Wednesday, April 11, 2012

Kuke






kuke 003






Čini mi se da što idem starija da me sve više i više fasciniraju neki mirisi i okusi mog djetinjstva, čak ako te okuse kao dijete nisam ni volila.
Taj je slučaj bio baš sa kukama.
Kuke nisu šparoge, mada dosta ljudi ne zna razliku između njih dvoje,
a razlike ima i okusom a i izgledom.

kuke 022

Kuke su, kao i šparoge samonikle biljke koje su duže od šaroga, tanje su, a okusom su lagano gorkaste.
Kukama se zovu valjda zbog svog izgleda.
Podsijećaju na divlje sparoge, ali su lagano kukaste, kao povijene,  pa  valjda odatle i ime. Bar se tako zovu u mom kraju !
O ljekovitosti kuka i šparoga je već dosta rečeno,
Ti proljetni izdanci su čisti izvor zdravlja.
Preporučljivo ih je spremati odmah poslije branja, tako da ne izgube svoju nutritivnu vrijednost.
Okus je za mene ono nešto što je samo njima svojstveno, ne mogu to uporedit sa ničim drugim.
Kao dijete ih nisam baš volila toliko,
ma nisam ih volila nikako......al ne zbog okusa, već zato sto su mi bile stupave i drvenaste.
Danas, kada sam već dosta starija i vjerujem,  trunkicu pametnija i kada imam dva pojma o kuhinji i kuhanju, vidim gdje je bio problem.
Problem je bio u kuhanju onog drvenastog dijela koji bez obzira koliko se dugo kuhao je bio "drven"  a to mi nije odgovaralo nikako.

kuke 036

Mada je kuka i šparoga kod nas oduvijek bio u izobilju, uvijek se i kuhao taj drvenasti dio,
a to je skroz pogrešno.
Kuke su delikatna biljka isto kao i šparoga i šteta je upropastiti samo da bi se dobilo malo ekstra količinski.
Meni uvijek dajte radije manje, al da je ukusno.
Godinama sam uživala u obilju uzgojenih šparoga koje su meni fantastične, al ne samo meni već i mojoj djeci.
Njih troje sam naučila da ih vole isto kao što ih volim i ja.
Toliko ih volimo da sam ih ove godine posijala u vrtu,
Trebam biti strpljiva par godina i poslije toga ću imati šparoga u izobilju.
Al te šparoge nisu kao divlje....
Divlja šparoga je prava delikatesa !!!

kuke 076

Kao dijete se sijećam da je moj tata donosio šparoga i kuka i ogromnim količinama-
Na brežuljku Um ih je bilo jako, jako puno,
a moj tata kada bi tamo otišao donosio ih je na vreće !
Danas znam da u Umu ima krcato zmija....a bilo ih je i tada...al ja to nisam tada znala.
Nevažno koliko šparoge volim, ne bih se tamo nikada uputila, a niti bi ikoga svoga tamo poslala....
Ako ima životinja koju mrzim, to bi bila zmija....
ne da im sliku ne volim vidjeti, već mi je dovoljno čuti riječ "zmija"  da se naježim.
Nisam uvijek bila takva, mislim da sam taj strah dobila u Australiji, zemlji u kojoj je svaka zmija otrovana !
U stvari, sa zmijama sam bila fascinirana dok nisam tamo otišla, to su mi bile jako interesantne životinje,
emisije o njima sam upijala,
al to mi nije bilo dovoljno....
došavši u Australiju, počevši novi život, a voleći čitati knjige, naručila sam svoju prvu knjigu od Readers Digest....
nevažno koliko je moj engleski jezik bio slab, razumila sam dovoljno....uz stvari, razumila sam više nego dovoljno.....
toliko dovoljno da me je dan danas strah !!!
Knjigu sam dala na poklon zaljubljeniku zmija, a ja sam još uvijek u strahu !

kuke 061

Za današnje kuke ili šparoge, zavisi na što se naiđe. mogu zahvaliti mom mužu, koji ih apsolutno ne voli, ali će ih nabrati meni za ljubav !!!

kuke 090

Današnji recept je opet onaj bez omjera. Svega nečega po malo, po ukusu, kako volite !
Par jaja, skuhanih skoro pa u tvrdo,
kuka po želji, skuhanih tek par minuta,
začinjene najboljim, domaćim maslinovim uljem kojeg možete priuštiti sa tek par kapi domaće kvasine.....
Uživancija samo takva !!!!

kuke 096

 I mada recept, bez recepta, izgleda ili zvuči jako jednostavno, nije baš tako....
nemojte kuke raskuhati preko mjere....one su osjetljive i delikatne,
nemojte da na kraju izgledaju na slici kao da je netko povratio,
a takvih slika ima i previše...
Ima ih toliko da me muka uhvatila....
tako prekrasno delikatno jelo a tako grozno na slikama izgleda !!!!

kuke 098

Kuke lomite na razmaku od par centimetara,
ako se ne lome, već uvijaju, taj dio bacite, nemojte ga kuhati.

kuke 128

Kuhajte ih poklopljene oko 5 minuta, al svakako probajte,
na kraju dodajte vrhove u uzavrelu vodu i odmah ocijedite.
Vrhovi su toliko mekani da im kuhanje nije ni potrebno.
Zasolite, popaprite, zauljite i okvasinite po želji.....dodajte mlade kapule po želji.....
i uživajte !!!!

kuke 130

kuke 153

Dobar tek !!!!!

17 comments:

julija April 11, 2012 8:44 PM  

prije svega- predivne slike Branka! :)
A nakon toga- o dijelu sa zmijama- bojim ih se, al znam nadvladat taj strah kad sam ja u pitanju- al kad pomislim da mi djeca tamo ispod nekog suhozida beru ljubičice il traže šparoge- e onda me nerazuman strah uhvati kad se sjetim da bi i kakva zmija mogla tamo bit! Uh!!!
A treći dio- ko djete nisam baš voljela ni šparoge ni kuke (kod nas se zovu- kukenjače), al danas ih baš volim! :))) Mi smo baš danas imali omlet sa mix šparogama i kukama! :)))) mljac! :)))))

dvi ribe dva kumpira April 11, 2012 9:07 PM  

Julija, prije dvi godine kad je bila prva poplava a ja tek uselila u kuću koja se tek renovirala,, ušla mi je zmija u kuću....
nije bila velika, al meni je bila zmija, do mi je bilo dovolno !
Djeca su mi slagala neke prazne kutije u prizemčlju i oni su je vidjeli....
jadnici,
došli su meni na kat i "pažljivo" mi objasnili šta su vidjeli dole....
ja poludila skroz....
nije mi uopće bilo važno što nije otrovna, al je zmija,
i još mi je djeca našla.
Bila sam na katu, na balkonu i čekala dok mi brat dođe da pregleda prizemlje i da je nađe i ubije!
I da ne spominjem da sam par tjedana spavala na kauču u dnevnoj sobi , na katu, zbog straha !!!
Zmije su nešto čemu ne mogu pomoć !!!!

dvi ribe dva kumpira April 11, 2012 9:11 PM  

Još samo da se nadopunim na predhodni post, susjedi su mi se smijali, kao čega se bojim.
Doma, na selu koje je pri brdu, ima jedna vrsta zmije koja je opasna, a sve ostalo nije,
ovdje gdje ja živim tih brckih zmija nema,
pa su mi se susjedi smijali da je možemo slobodno zgradelat ;)

SENKA April 11, 2012 11:55 PM  

Meni se ovo jedeeee.
Super si uslikala, tako je sve sveže, a i odbranila si lepotu kuka od svih pogrešnih prezentacija.
Super :)

What's for dessert? April 12, 2012 7:03 AM  

Kod nas se kuke zovu brušć ili bljušć, ovisno o mjestu. Puno su mi draže šparuge i brušć ne berem. Kad sam bila mala, smatrala sam da to nije prava šparuga i zato nisam stekla naviku branja.

Dilajla April 12, 2012 9:55 AM  

I ja ih volim jako brati doduše najviše na Rabu a iz razloga što tamo nema otrovnih zmija pa s djecom nekako to lakše ide jer ih oni obožavaju,dok tu u Rijeci zmija ima stvarno od poskoka da gada i nje baš jednostavno kad ju vidiš kako ti sklizne niz noge.A volim ih najviše u fritaji ili u rižotu.

LivesArt April 12, 2012 9:13 PM  

haha krenule nam kuke, taman je pogodila kiša , nadam se da će ih biti dovoljno!

Mimi April 12, 2012 10:25 PM  

Nikad nisam cula za kuke. Nazalost, ni sparoge nikad nisam probala jer ovde divljih nema, a 'pitome' su mi jako skupe. Ali, i mi smo ih posejali, sad im je druga godina i sledece cemo ih napokon i jesti! Jedva cekam!

lusitania April 13, 2012 11:05 AM  

da, da, sjecam se kuka iz doba mog zivota u dubrovniku :-), finooooo!!

Unknown April 15, 2012 1:43 PM  

Jako lijep post. Kuke se kod nas još nazivanju "bljušt", često se može pronaći zamotan oko grma drače, a i spremamo ih zajedno sa šparogama. Ima još jedna vrsta koja se kod nas bere, samo ne znam kako se naziva, a ove godine ih i nisam vidio.
Kao klinici smo znali nabrati hrpu šparoga i kuka. Spremaju se na isti načim, a po meni i najbolje.
Jedini strah kao i kod tebe su mi zmije, iako sve ovdje osim poskoka nisu otrovne, nekoliko ljudi je vidilo poskoka gdje ih do sada nije bilo tako da je od prošle godine moje branje špaoga svedeno na minimum.

Maja April 15, 2012 6:16 PM  

Predivne fotke Branka! Osobno sam više za šparoge, ali mogu pojesti i kuke mada ih najčešće uvalim mami ili baki :)

anngelpie April 16, 2012 2:14 AM  

...naprosto obožavam i šparoge i kuke...kad je njihova vladina obavezno moraju biti na meniu što je češće...
...obzirom da je pušlek kod mene u Zagrebu dosta skup, onda čekam da ih moji naberu dole u dalmaciji i pošalju gore... ljubim svoje stričeve radi toga... :))
...prekrasne fotografije... lijep pozdrav ostavljam...:)

Sanja Tabak May 03, 2012 5:12 PM  

Ja bljušt kupujem isključivo na placu. Prvo, jer ih nemam gdje brati, a drugo da i imam...zmije su zmije. Volim i bljušt i divlje šparoge i uzgojene šparoge...i tvoje slike (okuspokus)

Unknown June 11, 2012 6:42 PM  

Prekrasan blog,prekrasni recepti,divno nam prikazano,a muzika nešto superrr!Veselim se našem druženju.

Ivica Popović August 17, 2012 9:34 AM  

Prekrasn blog ispunjen domaćim receptima zdrave hrane. Odmah mi se otvori apetit.
Svrati na moj blog: http://bijelivirmojerodnoselo.bloger.hr
Pozdrav!

Ivana October 10, 2012 12:27 PM  

super blog .... prekrasne fotke !!
Auto Škola Osijek

Unknown October 21, 2012 11:50 AM  

Divan post:) Sve je divno, slike i tvoj nacin opisivanja.Zmijuraaaa, brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr NIKAD je ne vidjej uzivo, hvala bogu. To je nesto cega se zaista posebno bojim, mrzim njihovu ljigavost, njihovo himsko bjezanje do sljedece prilike. Spargle kako ih moji domacini Njemci zovu ja obozavam. One tanke zelene, to je delikates.Blago ih obariti, prekriti przenim bademima, ma mozak stane :))U Cigoti sam zaista naucila da je bijeli hljeb otrov, svojoj glavi to usadila i nemam problema.Uz heljdin hljeb i uz malo parcence osjecas sitost koja i traje.Bijeli hljeb samo podstakne na JOS.Drago mi je da i ti svratis kod mene na blog.Hvala ti i ugodno ovo popodne,suncano bez oblacka.

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP