Tuesday, May 7, 2013

Zar ovo još netko radi !!!!! Domaća konzerva ili konšerva....kako god !!!!




128





Da sam ovo radila tamo gdje sam ranije živjela, vjerujem da bi mi se ljudi čudili !!!
Da li ovo još netko radi ????
Vjerujte mi da radi !
Možda ne toliko puno ljudi kao ranije, al se definitivno radi !
Mi je u mom kraju zovemo " konzerva", mada se u ostalim djelovima Dalmacije zove "konšerva", al ako ćemo ispravno tada je to " koncentrat od rajčice".
I stvarno je koncentrat prekrasnih, zrelih i mirišljivih pomidora koji je nemoguće zamjeniti onim kupovnim.
Čisto sumnjam da će puno ljudi isprobati ovaj recept, al to uopće nije važno !
Kod nas se u Neretvi ovo masovno radilo dok sam ja bila dijete, a i puno prije toga.
Sjećam se da sam kao dijete pomagala majki i ćaći rezati pomidoru u velike kace i nije mi to smetalo, al mi je tada smetao miris koji se širio iz vreća u kojima se smjesa cijedila prije sušenja.
To se obično radilo krajem ljeta kada se ostatak pomidora najviše koristio za konzervu,
u stvari....namjerno su se sadile velike količine pomidore baš zbog toga.

115

Prošle godine sam je i ja radila  prvi put sama jer sam stvarno imala puno pomidora koje sam morala negdje iskoristit.
Ovo će biti recept bez mjerenog recepta.

Zrele, zdrave pomidore narezati na polovice ili četvrtine, zavisi koje su veličine i stavite ih u veliku plastičnu posudu.
Dodajte šaku - dvi soli, dobro izmiješajte i ostavite par dana da odstoji. U međuvremenu ih bar jednom dnevno dobro izmiješajte.Ja za to koristim veliki drveni štap.
Na vrhu će se stvoriti bijeli sloj, al neka vas to ne brine.
Kada se nakon par dana pomidora skoro raspala, tada se dobro propasira.

031

Ocijeđeni sok se lijeva u jako gustu vreću, na vrhu se zaveže i objesi da visi.

034


039

Izvana vreću treba biti neprestalno čista, a nečistoće koje se cijeđenjem zaštopaju i ostanu na njoj treba odstraniti.
Nakon par dana, kada iz vreće više ne curi nikakva tekućina, vreća se digne i smjesa koja je u njoj ostala se ili lagano prokuha ili se stavlja u plitke posude, posoli i stavi na sunce da se suši.

108


110

U slučaju da se suši na suncu, konzervu treba svaki dan izmiješati da se ravnomjerno suši i opet dodavati na vrh malo soli.
Ja preferiram prokuhavanje jer u slučaju sušenja na suncu zbog dodavanja soli konzerva zna ispasti slana ili preslana.
Kada je prohuhavam dodam soli tek toliko da ne bude bljutava, pustim da zakuha par minuta i vrelu smjesu stavljam u sterilizirane staklenke, vrh zalijem sa malo ulja i zatvorim.
Kako se konzerva koristi, uvijek se pazi da vrh bude podliven uljem da se ne uhvati plijesan.

127

Ja sam se zeznula prvi put kada sam ovo radila. Problem mi je bila gustina vreće koju sam koristila i  skoro mi je sve izcurilo iz nje :(
al sam zato, za ne falit, ponovo radila i položila !!!!

Okus je fantastičan i nezamjenjiv ijednim kupovnim koncentratom, posebno u našem brudetu !!!!

15 comments:

Mimi May 07, 2013 12:51 PM  

Ja ovo svake godine zelim praviti, ali mama mi ne dozvoljava jer treba puno paradajza. :( Jedva sam ju nagovorila da susimo paradajz na suncu. Mada, ni taj suseni ona ne koristi...

dvi ribe dva kumpira May 07, 2013 1:06 PM  

da, stvarno treba imati veliku količinu za ovo raditi.Kod nas je malo drugačija klima i bude pomidore za izvoz.
Ovdje je prije postojao PIK " Neretva" kojeg na žalost više nema i oni su imali tvornicu gdje se između ostalih stvari i ovo pravilo:
To je bila daleko najbolja konzerva u bivšoj državi !

julija May 07, 2013 3:10 PM  

hehe sjećam se one prve vreće nedovoljne gustoće ;)
Isto tako- sjećam se nekih davnih dana kad su moja baba i mater radile konšervu- još sam dite bila... danas više nit pomidora toliko ima nit su to one pome koje mogu onako lipo uzrijat ka one nekad nit se ima vrimena za konšervu... na žalost! :( Zato mi je drago da postoje ljudi kao ti koji nedaju ovakvim receptima da se zaborave i nestanu! :*

dvi ribe dva kumpira May 07, 2013 3:27 PM  

Za prvom turom sam skoro plakala od muke ;))))
Od druge ture sam imala 6 boca i tek mi je sada nestalo, tako da je ona prva uspjela imala bih i viška jer sam skoro istu količinu radila i prvi i drugi put,
al nema veze,
Znam za ubuduće !!!
A za recept, predpostavljam da ga nitko neće radit, al neka ga baš iz tog razloga da se ne zaboravi !

Vesna Nesic May 08, 2013 6:51 PM  

Složen recept i stvarno zahteva mnogo rada, vremena i sunca tj. mnogo pažnje.

Ipak ću ostati na ukuvavanju paradajza do gustine pirea i ako znam da to nije ni prineti tvojoj konzervi:-)

Nale Coolinarija May 08, 2013 7:04 PM  

Odusevljena sam sto ste sve ovo uradili i jos uspeli da fotkate. Divnoooo! Paradajz obozavam, koncentrat koristim cesto i uvek zazalim sto to nisam napravila kad i zimnicu, jer cesto mi zatreba. Odusevljena sam, jos jednom kazem, i svaka cast na trudu a narocito na punim teglicama:)

Branka - byB May 08, 2013 11:00 PM  

Prije svega svaka ti čast što si sama radila konservu, i to ovako ustrajno dok nisi dobila onu kakvu si željela. Često sam se pitala kako bi bilo doma napraviti konservu jer mi je svaka kupovna preumjetna. Ova je sigurno super okusa !
Zatim, neko vrijeme ti nikako nisam mogla ostaviti komentar i reći da mi je drago da si ponovno na blogu sa svojim odličnim receptima i slikama koje mi se uvijek jako sviđaju pa to pišem sada ovdje i veselim se novim receptima !

dvi ribe dva kumpira May 09, 2013 8:35 AM  

Nije toliko težak i složen posao koliko izgleda ;)
Naravno, treba velika količina pomidora, dosta sunca, dosta vremena i strpljenja i ne može se pogriješiti nikako nego sa vrećom kako se i meni dogodilo, al....nema veze !
Uvijek mi je bio veliki problem naći koncentrat u prodavnici koji mi okusom odgovara jer sam oduvijek naučila na ovaj, na pravu stvar i stvarno neki imaju preumjetan okus.
Branka, tu sam, imala sam malo dužu pauzu, al vratila sam se nazad !
Moj blog mi je posebno mjesto koje volim i drago mi je da ono što znam podijeliti s drugima !
Svo vrijeme dok nisam ovdje ništa pisala, svejedno sam radila i usput slikavala tako da novih recepata neće faliti !!!!
Hvala cure !!!!

Ljiljana May 21, 2013 4:45 AM  

Braka, odma bi ti sad dala orden :)
Prvi put vidim kako se ovako nesto pravi, kod nas je stvarno bilo paradajza na tone, ali ne pamtim da ga je neko ovako spremao.
Izgleda fenomenalno i stvarno ima puno posla, ali mislim da vredi.

dvi ribe dva kumpira May 21, 2013 11:09 AM  

Ljiljo, vrijedi svake sukunde uloženog truda ;)
Nije mu ravan ni jedan koncentrat iz prodavnica,
ovo je prava stvar !!!!

Unknown May 24, 2013 11:32 PM  

Ovo mi se svidilo još od kako sam vidio fotke prvi puta, možda neću veliku količinu, ali svakako ću probati malo pa da vidim jer vjerujem da je ogromna razlika između ove i kupovne kušerve.

A mogla bi se manja količina cijediti i kroz deblje laneno platno? Imam doma jedan velik komad.

Unknown November 17, 2014 9:25 PM  

Znan da je ovo komentar oho ho nakon objave clanka ali trazila san ovaj recept jer znam da mi je baba tako radila konservu. Kako zivim u Kaliforniji imam dovoljno sunca a Bogu fala i dovoljno pamidora. A radit cu ga vise iz prkosa jer mi se muz, koji je Amerikanac, cudom cudija da se tako to radi da se ne ukuhava konzerva, nego eto cisto malo na kraju da ispari visak vode, a ni to nije nekad potribno. Hvala na receptu! :)

dvi ribe dva kumpira July 21, 2015 1:42 PM  

Hrvoje, najbolje ti je kupit botanu ! Od nje su vreće najbolje i traju i po 20 godina ako se pazi na njih !!!
Jay, iz prkosa nego kako ;)

julija August 26, 2020 7:42 PM  

Ja sam jučer krenula.Koliko je to dana dva puta po par dana?😆😆😆Strah me da mi kišni dani ne ometu proces.

dvi ribe dva kumpira September 07, 2020 3:06 PM  

Par dana vam treba kada pomidoru narežete i posolite, može biti dva, tri dana,čak i četri, sve zavisi o temperaturi a u međuvremenu je miješajte jednom ili dvaputa dnevno. Pomidora bi se trebala raspasti i postati jako vodenasta i tada vam je spremna za cijeđenje ili pasiranje. Kiša vam ne smeta za ovo, jer u čemu god je radili tu zdjelu ili bačvu, što već koristite, preklopite s nečim (stolnjakom ili običnim nailonom)a poslije kada je ispasirana stavite u vreću negdje di je natkriveno i nema veze ako je vrijeme kišno.

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP