Wednesday, January 18, 2012

Juha od poriluka i krumpira

poriluk 001




Napokon je zahladilo.
Volim zimu, volim kad mi hladnoca i bura preberu kosti ....volim se najeziti pa onda uci u toplu kucu i sjesti gledajuci vatru kako pucketa u kaminu.
Svako godisnje doba ima svoju car, pa tako i zima.
Hrana je drugacija i  toplija, vise se jede  "kasikom" za razliku od ljeta.
A sto vas bolje moze zagrijati u hladne zimske dane od vrele guste juhe.
Ovaj put je to bila juhica od poriluka i krumpira, klasika Australske kuhinje.
Za poriluk mogu reci da se kod nas ( u Neretvi )  dosta puno uzgaja a jako slabo jede. Ljudima on kao da je neka egzoticna i nepoznata namirnica s kojom ne znaju sto ce.
A ono sto ovdje ne znaju.....ne daj Boze da nekog upitaju ili da slucajno oprobaju !
Da pojednostavnim,  rijetki su oni koji ga koriste.
Ja volim poriluk, i okus mu i miris !
Ubacivam ga gdje god stignem, kombiniram sa svim mogucim namirnicama, a posebno mi je lijep u ovoj juhi gdje mu pun okus dodje do izrazaja.

poriluk 021

Potrebno je:

3 komada poriluka
1 srednja kapula
50 g maslaca
2 -3 krumpira
povrtni temeljac ( oko 1 l )
sol i svjeze mljeveni papar
100 - 150 ml vrhnja

Poriluk ocistiti i narezati  bijeli dio na klutice pa ga dobro oprati.
Kapulu isto ocistiti i sitno je narezati, a krumpir oguliti i izrezati na kockice.
U prikladan  lonac dodati maslac i sve sastojke koje smo pripremili te uz stalno mijesanje nekih par minuta pustiti da povrce omeksa. Nije potrebno da dobije boju.
Zaliti sa povrtnim temeljcom, da sve bude pokriveno, te kuhati na srednjoj vatri poklopljeno oko 15 minuta ili dok povrce sasvim ne omeksa.
Skinuti sa vatre pa uz pomoc stapnog miksera ili elektricnom mjesalicom sve izmjesati da dobijemo glatku tekucu smjesu,
Vratiti u lonac na laganu vatru i doraditi okus sa soli i paprom.
Posluziti uz dodatak vrhnja.

poriluk 018

Dobar tek !!!!!

14 comments:

Unknown January 18, 2012 7:58 PM  

Baš mi mama danas pokazuje da ima u hladnjaku tri poriluka koja treba potrošiti :) Ja poriluk obožavam. Bratova žena ga sprema sa orzom, a ja ga volim i sa bakalarom kao na brudet. Tvoju juhu ću definitivno probati :)

dvi ribe dva kumpira January 18, 2012 8:11 PM  

Hrvoje, ovo ti preporucujem !!!!!!!
Meni je jako fino !

What's for dessert? January 18, 2012 8:16 PM  

Jako volimo poriluk kao prilog uz meso. Juhu nisam nikad radila i baš me razveselio recept.

julija January 18, 2012 8:17 PM  

:))) Baš sam danas imala krem juhu od poriluka i crvene leće- svakako preporučam i tu kombinaciju!

dvi ribe dva kumpira January 18, 2012 8:33 PM  

Odlicna je i kao prilog mesu, a kombinaciju sa crvenom lecom cu probat obavezno!!!
Hvala cure !

Unknown January 18, 2012 9:09 PM  

Vrlo često pravim poriluk. ne'š vjerovati ovi ovdje domaći mi se čude kada vide kako kupujem kilogram poriluka. A mi ga obožavamo, što s mljevenim mesom, što s ječmom, što onaj Miliczin Čifličijski odrezak, što na juhu ... Baš sam danas pravila s mljevenim mesom:)
Za ovaj kraj mi je čudno da ga nikako ne jedu a domaći ga ni ne sade. Bosanci ga najčešće spremaju sa suhim mesom, što je isto jako dobro! Moj piljar kaže: dalmatinci ga uzgajaju i prodaju ali ga ne jedu: Čudno!

dvi ribe dva kumpira January 18, 2012 9:39 PM  

Snjeze, tocno znam kako ti je ;)
Ovdje su ljudi jako cudni,
na ono sto im je nepoznato, a to je sve ono sto oni nisu probali, gledaju sumnjicavo i sto je meni cini mi se jos najgore.....nece da probaju nista .
Oni jedu samo ono svoje provjereno i nista drugo.
Opet, mogu neke stvari donekle razumit, al ovo mi je premasilo sve.
Na primjer, kada su slave ili vjencanja, obavezno predjelo je prsut i sir, pokoja maslina , kukumarcic ili paprika, eventualno francuska salata, i to je to.
Nema nista nova, nema nista drugacije....nece nitko nista da doda novo, pa da proba....
oni se drze svog provjerenog i to je to.
Razumijem i da ljudi nemaju novaca na pretek i da eksperimentiranje dodje skupo, pogotovo ako se ne pojede, al brate mili.....
Negdje se sluze plitice i plitice prsuta za redom, za isti stol, istim ljudima.....i nitko nista ne kaze,
meni osobno je to bezobrazluk i nedostatak osnovne kulture.
Predjelo je predjelo, to je za mene cisto onako, meza, a ne nesto cega se trebam najest.
A ako cemo bit iskreni, prsut i bas nije pretjerano jeftin.
Sorry, ovo mi je bio cisti primjer, a ovoga ovdje gdje ja zivim vidim cesto puta i iskreno.....zlo mi dodje.
A, kada dodjes u tih ljudi na nesto i to ti je , ako te slucajno pozovu, dobijes po sniticu prsuta i trebas sutit i klimat glavom i potvrdjivat sve sto kazu i hvalit to sto na stol iznesu.
Nesto sto ja ne mogu razumit.....nevazno u kojem vremenu zivimo, ima jos gladnih, al ne toliko ni gladnih koliko hrane zeljnih ljudi :(
Ovdje se poriluk sadi na veliko i prodaje u Bosnu i tako je oduvjek bilo...nikada ga nitko nije spremio kod sebe doma.
Bila je kod nas u selu jedna baba koja je jedno vrijeme davno, zivjela u Makeoniji, muz joj je dole radio. Ona je jedina u selu kuhala poriluk i ....svi joj se smijali...
e pa mo's mislit !!!!
I onda dodjem ja....sa suhim pomidorama :lol::lol:
Ma ja sam uvijek bila kontra :lol::lol:

mirjana January 19, 2012 4:12 AM  

Bogami u slavoniji se tjekom zime jela dosta ova juha s tim da slavonac ko' slavonac doda makice i suhog mesa,ali to je vec bilo da se meso malo kuha nebi li se dobio ujusak koji se kasnije doda kompletnoj juhi i bila je malo rijeda ne tako gusa,kako je ja inace volim !!!!
divne slike Branka !!!!!

Laka kuharica January 19, 2012 9:06 AM  

Cijelu godinu jedemo nešto s porilukom, a ovakva juha je isto često na stolu:) Vidiš, nisam imala pojma da je poriluk tako popularan u Australiji. Odličan recept.

dvi ribe dva kumpira January 19, 2012 9:28 AM  

Cini mi se da je popularan svugdje osim u dolini Neretve :lol::lol:

Petra Kranjica January 19, 2012 1:23 PM  

Super izgleda juhica. Kod nas doma poriluk se često koristi, sada kada ga ima zamjenjuje nam luk.

Mimi January 19, 2012 7:09 PM  

Mi pre nikako nismo znali sta sa porilukom. Mislim da nam je to, kad smo bili klinci, bilo omrazeno povrce. :) A sad ga jako volimo i u pitama, i sa jajima i u corbi. Bas je mama pre kratkog vremena pravila nesto slicno i super je bilo... :)

Sani January 26, 2012 2:52 PM  

ova tvoja juha me podsjeća na djetinjstvo, premda smo mi pravili gušću varijantu. jako volim poriluk, često ga koristim umjesto crvenog luka. najdraži mi je u kombinaciji s tjesteninom, tikvicom, vrhnjem za kuhanje i pesto umakom... mmmmm...

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP