Thursday, December 18, 2008

Danish pastry




Bas me zanima tko ga ne voli......
i ja koja kolace mogu gledati bez problema i ne jesti ih, na dobro tijesto sam slaba.

Ma slaba sam ja na puno toga, a "ovo" mi je nesto posebno.





Izgleda bas kao i lisnato tijesto, mada to u neku ruku i jest, a i nije.

Danska peciva se razlikuju od lisnatog po tome sto u njih ide kvasac i secer i jaje, dok se lisnato tijesto radi bez toga.
Danska peciva ili dansko tijesto kao sto samo ime kaze dolaze iz Danske, a u ovom industrializiranom svijetu su rasprostranjena posvuda.
Vise manje svugdje su ista, ali variraju od zemlje do zemlje.










Slatkasta su, umjereno, ne pretjerano.
Za moj okus perfektna.
Radila sam ih puno puta i vise manje uvijek sam imala dobar rezultat, ali nikada bas ono sto sam htjela i za cim sam tezila.
Odnosno, nikada do sada......
Sada sam se izgleda usavrsila u njemu.
Napokon sam skopcala one price o preklapanju i motanju tijesta,skopcala sam redosljed kako ga slagati i motati.
Nije uopce komplicirano, mada je vremenski dosta dug proces.
Najzgodnije od svega je to sto se ne mora sve ni raditi isti dan, vec se moze poceti danas, a zavrsiti sutra.
Tako sam i radila pa mi se uopce nije ni ucinilo toliko dugo.
Tijesta obozavam radit,
ne moram ih ni jest, u vecini slucajeva ni ne jedem,
ali kada ih radim imam ogroman osjecaj zadovoljstva i smirenosti u sebi, mada inace nisam bas takva,

bar ne smirena.








Ovo tijesto mozete oblikovati po zelji kako god volite sa raznim nadjevima, a mozete ga ostaviti kao obicne croissonts.

Od cokolade, sira i u slatkoj, a i slanoj varianti, voca, djemova, kompota, secera u prahu, kuhanog pudinga, grozdjica,

karameliziranog toffia-a, oraha, badema.......nadjeva bezbroj, samo pustite masti na volju.

Na sto se god odlucili, ovo je perfektno tijesto za sve.


Potrebno je:

20g svjezeg kvasca

1 casa toplog mlijeka (po potrebi dodati ili oduzeti)

1/3 solje secera

1 jaje

500 g brasna

300 g maslaca


U mlijeku razmutiti kvasac.Od 300 g maslaca oduzeti 50 g i dodati ih u prosijano brasno, dodati jaje, secer i kvasac, te zamijesiti tijesto.





Tijesto nemojte previse mijesiti.Neka odstoji nekih 40-tak minuta da se lagano nadigne.Zatim tijesto razvaljamo u oblik dugog pravokutnika pa 1/3 tijesta premazemo maslacem.







Najbolje bi bilo stavljati tanke listice hladnog maslaca ili naribanog na grataljci, ali ja sam ga stavljala sobne temperature jer ga inace ne bih mogla valjati, jer sam ogranicena sa mogucnostima mojih ruku.

Tko ima dobre ruke i misice, radite sa hladnim maslacem jer ce vam tijesto izaci super lisnato i lagano.

Tada pocimamo sa preklapanjem.

Nenamazanu stranu tijesta preklopimo po maslacu, pa onda namazanu stranu preklopimo preko nenamazanog tijesta .Preklop je sa desne strane. Tijesto oznacimo prstom tako da znamo koliko puta smo ga preklapali i sa koje strane.Prekrijemo tijesto plastikom i spremimo u hladnjak nekih pola sata.












Izvadimo ga iz hladnjaka, okrenemo tako da nam sada preklop ide na lijevu stranu i ponovno imamo pravokutnik.Opet ga razvaljamo i sada poreklapamo tako da najprije tijesto presavijmo, lagano pritisnemo, te ponovno taj dio tijesta koji smo presavili vratimo nazad. Na taj nacin smo oznacili sredinu.Lijevi dio tijesta presavijemo samo do sredine, a zatim i desni dio. Tako presavijeno tijesto presavijemo sada ponovno na pola, tako da opet dobijemo pravokutnik.














Ponovno se spremi u hladnjak na bar pola sata.

Po zadnji put tijesto okrenemo i razvaljamo i sada samo lijevu stranu presavijemo pa preko nje ponovno desnu.





















Neka tijesto odmori jos pola sada i spremno je za oblikovanje.

Razvaljajte ga ponovno u pravokutnik , a 1 cm tijesta sa svake strane odrezite, sa jako ostrim nozem.Na taj nacin ce tijesto biti lisnato.Mozete raditi oblike po zelji, a i puniti ih nadjevom kakav vam god odgovara.







Peci isto kao i lisnato tijesto u jako zagrijanoj pecnici.
Pri valjanju tijesta je jako, jako vazno da tijesto bude uredno smotano i uredno preklapano, kao i kidanje jednog centimetra sa krajeva.Noz vam stvarno mora biti ostar inace se krajevi nece listati, vec slijepiti.

Pustite masti na volju i oblikovanje tijesta za punjenje, od najobicnijeg kvadrata ili trokuta toliko se toga moze napraviti.








































Ma sve ja mogu kada hocu.......
.

19 comments:

nlo December 20, 2008 3:25 PM  

Ajme Branka ugušila bi se u ovome kako dobro izgleda!

ROTKVICA March 17, 2009 6:00 PM  

Voda mi ide na usta , sutra ranom zorom pravim pecivo , da nisam sama sa decom trenutno, pravila bih ga odmah...
I ja slatko mogu gledati i diviti se a nikada ne probati medjutim pecivo .... tu nema šanse... a ovako nešto kada vidim ..odmah ogladnim..
Slike su fantastične ..

Ljiljana July 31, 2009 5:28 AM  

Nema ti ravne za testa.
I njih cesto pravim od kada sam otkrila tvoj recept, bas sam ih pre neki dan pekla. Apsolutno savrseno.

Anonymous,  February 27, 2010 9:48 AM  

Postovana Branka,dugo vec citam Vas blog i pocetnik sam sto se kuhinje tice,jos ucim,pravila sam vase dansko pecivo i ispalo je prelepo,medjutim moj problem je sto ne znam kako da isecem pravougaono testo da bih od njega napravila kiflice,mozda ce zvucati smesno,ali uvek kad pravim kiflice testo je okruglog oblika i onda ga isecem ga na trouglice i uvijam,ovde se testo razvija u pravougaonik,pa mi nije najjasnije kako ga iseci.pretpostavljam da kad se testo isece,ne treba dodatno da se razvlaci jer ce se izgubiti ivice koje se listaju,joj nadam se da sam bila jasna.Cestitke za blog,prelep i detaljan,nadam se da ce te mi pomoci,pozdrav,Mirjana

dvi ribe dva kumpira February 28, 2010 11:21 PM  

Mirjana, kada preklopis tijesto,razvaljas ga oklagijom u oblik pravokutnika prilicno tanko, ali ne pretanko,
jako ostrim nozem izrezes krajeve tijesta, a to je jako vazno jer ces na taj nacin dobiti ivice koje se listaju.
Noz stvarno mora biti jako ostar jer ako nije ne napravi dovoljno ostar rez i ivice nece biti razlistale vec ce se zalijepiti.
Pravokutnik kojem si izrezala krajeve tada izrezes na trokute koje tada motas u kiflicu.
Nadam se da sam ti pomogla.

Anonymous,  March 01, 2010 12:56 PM  

Jasno,prvi put kad sam pravila stavila sam duplu meru,pa je testo bilo maltene preko celog stola i onda sam se pogubila i nisam znala kako da ga isecem,pa sam sekla male trouglove i pecivo je bilo bas minijaturno:-)),ali preukusno i lepo se listalo.Hvala na pomoci,Mirjana

Anonymous,  March 10, 2010 7:47 PM  

Bok, imam jedno pitanje: namazes li tijesto maslacem samo prije prvog preklapanja ili prije svakog preklapanja? jednom sam radila lisnato, i tad sam ga premazivala prije svakog preklapanja pa me zanima da li i ti tako radis. Izgleda odlicno, morat cu isprobati ovaj tvoj recept. Pozdrav, Mirta

dvi ribe dva kumpira March 10, 2010 7:55 PM  

Mirta, premazala sam maslacem samo prije prvog preklapanja,
poslije samo valjam i preklapam kako sam prikazala.

supermama March 18, 2010 1:30 PM  

super je recept , objasnjenje korak po korak i slikice...imam samo jedno pitanje, mozda nisam iscitala mozda pise, moze li se gotovo tijesto zamrznuti, pa onda u slucajevima nuzde vaditi odmrznuti i praviti kiflice ; da ne moram svaki put cijeli postupak ponavljati

dvi ribe dva kumpira March 18, 2010 4:03 PM  

Supermama, tijesto se napravi i odlicno se zamrzava, poslije je potrebno samo odmrznuti, razvaljati i oblikovati.
Iz tog razloga kada radim, obicno napravim duplu smjesu, jednu iskoristim odmah, a druga mi je spremna u zamrzivacu :)

dubravka62 November 17, 2011 8:28 AM  

Spremam se uskoro draga Branka u izvedbu ove tvoje carolije . Ako me secanje ne vara recept je isti kao na Coolinarici ....sa nje sam ga odavno i otprintala.
Pozdrav draga cim se bacim na posao javljam rezultate . Volela bih da mi ispadne lepo kao sto mi je ispao onaj tvoj kuglof.....em jos bio njami...njami......
Pozdrav draga

dvi ribe dva kumpira November 17, 2011 10:27 AM  

Dubravka, recept je isti i ovdje i na Coolinarici,
ne sumnjam da ce ti ispasti odlican ;)

Love to Bake November 18, 2012 3:56 PM  

Puno puta sam ga radila po ovom receptu i danas cu :)

Jordanka September 19, 2013 6:27 PM  

Branka tvoi kroasani se preubavi so bezbroj listovi milina da gi gledas ,gledas i samo gledas FENOMENALNI!!!!!

Unknown February 07, 2014 2:22 PM  

Brasnoto e pozelno da bide tip 400 ostro specijalno za lisnato testo i na kilo brasno odat 100 gr mleko,300 gr. voda,3 jajca, 40 gr. kvasec,rendana kora od portokal, vanilin secer,seker 3 lazici,sol pola lazicka,aditiv za meki kroasani i 300 gr. margarin ili puter.Preklopuvanje i sukanje na testoto mora da bidat nezni i pozelno e sto pocesto testo da bide u frizider tri dena e najdobro treti den da se pravat i pecat :)

Snowhite May 07, 2018 2:02 PM  

Ovo je super!
Samo jedna opaska(btw,ne mogu da vjerujem da niko nnije primijetio) na pocetku kazete da treba 1/3 tijesta premazati maslacem. Da niste pogrijesili? Na slici izgleda kao da su 2/3 premazane.

dvi ribe dva kumpira May 31, 2018 11:47 PM  

Da, pogriješila sam, krivo sam napisala !

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP