Wednesday, November 17, 2010

Masline, masline.....prvi dio....zapecene masline.....

043


Eh.....da vi zivite gdje ja zivim, vjerojantno bi imali isti problem kao i ja....odakle vise krenuti....
kalendarski nam je stigla jesen, mada su temperature jos uvijek, ako ste imalo hrabriji, za kupanje.

056

A sezona svega.......
odakle krenuti.....
od mandarina,limuna....maslina.
Ajmo s kraja, idemo sa maslinama.

054

055

Puno, puno puta sam rekla na ovoj stranici kako se masline kod nas u kuci jedu kao bombone, pocevsi od najmladjeg pa do najstarijeg.
To je stvarno jedna od namirnica koja uvjek prolazi, bez obzira na vrstu i na nacin pripreme.
Ovaj put su to crne masline, spremljene na nekoliko raznih nacina.
Ziveci u Australiji toliko dugo i poznavajuci i tudje kuhinje, naravno, upoznala sam i razlicite vrste maslina,
a nasa najomiljenija su "Kalamata " masline,
jeli smo ih kao najsladje bobice.
Malo su jaceg i intezivnijeg okusa i to nam se jako svidjalo,
a sada kada zivimo ovdje, doma.....kako pronaci onu nama najdrazu...

058

E....ove godine idemo u eksperimetiranje....
iskoristiti vrste maslina koje rastu u Neretvi i naci nacin pripreme da dobijemo okus koji volimo.
Toliko nacina pripreme, svi slicni, a svi tako razliciti...
Ovu temu cu morati obraditi u nekoliko navrata....
onako kako masline zriju, ja cu vas izvjestavati.
Imajuci u glavi ono sto hocu i sto volim, ne volim izlijecati puno sa idejama jer one cesto izazivaju suvisne i cudne komentare, svoj provjereni recept, sam samo jednom spomenula,
nisam naisla na reakciju koju sam ocekivala,
drugacije receno, nisam naisla na sugovornika koji me je bio voljan saslusati.
OK.....nije problem,
ajmo, idemo najprije po domacim receptima
Probat cu sve, nije mi nikakav problem
na kraju cu, kada sve isprobam, znati reci sto volim, ili sto volim malo vise, a sto malo manje,
a onda cu ipak reci sto mislim, pa sta bude :lol:
Lani kada sam stigla u ovo vrijeme, a taman je bilo vrijeme dozrijevanja maslina, jos sam bila zamantana od puta, pocetka renoviranja kuce koju smo kupili a i djeca koja su stigla sa mnom,
nekako sam sa zaljenjem gledala ovo vrijeme kako prolazi i kako masline zriju a ja nista....
jednostavno nisam imala vremena,
sve mi je bilo nekako brzo,
al sam se zaklela samoj sebi da sljedecu godinu moram biti spremna, pa sta god bude.

009

008

011

I evo, dosla je sljedeca godina, puno brze nego sto sam mislila,
dal sam spremna.......
ma dasta nego jesam,
vise nego ikad,
ako nista drugo, cisto iz principa.....hocu reci inata.....

016

034

Prosli tjedan smo brali masline kod mog strica u masliniku,
to je velik posao, ne toliko tezak ali svakako iscrpljujuci jer su masline onolike kolike jesu, malene,
a treba ih sve obrati,
steta da propadnu.
Posto je maslinik u polju, masline su sazrele za branje brze nego one u brdu.
Naravno, sve zavisi i od pozicije maslinika a i vrste maslina.
Uglavno, ovo je meni bilo prvo branje maslina i koliko god strpljenja i truda trebalo, uzivala sam svaki sekund.
Kada nesto radite na zemlji i kada na kraju vaseg rada vidite plodove toga, nista vam nije tesko.

014

029

037

040

Vrste maslina koje su bile u masliniku su oblica i leccino,
cini mi se dvije najprostranjenije vrste maslina koje rastu na ovom podrucju.
Ovdje je normalno da se masline samo malo popare vrelom vodom, posole i lagano
prosuse u pecnici.
I to bi bilo to....


045

048

To bi i bio moj prvi recept za sada.

masline 150

Potrebno je:

Svjeze obrane masline
sol


Zakuhati vodu da dodje do vrenja i njome preliti probrane masline,
ostaviti 20-tak minuta i procijediti ih.
Prohladiti i zasoliti.

masline 077

Staviti na lim od pecenja u jednom sloju i zapeci ih u pecnici nekih 20- tak minuta na 200* i vaditi vani.
Zauljiti lagano maslinovim uljem u ohladjene spremiti u staklenke
i uzivati.

masline 242

Lijepo...ukusno....
al nije ono sto sam htjela.
Na ovaj nacin ih radi moja mama i vjerujte mi da kod nje kada ih probam, nekako su mi drugacijeg okusa nego moje.....
mada su iste....
iz istog maslinika i radjene na isti nacin....
sigurno zato sto su mamine pa imaju neku posebnu car.

masline 214

Al, kako god, kompletno su drugog okusa i teksture od onoga sto mi je u glavi....
htjela bih malo drugacije...
Bit ce ovih dana jos postova o maslinama,
napravila sam ih na nekoliko nacina,
a ja cu davati izvijesca onako kako masline stizu ili onako kako se masline odgorcavaju i postaju jestive,
a tako cu i davati ocjene od svakog nacina isprobanog.

masline 204

masline 186

Svakako, cujemo se jako brzo.

7 comments:

Snjezana November 18, 2010 3:28 AM  

ajme, sto ja volim pecene masline... smrc, ja bih da mi ih posaljes...:D
jedva cekam nove postove o maslinama.:)

Andrea November 18, 2010 12:21 PM  

Meni su pečene masline jedne od rijetkih koje ne volim. :)
I moji su sad u berbi i nadam se uskoro friškoj pošiljci maslinovog ulja, a radujem se i tvojim novim postovima.
Fotke su me oduševile. :)

mirjana November 19, 2010 2:12 AM  

Tezak je to posao..nisam nikada brala masline,ali jesam sljive,ovi tvoji prizori me jaaako posjecaju na to.
Isto tako nisam nikada jela pecene masline :(
Slike su preijepe!!1Sretna berba i da se sve lijepo zavrsi !!

Наташа November 21, 2010 7:48 PM  

Pečene masline sam prvi puta probala prošle godine na Tari. Bilo je internacionalno veče i ljudovi iz Hrvatske su toliko bili nakrcali svoj sto da čovjek više nije znao kud bi gledao i šta bi prije probao. Među svim tim divnim delicijama su bile i pečene masline. WoW, rekoh sebi, ovo je definitivno ljubav na prvi ... zalogaj! :)))
I od tada ih nikada više nisam našla, niti probala, sve do mog putovanja u Zagreb prošlog mjeseca, kada sam ih našla u jednom hipermarketu. Nisu bili ni blizu onih domaćih, ali su bile pečene! :))))
Hm.. trajale su nam svega nekoliko dana i nema ih više.. :( I da znaš da ti jaaako, jaako zavidim što živiš na tako divnom mjestu koje izobiluje tako finim stvarima. :)

zajebant _st November 24, 2012 4:03 PM  

ma taman san dobija malo maslina i odlucija ih napravit ali nisan bija siguran pa sam pogleda ovaj tvoj recept ......i pogodija ....savrsene su ..bas kako si rekla ...kao bomboni
....puno lipe slike i muzika ..bas sam uziva gledajuci , citajuci i slusajuci muziku ....hvala ti ...

Samo svoja October 28, 2017 10:01 AM  

Super! Bas me zanima. Ja ih spremsm isto ko tvoja mama hihi a rado bih jos neki nacin isprobala, upravo sam u potrazi za recrptima.

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP