Tuesday, June 22, 2010

Krusne mrvice

mrvice 047


Ovdje gdje zivim sam se iznenadila koliko ljudi koriste ili ne koriste, kako god hocete, plodove onoga sto ovdje raste i cega ovdje ima,
cini mi se da se najcesce kupuje gotovo.
Jako malo se iskoristava ono sto se ima,
skoro pa nimalo.
Ovdje bi se moglo iskoristiti sve, jer Dolina Neretve je stvarno puna svega.
Cini mi se da sam malo drugacija ili bar to zelim biti,
nije mi zanimljivo kupiti gotovu stvar, meni je puno interesantnije ako to mogu sama napraviti.
Grijeh mi je bacati hranu.
Ja ne bacam nista,
ili bar skoro nista.
Sve se da iskoristiti za nesto pa tako i stari kruh.
Kruh se kod mene u kuci i jede i ne jede,
sve zavisi sto se kuha, tako da mi je tesko ugoditi koliko kupiti i koliko ce mi se taj dan potrositi,
a ako se i ne potrosi iskoristim ga pravljenje krusnih mrvica.
Nije ovo recept da nekomu prosvijetlim pamet ili da otkrijem nesto novo,
nema puno mudrolije,
nema cak ni recepta,
ovo je za mene jednostavno iskoristavanje ostataka.
Kupovne mrvice i domace radjene se ne daju uopce usporediti jedne sa drugima.
Ponekad cak i znam kupiti kruh u namjeri da ga osusim i napravim mrvice.
One kupovne su mi presitne pa imam osjecaj da mrvice kao i da ne koristim vec da sam ih samo uvaljala u brasno.
Cak mi se dogodilo jednom pri pohanju da mi se i okus mesa promijenio, kao da sam meso uvaljala u mrvice radjene od necega slatkog,
A tko bi i znao sto oni sve mijesaju pa melju.
Volim znati sto jedem, a volim i to da kada kuham i ocekivam okus koji hocu da to i dobijem a ne da na kraju budem iznenadjena tko zna kakvim okusom.


mrvice 043

Godinama, godinama pravim svoje mrvice, ne znam da sam ih svega par puta kupila.
Ne mogu zamisliti da ih idem kupovati a da ostatke kruha bacim u kantu za smece.
Citala sam u jednoj svojoj talijanskoj kuharici da se kod njih takodjer mrvice ne kupuju,
cak i od davnih dana su zene susile kruh preko noci i sutradan ga ribale na ribez pa koristile.
Ja ga ne ribam vec koristim multipraktik, moju svetu masinu koju obozavam i koristim za mali milion poslova u kuhinji.
Jednostavno a i na brzinu.


mrvice 002

Kruh koji vam je preostao od dan ranije, navecer izrezite na komade i ostavite na zraku da se prosusi.
Ja ga stavim na kuharsku resetku tako da mi se prosusi ravnomjerno.
Koru ni ne skidam, meni ne smeta,
cak je i preferiram.


mrvice 018

Prosusene komade kruha u grubo natrgamo rukama i stavimo u multipraktik te izmijesamo.
Ne mijesati dugo, bolje je raditi u nekoliko puta krace vrijeme, nego dugo odjedanput,
cak mi je pulsiranjem od nekoliko puta najbolje.


mrvice 028

Sve zavisi koju teksturu zelimo.
malo grublje mijesamo malo krace, a finije malo duze.


mrvice 032

Izmedju nekoliko kratkih mijesanja ja mrvice prosijem jer ne zelim da mi budu presitne, a grublje ostatke ponovno vratim u multipraktik i ponovno meljem.
Postupak mljevenja i prosijavanja ponavljam dok ne iskoristim sav kruh.


mrvice 093

Gotove mrvice spremim u vrecice i zamrznem.
Koristim ih bez predhodnog odmrzavanja.

mrvice 045

Tekstura, okus a i izgled su sasvim drugaciji od onih kupovnih.

mrvice 087

Svatko moze odvojiti par kuna i kupiti gotovi paket ili vrecicu mrvica,
ali ponekad stvarno vrijedi potrositi malo vremena i raditi domace.
Iznenadit ce te se razlikom!

In this post I would like to thank the Administrators of Foodierama who chose to advertise me on their site. A wonderful opportunity for anyone!
Please check it out!!

11 comments:

Milicza June 22, 2010 6:02 PM  

i moja mater i ja još uvijek tako radimo.. u današnje doba kad sve manje uopće jedemo kod kuće i što više starim, grčevitije se držim toga da pečem kruh i peciva sama, radim kore za pite sama, mlince, lasagne, džemove, marmelada, iskorištavam sve što mogu i imam.. samo onaj tko je odrastao u neimaštini dalmacije može to znati i cijeniti- ovakve stvari

dvi ribe dva kumpira June 22, 2010 6:13 PM  

Ja isto volim iskoristiti sve sto god mogu,
stvarno me muka uhvati kada vidim kako ljudi tesko zive, al isto kupuju gotove stvari kao da su bolje od domacih.

Unknown June 22, 2010 8:16 PM  

Stari kruh vrlo rado iskoristim ali najčesšće za pravljenje prženica koje moji dečki obožavaju.
Domaće krušne mrvice se ne mogu usporediti s kupovnim ali i tu se mora paziti od kakvog kruha ih napraviti. I kruhova ima savkojakih, nažalost!
Odrasla sam u neimaštini, bilo je često imati pa nemati, pogotovo ovih zadnjih godina, pa nastojim što više sama spremati!

Laka kuharica June 22, 2010 8:27 PM  

Ako lukneš na moj blog, možeš vidjeti da često stavim "domaće krušne mrvice (prezle)". Nije to slučajno, jer kao što veliš, sasvim je drukčiji okus i tekstura domaćih u odnosu na kupovne. Radim ih isto kao i ti, u mikseru, čak ih i ne prosijem kasnije i čuvam ih u staklenki u frižideru i koristim po potrebi. Male, naoko nikakve, stvari čine najveću razliku, zar ne?

dvi ribe dva kumpira June 22, 2010 8:57 PM  

Snjeze, i ja cesto radim przenice,
moji ih isto obozavaju.
I da, slozila bih se da male "nikakve"stvari cine razliku,
okus me godinama odusevljava :)

Tanja Milolaza,  June 23, 2010 8:40 AM  

e da znas da cu ih i ja napraviti (ja sam ona manjina koja kupi...) Citam i mislim se "pa zasto i ja to ne radim"...
U potpunosti se slazem s ovim blogom


pozdrav iz NL

Tanja

(precmo prema tamo autom 3/7)

Shangri La Food June 23, 2010 9:15 AM  

mi jedemo vrlo malo kruha doma, tako da gotovo nikad nemam ostataka. ako i ostane, onda ga ili spoham ili ga ovako kao ti u multipraktiku pretvorim u krušne mrvice.

i da , slažem se.. ljudi ovdje premalo iskorištavaju što nam se nudi u prirodi

Andrea June 24, 2010 1:27 PM  

Mi gotovo i ne jedemo kruh, a krušne mrvice zbilja rijetko koristim bez obzira na to oduševio me ovaj post.
Posebno ona prva fotografija. :)

Anonymous,  June 27, 2010 10:46 PM  

a ja ih nikad ne radim,a kupujen ih..dica vole pohano;)
baš ću ih napravit,javin ti;)

Branka - byB July 03, 2010 10:25 PM  

slažem se da mnogi od nas još uvijek ne koriste sve što imamo oko nas i radije posegnu za gotovim proizvodom. Ja se također trudim što više toga sama napraviti. Doma je još moja baka uvela "pravilo" da se ništa ne baca a ponajmanje kruh, ako ga ostane uvijek smo ga isušivali u dvopek koji močimo u bijelu kavu i kakao ili napravimo mrvice. Super mi je pročitati tvoj post, a mrvice si tako lijepo pokazala kroz divne slike !

Anonymous,  July 24, 2010 6:05 PM  

Retko mi trebaju mrvice(za gomboce i tasske uglavnom) a kada m trebaju ja onda stri hleb izlomim na komadice srednje veliccine, i proprzzim u rerni da dobiju samo boju-zzutobraon. ne koristim mixer ali zato sameljem na massini za orahe(da ne bi suvisse prskalo ispod massine stavim tepsiju a mozze i ssira ccinija) i ne mora se prosejavati. Kako bilo, dobijem solidne mrvice i ja:)
vrlo lepi postovi i recepti:)
pozdrav iz novog sada

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP