Saturday, March 5, 2016

Ivanova sačivica ili kako je to uvijek radila moja baba







"Mama, kad dođem doma, svaki ćeš mi dan kuhat sačivicu" !!!
Ove su mi riječi toliko puta natjerale suze u oči a rekao mi ih je moj sin koji se prije par godina odselio od mene. Prošle godine, kada mi je ćerka bila u posjeti, to smo vrijeme između ostalog  proveli kuhajući zajedno, a prvi recept koji je htjela naučiti je bila ova sačivica tako da bi je mogla spremati bratu koji neprestalno o njoj priča !


Ako se mislite što je sačivica, tako se zove leća u mom kraju !!
Inače, sačivicu spremam i na drugi način i odlična je,dosta sličan ovom,  al ovako napravljena mi je posebna.
Ranije kada bih god ovo kuhala , sjetila bih se svoje babe koja ju je skoro pa isto ovako radila,na lešo. Danas kada je radim, na pamet mi pada moj Ivan koji mi jako nedostaje i kojeg majka željno čeka !
Volim lešo skuhane stvari, lagane su mi i nekako mi, kako godine prolaze, sve bolje leže.

Potrebno je:
350 g sačivice
3-4 režnja češnjaka u ljusci
1 lovorov list
1 mrkva
malo peršina, sitno narezanog
sol i svježe mljeveni crni papar
4-5 krumpira, narezanih na kockice
malinovo ulje
Opranu sačivicu obilato preliti hladnom vodom i staviti kuhati na laganu vatru.Dodati lovorov list, češnjak u ljusci i mrkvu. Pustiti da lagano kuha dok sačivica ne omekša.
Kada je sačivica skoro kuhana, u drugi lonac u lagano zasoljenu vodu stavimo kuhati krumpire .
Izvadimo kuhani češnjak i istisnemo ga iz ljuske pa ga u posebnom loncu na malo maslinovog ulja izmiješamo i lagano zgnječimo. Tome dodamo kuhanu sačivicu i polovinu tekućine u kojoj se kuhala i kuhani krumpir i dio njegove tekućine.

Posolimo i popaprimo i dodamo peršin.
Provjerimo okus i poslužimo obilato preliveno maslinovim uljem.

Dobar tek !!!


Ova juha je nježnog okusa, tek lagano začinjena i dovršena prvoklasnim maslinovim uljem, savršena !!
Ovo jelo je dosta jušno, a možete gustinu prilagoditi prema svom ukusu.


2 comments:

Laka kuharica March 07, 2016 12:24 PM  

Dosta dugo te nema, pa me je ovaj odličan recept baš obradovao. I ja volim ovakva lešo jelo, a leću posebno. Pamtim ovaj recept jer ću ga sigurno koristiti.

prekratakdan March 10, 2016 8:00 PM  

Na sličan način i ja radim, samo malo zažutim kapulu i na to bacim leću, mrkvu i celer (bez krumpira) djeca jako vole i svaki tjedan spremamo...

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP