Sunday, August 8, 2010

Oluja u Cavoglavama - Bilo jednom u Hrvatskoj

cavoglave 114





Ovaj post nema veze sa hranom, bar ne onoj o kojoj pisem na svom blogu.
5. kolovoza Hrvatska slavi Dan pobjede i Dan domovinske zahvalnosti kao i Dan branitelja u sjecanje na taj datum kada je u akciji Oluja 1995 oslobodjen grad Knin.
Godinama vec pratim na internetu okupljanje koje bude u Cavoglavama na taj praznik a ove godine sam i sama otisla tamo.
Hmm........
Vec nekoliko dana se mislim sto ovdje napisati.....
Citam novine i gledam po internetu......ima svakakvih misljenja i gledanja na ovaj skup koji bude u Cavoglavama,
al nije ni cudo, takav smo mi narod,
jako brzo sve zaboravljamo.





Procitala sam negdje da tu dodju najvise "gasterbajteri" i ovi drugi sto zive "preko bare" :)) koji su navodno napravili cijeli problem :)
Eto dosla i ja.
Posto sam zivjela "preko bare"morala sam i ja ici.....
naravno ovdje sam sarkasticna.

cavoglave 015

cavoglave 018

cavoglave 034

cavoglave 035

cavoglave 038

Gdje sam ja zivjela i kada to se
moja stvar, nemam se kome pravdati,
ali valjda imam pravo voljeti svoju zemlju i biti ponosna na nju.
Ne vidim nista lose u tome.
Pa zar su svi koji vole svoju zemlju nacisti ??
Pa zar su svi koji nose crnu odjecu i kriz oko vrata ustase ??
Ja sam 90% vremena u crnini a i nosim kriz oko vrata,
pa ako je to ustastvo, eto me, tu sam.
Pa zar ljudi ovdje nemaju pametnijih i vaznijih stvari o kojima bi trebali brinuti od tih ?
Meni je to tako nebitno,
naravno svi imamo svoje misljenje, koje se ne mora biti isto,
pa tako ga imam i ja.



cavoglave 039

cavoglave 041

cavoglave 042

Kazu da je u Cavoglavama bilo oko 100 000 ljudi....
sigurno ih i jest u ta dva dana slavlja proslo kroz to mjesto,
al na zavrsnom koncertu ne mislim da ih je bilo toliko,
tesko mi je dati brojku,
jednostavno ne znam.
Svakako, ogromna masa ljudi na jednom mijestu.
Guzva ogromna....
Bilo je TV kamera i novinara.
Neki nasi revni novinari su potjerani sa skupa,
a za njih mi se cini da su dosli samo provocirati i traziti namjerno "hoce li sto naci".
Pa mi smo izgleda postali "europskiji" od same Europe.
Grupu novinara HTV su potjerali,
al nije ni cudo kada i znamo koliko su oni objektivni.
Kao da traze samo ono sto oni mogu prodati, nesto cime ce jadnim ljudima koji ih gledaju zamazati oci od tako jadne i surove stvarnosti u kojoj zive i u kojoj jedva prezivljavaju.

Traze djecurliju koja nosi crne kape, a one druge kojih je bilo na desetke tisuca kao da nisu ni primjetili,
kao da ti ljudi uopce tu nisu ni dosli.


I neka su ih potjerali, potjerala bi ih i ja.

cavoglave 196

cavoglave 195

cavoglave 114

cavoglave 105



U tom moru ljudi nisam vidjela da je netko nekoga gurnuo a tek kakvu tucu ili problem.



Bilo nas je od svuda.
Mislim da su svi ljudi koji su bili tu dosli iz samo jednog razloga,
iz ljubavi prema svojoj zemlji i u znak sjecanja i postovanja na ono sto se dogodilo na taj dan prije 15 godina.
Toliko ponosa na jednom mijestu.

cavoglave 216

A Thompson.......

cavoglave 173

Gledala sam ga par puta kada nam je pjevao dok sam zivjela u Australiji i opet bih.
Dosao je, odpjevao svoje i sve OK za razliku od nekih nasih "velikih i pozeljnih pjevaca" koje sam takodjer gledala i platila masnu ulaznicu, a da ih nisam ni cula jer bi se prije koncerta napili kao svinje pa ne bi mogli ni izici na binu.
Mi smo njima bili samo budaletine iz kojih su trebali izmusti novac, napuniti im dzepove tako da mogu otici doma.
Cini mi se da je on Thompson jedan od onih koji je trebao dok je trebao, a sada vise nije pozeljan.
Cini mi se da je jedan od rijetkih kojeg se nisu mogli rijesiti, kao sto su napravili sa vecinom koja im je onih godina trebala, a sada im jednostavno smeta.

Ja ga volim slusat i obozavam njegove pjesme,
pa sta ?

Meni je bilo krasno.
drago mi je da sam bila tu,
uzivali smo svaku minutu.

16 comments:

Вера August 12, 2010 1:36 PM  

Drago mi je da ste se lepo proveli.Ja idem retko na bilo kakve proslave...I ja sam stalno u crnini,imam 15 crnih košulja,onda svi misle na fotkama ili gde da imam uvek isto na sebi obučeno...:)
Branka ,da li bi mi napisala kako bih mogla osusiti paradajz-rajčice- i bi li ja to mogla,to već danima hoću da te pitam.

dvi ribe dva kumpira August 12, 2010 1:43 PM  

Bilo nam je stvarno lijepo,
a sto se crnine tice....to mi je nekako najlakse, ne trebam se puno mislit, a odlicno ide uz liniju ;)))
Black diet :)))))
Susene rajcice sam stavila ranije ovdje http://neretvanskanostalgija.blogspot.com/2009/01/susene-pomidore-i-piletina.html
odnosnu tu u sklopu recepta koji je naveden na vrhu te stranice,
nije nikakav problem za napraviti,
bas se i ja spremam ovih dana za to :)

Anonymous,  August 12, 2010 1:49 PM  

Poštovana,

Redovno čitam Vaš blog, neke od Vaših recepata sam isprobala, a puno više "spremila" u svoje favorite.

Pročitala sam i ovaj Vaš osvrt na skup u Cavoglavama. I podsetila se događaja od pre 15 godina... Živim u Beogradu, inače. Tog dana sam bila u parku sa sinom koji je tada imao dve godine, igrao se u pesku pored klupe na kojoj sam sedela. Pored mene je sela žena, dovela je dvoje dece u park. Počele smo priču, onako uobičajeno... Rekla je da je tek stigla s decom iz Krajine, prethodne noći, kod daljih rođaka se smestila. Ispričala mi je da su im do kuće došli "naši" i naložili da mogu uzeti samo osnovne stvari, i da moraju hitno bežati. Pričala mi je šta je sve imala i ostavila. Ali me i danas, onako "ženski" zaboli rečenica: "Najžalije mi je što sam dan ranije kuću generalno očistila, i što mi je sve blistalo". Više je nisam videla, u park više nije dolazila. Želim joj svako dobro. I njenoj deci.

Svetlana

Anonymous,  August 12, 2010 7:31 PM  

Draga Branka...
Svatko na svom blogu piše ono što želi i voli, ali koliko sam primjetila ovdje na blogeru se druže svi zajedno, iz cijele bivše države i ne vidim razloga čemu otvarati ovakve još uvijek bolne teme.Meni je osobno ovo degutantno.Šteta je ovakav krasan blog, s toliko divnih recepata kvariti. Iznenadili ste me.
Anonimna.

dvi ribe dva kumpira August 12, 2010 8:30 PM  

Draga anonimna gospodjo/gospodjice,
meni nije jasno sto je konkretno ovdje Vama degutantno.
Ja imam prijatelja svih nacija,
nacija mi nikada nije bila mjerilo covjeka jer mislim da su ljudi ljudi,
ali me boli kada se nesto sto se dogodi ignorira kao da nikada nije ni bilo.
Ne mislim da sam ovim svojim postom nikoga uvrijedila, ni ovdje a ni bilo gdje drugo,
al mislim da imam pravo reci svoje misljenje isto kao i svatko drugi, u krajnjem slucaju isto kao i ti.

Anonymous,  August 13, 2010 4:43 AM  

Draga Branka, bas mi je drago da ste se super proveli u Cavoglavama :). Pratim tvoj blog i uzivan u tvojim receptima. Uz to pratim i tvoje komentare vezane uz povratak i privikavanje na zivot u domovini. Ja vec dugo zivin u Torontu i mene srce vuce doli. U moj lipi Split. E, da se opet vratin na Cavoglave: kad god cujem tu pismu sitin se pocetka devedesetih i kako je ona uz "Moja domovina" bila najizvodenija i najomiljenija. Dok smo u Splitu trcali u sklonista i bili pod zamracenjem "Cavoglave" su dizale moral :). Ona slika di ste ti i Draga mi je odlicna.Stoj mi dobro i citam te i dalje;)

Anonymous,  August 13, 2010 2:39 PM  

...ja mislim da ovde nije bilo nista degutantno. Namjera nije provokacija ni poticanje svađa već obilježavanje dana koji je nama toliko znacio, i događaja koji se ne smiju zaboraviti.
Uvijek se ide senzacionalisticki u medijima pa se naslikava ona mala manjina s obiljezjima koja ne vrijedi ni spominjati..a zaboravlja se more ljudi koji u ljubavi i pjesmi zele odati pocast tom vaznom danu i sjetiti se svih heroja koji su dali zivot da mi mozemo zivjeti slobodu. Nadam se da se nitko nece naci uvrijeđen ovim postom, napisan je bez mrznje ali s ponosom :)
Anonimna Ana :)

dvi ribe dva kumpira August 13, 2010 3:33 PM  

Ana....bas tako,
slazem se sa svim sto si rekla.
Ponosna jesam i to jako.
Volim svoju zemlju i ne vidim nista lose u tome.
Gospodjo iz Toronta, drago mi je da me pratite i da ste tu ;)

Tadeja August 14, 2010 1:13 AM  

Pitanje degutantnosti je ovdje čak sekundarno i minorno, jer ovisi o subjektivnom doživljaju čitača, jeli postu s ovom tematikom mjesto na kulinarskom blogu. A to je doista stvar isključivo i samo autorice bloge.
Ali ono što post otvara i što je vjerojatno kod većine čitatelja izazvao, jest pitanje stavova i poimanja nekih vrijednosti autorice, kao i njenih istomišljenika,a to pak nije ovisno isključivo o subjektivnom doživljaju.
Crnina si u postu svela na pitanje estetike, što ona u konkretnom slučaju i kao uniforma nemalog broja posjetitelja navedenog događaja, sasvim sigurno nije bila. Bila je i jest odraz njihovih stavova i životnih vrijednosti i jedino kako je se kad se na taj način koristi može shvatiti jest boja smrti,jer je oni sami, direktno i nedvosmisleno povezju uz ustaštvo i NDH, a držim da je to najsramotniji dio hrvatske povijesti i uz sve druge rekvizite, obilježja, glazbeni i ini folklor ono što tako obučeni i dekorirani "pojedinci" poručuju je sve samo ne ljubav. Skrivanje u ovom slučaju iza ljubavi prema domovini je blasfemija.
Nikog i ništa se ne ne može voljeti mržnjom. Pa tako niti domovinu.
Osim toga si se Branka u postu poslužila obrnutom logikom Nije dakle problem u "šačici djece obučenoj u crno", iako je tu djecu valjda netko i odgajao, a i svi drugi tom prilikom "prigodno slučajno" odjeveni u crno, služili kao kromatska podrška toj istoj šačici "mladih ekstrema". Ne, problem je TV ekipa.. Da nisu došli, da su ignorirali događaj i koncert ( što je isto u ovom slučaju pogrešan termin, jer je to sve samo ne običan koncert), napalo bi ih se zbog ignoriranja. Došli su i snimili zatečeno i time ni više ni manje nego zaslužili da ih se fizički napadne i potjera, što nedvosmisleno podržavaš.
A ako je sve bilo tako benigno i legalno i ispunjeno samo ljubavlju prema Bogu i domovini, zašto nisu dopustili da ih se snimi, pa da svi uživamo u toj i takvoj ljubavi.
Nitko ne dovodi u pitanje Oluju i činjenicu da je Hrvatska morala osloboditi svoj teritorij, nakon što smo se našli u situaciji i stanju u kojem jesmo. Ali je nemali broj pitanja o načinu na koji je to učinjeno, a najveći upitnik su nam svima iznad glava stavili i najveću ljagu na sve bacili upravo navedeni ljudi u crnom i oni koji to podržavaju.
Što se tiče opaske na iseljeništvo, ne smeta nikog činjenica što netko ode živjeti van domovine.
Svi na to imamo pravo. Izabrati mjesto gdje želimo živjeti. Ali netko tko ne živi ovdje, niti ima ikad više namjeru, nema i ne može imati pravo, moje je mišljenje, glasati i birati ljude koji će voditi zemlju u kojoj smo mi odlučili ostati.
I ja često nosim crno, ali nema bojazni da moju crninu netko zamjeni sa gore navedenom crninom. Crna ima bezbroj nijansi. Ljudi iz tvog posta su izabrali najcrnju.!

dvi ribe dva kumpira August 14, 2010 9:36 PM  

Da, ovo je bilo moje misljenje i gledanje, sto nije svacije.
Volim tu boju kako Tadeja kaze, boju smrti, to kazem onako, sa estetske strane,
a moji stavovi su moji i samo moji i ne namecem ih nikome pa ma kakvi god oni bili.
U komentarima nitko nije ni spomenuo branitelje ili njihove obitelji kojih je npr. ovdje bilo na desetke tisuca,
ljude koji su nam omogucili ovo sto danas imamo a koje se tretira kao zadnje smece,
ljudi koji su nam dali slobodu da mozemo slobodno pljuvati jedni po drugima pa i po njima.
Sta mislite iz kojeg su oni razloga dosli ?
Dobar dio tih posjetitelja su bili bas branitelji,
u ono vrijeme kada su nam trebali nije nam smetala njihova odjeca ni nijanse, vec su nam ti ljudi trebali.
Ali rekla sam vec, pa mi smo veca Europa od same Europe.
Mogla sam i Svetlani dati odgovor, al nisam htjela,
otislo bi to u daleko,
a to mi nije bila namjera.

Anonymous,  August 16, 2010 8:51 PM  

Draga Branka, svaka čast n blogu, nije mi jasno samo što bi trebala značiti pitanja da se na ovom blogu druže "razni" pa neke teme ne bi trebalo otvarati??? Presmiješno...
A draga Svetlana, takvih priča kao što ste vi čuli u parku sam se puno naslušala, od Baranje, Slavonije, preko tzv. kako ju vi nazivate krajine, BiH da i ne spominjem, koliko ubijenih i raseljenih Hrvata, Muslimana... puno ljudi je propatilo, previše, nek živi svako svoj život i pusti drugoga da živi, ima svako svoju državu i sasvim nam je dobro jednima bez drugih... kome smeta nek ne čita...

Anonymous,  August 17, 2010 12:10 AM  

Tadeja, SVAKA ČAST na komentaru. Rekla si sve što sam mislila, čak i bolje nego sam mislila.
Jako sam voljela ovaj blog, ali moram priznati da mi se lagano zgadio.
Čavoglave nemaju veze sa ljubavlju. Ni prema domovini, ni prema ničemu.
Najviše me nerviraju ljudi koji smatraju da su veći domoljubi od mene jer vole ustaštvo i Thompsona.
E bome niste!
Crvena domoljupka

Snjezana August 17, 2010 1:29 AM  

ej, koke, ti znas sto ja mislim o thompsonu (btw nije bas istina da bi on dosao i otpjevao svoje a drugi se nacvrcali i nista od njih... bar ne kod nas u domu, nista od njega...:lol:), ustasama, cetnicima, titu... ti i ja smo o tome pricale toliko puta i prihvatile nase razlike u stavovima i poimanjima svijeta i odredenih ideja... i, cini mi se, da nas to nije sprijecilo u odrzavanju prijateljstva... tuznih prica je bilo i ima ih i s jedne i s druge i s trece strane i to je ono sto je najgore. o tome tko je za to kriv dalo bi se debelo raspravljati...:(

snežana,  August 17, 2010 1:36 PM  

Pratim nekoliko kulinarskih blogova,medju njima i ovaj i mnogo lepih recepata sam našla na ovom blogu. I na tome bi trebalo i da ostane. Zašto zalaziti u neke druge sfere? A ako se već u te druge sfere zašlo - zašto stvari ne nazvati pravim imenom. Zaista ste, Branka, zamenili teze. Ovo kažem bez ikakve želje za uvredom, ali kada napišete ovakav tekst, morate biti spremni da će izazvati različite reakcije. Kad neko veliča Thompsona ne može o crnoj odeći pisati kao o "black diet". Zna se ko je Thompson. Lepo je to što on poštuje svoju publiku, što ne kasni itd, ali ako veličate čoveka koji je pevao i dalje peva "U Čapljini, klaonica bila,puno Srba Neretva nosila,...Sjajna zvijezdo iznad Metkovića, pozdravi nam Antu Pavelića," i tome slično, zaista ne mozete o crnini i križu pisati kao o estetskim fenomenima. Problem ponovo razbuktanog ustaštva u Hrvatskoj sigurno nije u "šačici djece", problem je upravo u vama koji to ne prepoznajete ili se možda pravite da ne prepoznajete.
Metković je, Branka, i moj, iako sam davno otišla iz njega i bolno je to što vam ne smeta što je "puno Srba Neretva nosila.."

Anonymous,  August 17, 2010 7:27 PM  

Za one koji se zgražaju,zamislite da imate dvadeset godina,priko noći morate bježati jer vas mogu ubiti,ostanete bez ičega,branite svoje ognjište pet dugih godina i nakon toga dočekate dan da se možete vratiti u svoj dom i ostanete živi, šta bi vi?plakali,žalili šta se to dogodilo ili se veselili?
Branka,svaka ti čast!

dvi ribe dva kumpira August 17, 2010 10:19 PM  

Da sam napisala i stavila par slika sa svog ljetovanja negdje ili nekog bilo kojeg drugog koncerta to bi bilo u redu i ne bi diglo ovoliko prasine kao ovaj,
Napisala sam ovaj post na ovom blogu da na svoj nacin obiljezim praznik koji je bio prije nekoliko dana.
Mogla sam otici na puno mijesta, al nisam,
htjela sam bas otici u Cavoglave.
Kao sto je gospodja iz Toronta rekla, pjesma "Cavoglave" uz pjesmu "Moja domovina" je "onih" godina dizala moral.
Thompsona volim slusat jos od tih dana i ne vidim nista lose u tome.
Tko ce koga slusat to je njegova stvar,
ja po nicijem izboru ne pljuvam al nece nitko ni po mom.
Tko je kriv.....
pa to svi znamo,
tu nema jedna, druga ni treca strana, tu se nema sta raspravljat.
Zna se tko je bio zrtva a tko agresor.
Al to nije bila svrha ovog posta vec kako sam rekla, obiljezenje Dana pobjede i Dana domovinske zahvalnosti, Dana branitelja.

Ja ovaj blog pisem najvise "sebi za dusu" a ako je netko vidio nesto novo od mene i ako im se to svidja, to mi je ogroman bonus, nitko sretniji od mene.
Isto tako, pratim bezbroj drugih blogova,
ponekad ako naidjem na nesto sto mi se ne svidja jednostavno predjem na neku drugu stranicu i rijesen problem,
Ovo je moj blog i na njega cu staviti i pisati o onom sto meni odgovara.

Svoje komentare ste okrenili u skroz krivom smijeru i pravite problem tamo gdje ga nema.

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP