sve mi je rekla tek vecer ranije, jer kako bi bilo da ja samo imam malo vremena,vec moram sve raditi na vrat na nos,
uvijek u zurbi.
A znala sam da ce se to dogodi, i jos sam je neki dan pitala kada njihova skola to slavi, a ona nije ni znala o cemu ja pricam.
Za svaki slucaj sam joj rekla da kada im nastavnik bude rekao da mi obavezno rece na vrijeme.
Al.......sto je tu je.
Trebalo je iskoristit malo vremena sto se imalo i napraviti nesto s cim ce i Draga bit zadovoljna i sto ce sa gustom ponijeti u skolu.
Radila sam "male veseljake", mala zgodna peciva koja sam ranije vidjala na poprilican broj internet stranica a koju je ideju koristila i Biserka na Coolinarici, a imala ga je i Nlo na svom blogu koji trenutno nije dostupan.
Svakako, super zgodna ideja za djecu i djecije proslave.

zabe i peciva 091

Potrebno je:

4 solje brasna
1 zlicica praska za pecivo
20 g svjezeg kvasca
1 zlicica secera
sol
250 ml mlakog mlijeka
200 g milerama
1 zumanjce
100 g maslaca
1 jaje, zumance za tijesto, a bjelanjce za premaz
sjemenke sezama, maka, lana......

U malo mlijeka razmutiti kvasac i secer i ostaviti da se kvasac "digne".
Brasno kojem smo dodali prasak za pecivo prosijati, dodati rastopljen maslac, zumance, mlijeko, mileram, sol i nadignut kvasac, te zamijesiti mekano tijesto.
Po potrebi dodati jos malo mlijeka.
Ostaviti tijesto da udvostruci volumen.
Podijeliti na osam loptica koje smo zatim lagano razvaljali i oblikovali "glavice".

zabe i peciva 050

Oblikovati oci i usta, koje onda koristimo za usi i nos.

zabe i peciva 074

zabe i peciva 064

Oblikovana peciva premazati bjelanjcem, posuti sjemenkama i staviti peci u zagrijanu pecnicu te kratko zapeci, tek toliko da peciva ravnomjerno porumene.
Izvaditi iz pecnice, staviti na resetku da se ohlade i posluziti.

zabe i peciva 085

Tijesto je bilo savrseno mekano.
Ja osobno volim tijesta sa kiselim vrhnjem,
nekako su mi meksa i ukusnija.
Prasak za pecivo obicno dodajem u sva dizana tijesta bez obzira da li to pise u receptu ili ne,
tijesta s njegovim dodatkom bude puno, puno mekse.
Mjere koje sam stavila u receptu nisam vagala zbog nedostatka vremena, a solja koju sam koristila je ona veca, od bijele kave.
Veseljaci su ispali super zgodni i neobicni,
u stvari, ja sam samo zamijesila tijesto i stavila ih u pecnicu, a Draga i njezina prijateljica ostatak.
Da su uzivale, to ne trebam ni pricati !

14 comments:

JA U KUHINJI... October 14, 2010 10:50 PM  

Predivno, predivno, predivno!!!!

Dunja October 14, 2010 11:16 PM  

Preslatko, veselje će biti za moju unučicu.

Shacky October 15, 2010 8:51 AM  

Preslatko, ne znam da li su mi lepše brkice ili kikice! Super!

Unknown October 15, 2010 10:57 AM  

Prekrasno, zanimljivo, od ideje do krajnjeg rezultata, baš sve!

Snjezana October 15, 2010 1:39 PM  

kad se radi o kruhu od tebe se ne moze ocekivati nesto prosjecno.:)))))))

Dajana October 15, 2010 2:14 PM  

Stvarno lijepa inicijativa, nisam sigurna da postoji ovdje u Italiji. A peciva su preslatka, idealna uz to za ukljuciti i djecu u pripremu

Наташа October 15, 2010 6:31 PM  

Krasni čovečuljci! Iiiii kako se veselim jer će moja djeca biti oduševljena kada im ih napravim! Hvala, hvala,hvala! :)))

mignonne October 15, 2010 11:08 PM  

Mnogo su slatki, svidja mi se i testo sa mileramom...verujem da su curice uzivale u pripremanju, a mogu tek zamisliti odusevljenje vrsnjaka kad su ih odnele u skolu!;)))

Вера October 16, 2010 12:58 PM  

Branka moja,ovo je fenomenalno!

DSdiva October 21, 2010 1:00 PM  

Уникални са, браво!

Andrea October 23, 2010 11:57 AM  

Branka, ovo izgleda apsolutno savršeno. Odlična ideja i izvedba. :)

Rummy Arizankoska March 18, 2011 4:15 AM  

They are amazing! See my version of it: http://rummylicious.blogspot.com/2011/03/blog-post_17.html
Thank you for the recipe!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP