Tuesday, June 15, 2010

Rizot od musula sa safranom

musule 142



Vec sam vam pricala koliko svi volimo musule.
Kada sam dosla u Hrvatsku, u mjestu u kojem zivim me strasno iznenadilo i to neugodno, da ne mogu naci svjeze ribe...
to me naprosto izludjivalo jer smo stvarno navikli jesti ribu jako cesto.
Ajme koliko sam se obradovala kada sam vidjela da sam u krivu !!!!!
Naravno nije izbor kao u ribarnici u Australiji, ali ima svjeze ribe,
a to mi je jako vazno.
Cak sam pronasla da ni za svjeze musule ne moram ici u Ston, mada mi ni to nije predaleko...
Nemate pojma gdje bi ja sve isla za dobru spizu :))))


musule 181


Neki dan ponovo smo imali ovaj rizot koji nam se stvarno svidio.
Jako rijetko, ako i ikako koristim ribani sir u ribljim rizotima, ali ovdje se stvarno uklopio savrseno.
Nekako mi je dosadilo raditi uvijek musule na isti nacin, tako da sam ovdje odlucila malo eksperimentirati i to sa vise manje svakidasnjim namirnicama,
ali opet na malo drugaciji nacin.
Safran mi bas i nije u svakodnevnoj upotrebi ali ovdje stvarno daje posebam smek.


musule 083

Musule kao musule , dok god su svjeze su savrsen rucak same od sebe, pa i da ih stavite u prazan lonac.


Potrebno je:

malo maslinova ulja
2 kg musula

2 dcl bijelog vina
1 casa vode
1 kapula sitno nasjeckana
list lovora
malo ljute paprike
2-3 cesnjaka, sitno nasjeckana
mali prstohvat safrana
sitno nasjeckan persin
oko 300 g rize za rizot
mali komadic maslaca
ribani parmezan sir


musule 111

Ociscene skoljke staviti u lonac u koji smo ulili vino i vodu, poklopiti i ostaviti par minuta, tek da se skoljke otvore,
maknuti s vatre i lagano prohladiti.


musule 114

Iz skoljki izvaditi meso, a samo nekoliko ih ostaviti neociscene (cisto zbog izgleda).
Tekucinu zadrzati i drzati vrelom.


musule 122

Safran preliti sa malo vrele vode i ostaviti ga odstane.
Na malo maslinovog ulja zazutiti kapulu, dodati lovorov list, ljutu papriku i cesnjak.
Kada kapula postane staklenkasta dodati rizu i mijesati u suho par minuta pa onda poceti zalijevati malo po malo vrelom tekucinom od musula.
Dodati i safran.
Neprestalno mijesati i neprestalno u malim kolicinama dodavati tekucinu.
Kod tekucine budite oprezni,
zavisi odakle su musule i koliko su slane,
Meni su iz Stona puno slanije nego one sa usca Neretve.
Ako su stvaro preslane na polovici kuhanja rizota pocmite dolijevati vodom.


musule 126

Kada je riza kuhana, dodajte ocisceno meso od skoljki i u rizot, dodajte komadic maslaca i brzim pokretom ruke ga kuhacom umijesajte u rizot da se otopi, a zatim dodajte ribani parmezan sir.
Njega takodjer kuhacom umijesajte u rizot.
Obilato posuti narezanim persinom.

musule 132

Dobit ce te prekrasno kremast i mirisan rizot.
Posluziti odmah, naravno uz dobru casu vina,
jer bilo sto drugo posluzeno uz ovo bi bio grijeh :)

musule 173


Jako je vazno kod kuhanja rizota da se neprestalno riza mijesa a tekucina dodaje u jako malim kolicinama,
nema zurbe,
vecina vremena kuhanja rize izgleda kao da se riza skoro kuha u suho,
i jos nesto jako vazno, nepotrebno je rizu prati.
Kada spremam sushi ili rizu dugog zrna, imam osjecaj da joj dusu isperem, ali za rizot nikada.
Riza ce pustiti svoj skrob koji sadrzi tako da ce na kraju rizot ako je pravilno kuhan biti savrseno kremast.


musule 183


Evo , rekla sam, nesto jako lijepo i spremljeno na drugaciji nacin od sasvim obicnih namirnica!
Uzivajte i dobar tek !!!!

7 comments:

Alanvla June 16, 2010 12:13 AM  

Predivno! I jelo i slike!

Snjezana June 16, 2010 2:38 AM  

aaaaaah, rizot od dagnji... eto sam skoro uskocila u slike koliko su dobre.:)))

Dunja June 16, 2010 7:36 AM  

Divota, baš mi je drago da si stavila ovaj rižot na post da se malo popularizira i jela od školjaka i ribe. Dobro si primjetila, pre malo se koristi u prehrani. Meni je ovo prekrasno jelo.

Shangri La Food June 16, 2010 9:16 AM  

krasno jelo iz krasne nove kuhinje

Unknown June 16, 2010 2:14 PM  

Ajme ovo je fantazija, kako ti zavidim:)))

Nevena Buljan June 16, 2010 7:20 PM  

jaooo koje fotke divneee, a tek jelo! bravo, douševljena sam, a miris šafrana se savršeno nadopunjuje sa dagnjama! :)

Andrea June 24, 2010 1:36 PM  

Ovo je savršenstvo bez mane. :)

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP