Thursday, March 10, 2016

Dossy ili po mom Verajina torta




Nemam pojma koliko recepata zapisano u mojoj bilježnici nosi nečije ime.
Neke sam jednostavno tako dobila a neke sam sama "krstila" tako da znam točno i bez razmišljanja  što tražim i koji je koji.
Recept sam dobila od gospođe Veraje i po njoj sam dala ime ovoj krasotici !!!
Nedavno sam bila na jednom krštenju na kojem su se, naravno, na kraju ručka poslužili i kolači.


Kako inače tih torti i kolača bude više nego što treba tako i bilo i ovog puta. Kako volim više pogledati kako koja izgleda, više zbog neke ideje za ukrašavanje nego za to koju bih jela, normalo da sam pogledala oko sebe. Bilo ih je svakakvih oblika i veličina, kladila bih se, i od pol metra...ili se bar meni tako učinilo. Većina njih ukrašene su hoplom koju ja ne mogu "provariti" nikako.
Dok su se slagale plitice sa tortama i kolačima pred mene je stigla jedna koja je na neki način odudarala od svih......
ma šta na neki način, ova je torta totalno odudarala od svega ponuđenog !
Mala, rekao bi netko obična, jednostavno ukrašena prelivenom čokoladom i dva-tri mala miniaturna cvjetića, skromna, decentna......i domaća, sve ono što ne mogu reći za kupovne torte....
ma prava ljepotica !!!!
Pažljivo sam narezala jedan komadić i oduševila se prvim zalogajem....
savršenstvo !!! Sočna, mekana,lagana, ukusna i puna čokolade, sve ono što ja i volim i tražim od čokoladnog kolača.



Samo da znate, ovdje se ne može stati na jednom komadiću.
Pripovratila sam se ja na nju par puta i mada rijetko kada uzmem kolač za ponijeti kuči, ovaj nisam mogla odbit.
Naravno, dobila sam recept i pravila je već puno puta, al nikako je uslikat.
Naime, problem slikanja ove torte je što ne da ne može prenoćiti u frižideru do sutradan, već se ne može pošteno ni ohladit prije nego se nareže.
Al sam je zato jučer napravila dva puta, za ne falit !!
Jedna se pojela odmah sinoć a drugu sam ostavila preko noći jer sam htjela vidit kakva će biti kad malo odstoji,
i bila sam u pravu.



Ova koja je odstajala je, normalno, finija i sočnija, prožetih okusa i ne mrvi se kao kada se nareže odmah.
Ako vam nisam do sada rekla, torta je savršena !!!!!
Vidim da je ima i kod Sanje na blogu i na još par mjesta sa istim sastojcima, samo što sam ja radila malo drugačiji postupak,al svejedno mi je svaki put ispala odlična, ista kao i ona koja me prvi put oduševila.

Potrebno je:
250 g maslaca sobne temperature

250 g šećera
6 jaja
150 g otopljene čokolade
250 g mljevenih oraha

Glazura:
1/2 šalice vrhnja
150 g čokolade
Uključiti pećnicu na 150*
Maslac i šećer pjenasto istući mikserom te dodavati jedno po jedno jaje pa toj smjesi dodati čokoladu i lagano izmješati. Na kraju dodati i orahe te isuti u kalup za pečenje i staviti peći oko sat vremena.
Za glazuru ugrijati vrhnje i u vrelo dodati narezanu čokoladu, skinuti s vatre i dobro izmiješati da se dobije glatka smjesa.

Ohlađen kolač preliti toplom glazurom i ostaviti da odstoji preko noći.

Ohlađen kolač preliti toplom glazurom i ostaviti da odstoji preko noći.
Ja sam koristila kalup za torte promjera 23 cm pa mi je pečenje uzelo 15 minuta duže.
 Ma živa uživancija !!!!
Dobar tek !

9 comments:

Laka kuharica March 11, 2016 2:13 PM  

Ovo je prava torta, barem po mome! Oduvijek sam, onako na brzinu, radila baš ovakvu i čudila se kako je svi drugi nikada ne rade. Zato znam koliko je sočna i moćna. Divan recept za preporučiti!

dvi ribe dva kumpira March 11, 2016 8:32 PM  

Meni je ova torta stvarno ekstra,
i soćna i moćna !!!!!!!!

dvi ribe dva kumpira March 13, 2016 10:23 AM  

Hopla je vrhnje rađeno sa biljnim masnoćama.Ne volim je i ostavlja mi premasan okus u ustima.

prekratakdan March 13, 2016 8:04 PM  

I što je najbitnije...jednostavna, za popodnevnu kavicu...bilježim

Valpurga March 14, 2016 2:05 PM  

Gdje se taj biljni šlag može kupiti? Ja koristim samo biljni šlag jer slatko vrhnje kod nas nitko ne jede (upotrebljavam biljne šlagove: Halta, Hole´, Creme patisserie, Cremino, Cremio, Sweet cream, Hole hole, Dolcela šlag +, Bravo crem te Sania). Na Hopla nisam naišla.

dvi ribe dva kumpira March 14, 2016 2:26 PM  

Ja vjerujem u svakom supermarketu da ih ima, meni je teže naći pravo vrhnje nego sve ovo što si ti nabrojala da koristiš :*

Anonymous,  March 16, 2016 11:04 AM  

Moćan pa još čokoladni..ihaj!

Esther Aliu March 17, 2016 12:51 AM  

Thank you for sharing this beautiful recipe! Love it.

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP