Friday, September 4, 2009

Moj cokoladni "mud cake"

cokoladna torta 104



Dok su mi se jucer pekle cupcakes napravila sam i ovaj kolac.
Uvijek kazem da ne jedem slatkise ni kolace, ali onda samu sebe uhvatim u lazi ;)
naime, bez slatkog stvarno mogu mjesecima, nemam nikakve zelje za njim, ali nekada kao da mi tijelo trazi secer....
a tada najcesce napravim nesto cokoladno.

cokoladna torta 090

Tako sam slaba na cokoladne kolace,
ne svakakve, vec one fine, socne, glibaste......njima tesko da odolim.

cokoladna torta 187


A takvo nesto je tako jednostavno za napravit i to sa tek nekoliko namirnica.
nema potrebe za kremama, slagovima,
ovo je socno samo od sebe.

cokoladna torta 161

Davno sam rekla da me je malo australskih kolaca odusevilo, tek njih par.
E to je vrijedilo kada sam tek dosla u Australiju, ne vise.
Kuhinja u cijelom svijetu se mijenja , nadopunjuje, uvijek se traze novi okusi, novi nacini rada,
pa tako i ovdje.
Moderna australska kuhinja u nekoliko zadnjih godina me odusevila.
Ovo je jos jedan prekrasan australski recept.

Evo ga :

1 1/2 solje jake kave
1/4 solje brandy
150 g tamne cokolade
250 g maslaca
2 solje secera
2 solje brasna
1 zlicica sode bikarbone
mali prstohvat soli
2 jaja, lagano izmucena viljuskom
1 zlicica ekstrata od vanilije

Ukljuciti pecnicu da se zagrije na 135*.
Staviti kavu, brandy, cokoladu i maslac na paru ili na jako laganu vatru da se otope a kada je postalo sve glatka smijesa maknuti sa vatre i ostaviti desetak minuta da se malo ohladi.
Lagano rashladjenu smijesu prebaciti u zdjelu od miksera.
Prosijati brasno, sol i sodu te uz lagano mijesanje mikserom ( nije potrebana jaka brzina) postepeno dodavati suhe sastojke.
Kada smo to izmijesali dodamo i dva jaja i vaniliju,
promijesati da smijesa bude jednolica i izliti u kalup od 23-24 cm.
Peci sat i pol vremena, a pecen kolac izvaditi, ostaviti nekoliko minuta u kalupu, a zarim kalup skinuti i hladiti na resetci.
Ukrasiti po zelji i posluziti.
Ja sam za ukras koristila cokoladni ganache.

cokoladna torta 072


cokoladna torta 078

Za ganache mi je bilo potrebno :

1 solja vrhnja
200 g tamne cokolade iskidane na komadice
1 zlicica maslaca

Na paru staviti vrhnje i cokoladu da se otope i kada je smijesa postala glatka dodamo i maslac, dobro izmijesamo i ostavimo sa strane da se dobro rashladi.
nemojte kremu stavljati u frizider jer ce izgubiti sjaj.
Kada je krema dobila dovoljnu gustinu za mazanje s njom namazemo cijelu tortu.
Solje su velicine 250 ml.

cokoladna torta 071


Moj grijeh, moj grijeh, moj preveliki grijeh...
Pa tko ovdje ne bi zgrijesio ???

cokoladna torta 066

45 comments:

Vali September 04, 2009 8:39 AM  

Divno izgleda! Čokoladno i sočno!

cosmo2503 September 04, 2009 10:54 AM  

Od čokoladnosti mud cake-a zastaje dah. to je "chocolate paradise" i uvijek se čudim tim Amerikancima kako su mogli nazvati kolač po blatu. Ili možda "mud" znači i nešto ljepše?

Dragana Pušica - Moje Grne blog September 04, 2009 10:55 AM  

Ijaoooo, a ja treba da smršam :( vidi ove čokoladne lepotice, voda mi krenula na usta....
Inače, juče sam ceo dan bila na tvom blogu i odabirala recepte za istragu.. pa čisto da te pitam, ako mi negde zapne, smem li da te cimam za pomoć? :)

dvi ribe dva kumpira September 04, 2009 11:29 AM  

Hvala ;)
Gaga, tu sam, ako zapne samo pitaj ;)
Cosmo, i ja sam se cudila imenu :))
Mud je mud, blato, nema drugog prevoda ;)
Al je kolac savrsenstvo ;)

Unknown September 04, 2009 12:38 PM  

Stvarno je savršen, tako čokoladast i sočan što najviše volim kod kolača!

Andrea September 04, 2009 3:14 PM  

Branka moja, ja sam sad ostala širom otvorenih usta nad ovim čokoladnim čudom. Prekrasno izgleda, sočno i turbo čokoladno. Ne znam što bi drugo napisala osim: divno! :)

dvi ribe dva kumpira September 04, 2009 3:24 PM  

Andrea, bas sam se nasmijala ;))
Izgleda super cokoladno,
u kolac ne ide bas previse cokolade, a ganache sam u stvari stavila smijesu i pol od navedene u receptu,
mogla sam slobodno i normalnu dozu, opet bi bilo dovoljno ;))
Definitivno jako, jako socno ;))

Nada September 04, 2009 4:03 PM  

Ma savršeno,eto bez više riječi..mislim da sam tu tortu već vidjela kod tebe!

dvi ribe dva kumpira September 04, 2009 4:09 PM  

Nado, imala sam drugu cokoladnu tortu, mozda je po izgledu slicna,a ovo je nova ;))

Ljiljana September 05, 2009 5:20 AM  

Uh Branka, ovo je ekstra cokoladno i fino. Isprobacu ga obavezno ovih dana. Opet nista od dijete...

zrinka September 05, 2009 2:14 PM  

A joj, zašto mi ovo radiš...ja koja sam ovisna o čokoladi, ovo jednostavno moram probati. Na fotkama tako dobro izgleda da bih najradije ušla u monitor! :)))

Sweet Corner September 05, 2009 8:28 PM  

uf, uf, obavezno ga radim, savrsen je!!!

Anonymous,  September 07, 2009 3:03 PM  

tako jednostavno i lipo ;)
vrucine su prosle,tribala bi napokon nesto slatko napravit',ovo mi izgleda skroz dobro..nije komplicirano,a to mi je najvaznije:)

Anonymous,  September 08, 2009 1:31 PM  

Moj Mud cake se hladi:)
Trebam li reci da obozavam cokoladne torte?:D
Samo problem mi je ganache krema,
nije se uopste stegla,nemoze se mazati,mogu je samo preliti preko:))
Sjecam se kad sam zadnji put pravila ganache kremu isto nije se stegla.
Pojma nemam zasto.
Inace torta mirise prekrasno,bas volim kad ide kafa u kolacima.
Sjetila sam se samo ali nakon sto sam stavila da se pece,da ce ovo htjeti i moja curica da jede,ali malo se mislim,zbog kafe,( brendi nisam stavljala )
Pozdrav od Viper:D

dvi ribe dva kumpira September 08, 2009 1:47 PM  

Viper, ostavi ganache par sati na sobnoj temperaturi, nema sto ici krivo,
mora uspjeti.
Ako stavis u frizider, krema ce se brze stisnuti, ali ces najvjerovatnije izgubiti sjaj.
Za koliko ce se vremena stisnuti zavisi ti i o temperaturi u zraku i u stanu ;))
Ako je hladnije vrijeme brze ide i obrnuto ;))
Drage moje, zahvaljivam ;)))

Anonymous,  September 08, 2009 3:06 PM  

Hvala Branka na odgovoru ali ja sam vec prelila ganache preko kolaca:D
Kremu sam napravila jutros oko 10h
hladila se do 14h,mislim da je imala dovoljno vremena da se ohladi i stisne,ali se nije stisla:)) i zato nije zasluzila vise vremena:D
Nisam je stavljala u frizider.
Jos nisam probala tortu,ali znam da cu je obozavati,ganache me ne zabrinjava previse,nekad ce uspijeti:D
Pozdrav!
V

Anonymous,  September 19, 2009 6:10 PM  

rijeka53
oooooooo pa to je sansnova.....
pozzz

Anonymous,  October 13, 2009 4:07 PM  

ja sam u tome svemu nova koje vrhnje ide u preljev?:(

Anonymous,  November 25, 2009 9:17 PM  

I mene znaima da li ide obicno vrhnje za kuhanje ili vrhnje za šlag?

dvi ribe dva kumpira December 16, 2009 6:33 PM  

Ja se ispricavam sto kasnim sa odgovorom, ide vrhnje za kuhanje,
ono je ono nezasladjeno a moze se i kuhati i tuci :)

Вера February 04, 2010 11:23 AM  

Draga moja,pravila sam je,najbolja čokoladna torta!!!http://vera-mmmmdelicios.blogspot.com/2010/02/cokoladna-torta.html

Anonymous,  March 11, 2010 2:12 PM  

Dakle ovo je jedina torta u mome zivotu koja mi je ispala lijepa koliko i fina. Pecem je skoro svaka dva tjedna, dok nam ne dosadi :-)

Anonymous,  May 12, 2010 4:57 PM  

Torta izgleda senzacionalno i svaka čast! :) Odmah sam je morala napraviti, ali mi je nastao jedan problemčić :( Kada sam ju pekla stvorila se suha kora tako da sam ju morala duže peći jer sam se bojala da ne ostane sirova. Vjerojatno sam pogriješila kod pečenja pa me zanima peče li se torta na vrući zrak ili obično?

dvi ribe dva kumpira May 15, 2010 12:38 PM  

Oprosti sto nisam naglasila, temperarura je 135 u pecnici sa ventilatorom.
Cini mi se da je pravilo ako se koristi pecnica sa ventilatorom da se smanji za 20 * od naznacene ako je naznacena temperatura za obicnu pecnicu,
znaci, mogla si je slobodno staviti na 150,
al opet kazem, moja je greska jer nisam naglasila.

Anonymous,  May 17, 2010 2:02 PM  

Puno hvala na pomoći! Vjerujem da će idući put ispasti savršena :D

Niko(kao)Lina May 19, 2010 11:47 AM  

Bok, moze samo jedno pitanjce..solja je salica od 2,5 dcl ili 2 dcl? :) Hvala! Nikol

dvi ribe dva kumpira May 21, 2010 11:43 AM  

Nikol, solja je mjera od 2,5 dcl :)

Niko(kao)Lina May 31, 2010 2:37 PM  

..hvala na odgovoru, da sam prije pitala prije bi valjda i vidjela da si napisala veličinu šalice na receptu za ganache :)
Nego, još jedno pitanjce: Brašno..Glatko ili Oštro..Ja uglavnom stavljam glatko u sve ako nije posebno navedeno..Tvoja torta je sa kojim? ..Hvala :)

dvi ribe dva kumpira June 02, 2010 9:54 AM  

I ja kao ti u sve koristim glatko ako nije drugacije navedeno,
i ovdje je glatko brasno :)

Kuvar za početnike September 03, 2011 11:35 AM  

Branka,ovo je savršeni kolač!lako se pravi, a izgleda fenomenalno,neodoljivo...a kad se proba usta puna sreće, nemaju šta reći,jer ne postoje ti pridevi koji bi opisali savršenstvo koje se oseća.Hvala ti ma ovom receptu!

dvi ribe dva kumpira September 03, 2011 7:26 PM  

Hvala tebi Ankice na isprobavanju ;)

prijateljica September 13, 2011 2:54 PM  

zaljubljena u kolač...u mjesec dana 3 puta radila..i fenomenalan je..

prijateljica September 13, 2011 2:58 PM  

uuuuuu najbolji i najjači kolač od čokolade....mmmmm

Daira February 18, 2014 12:00 AM  

mislim raditi ovakvu tortu za dječji rođ..., Pigs in the mud , na kojoj se okolo kao ogradica stave kit kat fingersi,sad ne znam da li će se na ganache zaljepiti fingersi ili trebam raditi buttercream ispod,totalno zbunjena jer nemam nikakvog iskustva sa slasticama

dvi ribe dva kumpira February 20, 2014 12:18 AM  

Ganache bi trebao obaviti posao bez problema ;)
Nema potrebe za buttercream-om

Unknown April 21, 2014 11:08 AM  

Čitala sam recept prije mjesec dana i odlučila sam se napraviti za Uskrs!Torta mi je ispala kao na Vašoj slici,sve je savršeno!Djeca i ja smo oduševljeni.Planula je u trenu!Ide mi u omiljene!Hvala!

dvi ribe dva kumpira April 21, 2014 3:18 PM  

Baš mi je drago da ti se svidio kolač, nema oko njega muke a stvarno je jednostavan, sočan i ukusan !!!

Nadica December 28, 2014 10:16 PM  

dođem koji put na ovaj Vaš blog samo zato da poslušam ovu Neretvansku pismu...ja, kontinentalka, Zagorka koja prati Vaše prekrasne recepte i isprobava koji puta...lp

nina57 May 08, 2015 3:25 PM  

Drago mi je da sam naišla na ovu tortu,sasvim slučajno, tražeći po internetu nešto jednostavno a čokoladno.Moram isprobati....djeluje jako fino

Torta-torta-tortica April 28, 2021 5:48 PM  

A kad se stavlja šećer??? Navodi se u sastojcima, a poslije nigdje ne piše (imam print screen od danas, pa me baš zanima hoće li naknadno negdje osvanuti šećer u postupku).
Budući da nemam iskustva s ovakvim mud kolačima, čitam recept rečenicu po rečenicu i dodajem kad što piše. Šećer s e igdje ne dodaje, pa ga ni ja nisam dodala.
Bacila sam sad kolač u smeće. Hvala na beskorisnim uputama.

dvi ribe dva kumpira May 14, 2021 9:04 AM  

Šećer nije naglašen, baš gledam recept kako je napisan, al šećer je suhi sastojak. Pomiješaju je suhi i mokri sastojci, mogu mikserom na najmanjoj brzini ili samo kuhačom svejedno je. Ispričavam se što nisam bila jasna, a baš šteta, jer kolač je stvarno jako fin, ukusan i bez previše muke ;)

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP