Wednesday, March 23, 2016

Slatki kruh babe Tonke






Baba Tonka nije bila moja baba već baba moje strine čija je majka odlična kuharica, a sigurno znam da im je to u genima jer sam kod ćerki babe Tonke puno puta jela.
Babe Tonke odavno nema kao ni neke od njezine djece pa mogu slobodno reći da je ovaj recept  jedan od najstarijih koje radim.


Okus ovog kolača me vratio u djetinjstvo.
Davno sam pisala da moja majka nije pravila kolače, a nije ni baba. Mada je, kada pogledamo unazad 50 ili 80 godina, prema današnjem načinu života većini ljudi život bio težak, mojoj majki, babi i vjerujem svim ženama u mom kraju život bio ne samo težak već pretežak. Nisu one ni znale ni imale ni vremena ni uvjeta da prave kolače. To su bili borci i težaci !!
A sjećam se dok sam bila mala, da bi uvijek za blagdane mama kupila nešto kao slatki kruh punjen sa grožđicama i kandiranim voćem i taj okus mi je bio fantastičan. Nešto kao Panettone kruh ali nije vanjskim izgledom izgledalo kao Panettone već je bio pečen u duguljastim kalupima od kruha.
E....taj sam okus prvi osjetila kada sam tek zagrizla ovaj kruh !!!
Ovakve recepte treba čuvati kao suho zlato !


Recept sam dobila u originalu kako ga je baba Tonka napisala, al ja ću vam ga prenijeti onako kako sam ga ja radila i radeći mjerila.

Potrebno je:
1 svježi kvasac
170 g šećera
2 žumanjka
1 šalica mlijeka
900 g brašna
220 g masti
naribana korica limuna
2 kašike rakije
prstohvat soli

Nadjev:
2 bjelanjca
3 cijela jaja
350 g šećera
350 g mljevenih oraha ili bajama (badema)
55 g čokolade 
naribana korica limuna
2 kašike rakije
3 kašike krušnih mrvica
3 kašike brašna
1 prašak za pecivo

U malo mlakog mlijeka staviti kvasac, malo šečera i brašna i ostaviti da se kvasac aktivira
Izvagati brašno pa od njega oduzimati po potrebi.
Od aktiviranog kvasca, 10 kašika brašna, par kašika šećera, mlakog mlijeka i soli zamijesiti tijesto i ostaviti ga na toplom da se udvostruči.
Nadošlom tijestu dodati rastopljenu mast i ostatak sastojaka, zamijesite tijesto i ostavite ga opet na toplom da se udvostuči.

Tijesto zatim razdijelite na 3-4 dijela i svaki dio razvaljate, premažite nadjevom, zamotate u savijaču te ostavite da se opet dignu.
Ja sam nadjev posula sa malo grožđica.
Prije pečenja savijače premazati jajem.
Peći na 160* oko 50 do 60 minuta.
Izvaditi iz pećnice i ohladiti.
Za nadjev najprije rastopiti čokoladu i ostaviti je da se malo prohladi.
Istući jaja i šećer pa njima dodati sve ostale sastojke.


Bitno je za ovakva tijesta da prostorija u kojoj radite bude topla i da nigdje ne žurite jer vam za ovakve stvari stvarno treba vremena.
Tijesto možete malo ubrzati tako da ga držite u pećnici zagrijanoj na 50 * ili da posudu u kojoj vam je tijesto stavite u neku drugu, malo veću, napunjeno toplom (ne vrućom) vodom.




E sada....ovo tijesto je toliko fino i ukusno da sam ga htjela raditi i bez punjenja. Imala sam osjećaj da bi bilo kao i najfiniji Panettone, i bila sam u pravu.
Tijesto sam zamijesila kao gore, za nadjev sam koristila moju kandiranu koricu mandarine koju držim u šećernom sirupu i grožđice.
Tijesto sam zamotala i stavila u kalupe od kruha, čekala dok se udvostruči i stavila peći.
Predobro je, preukusno, prefinoooo !!!


Kvasac možete i smanjiti. Ja uvijek imam zamjerku na taj kvasac kako ga se previše stavlja u tijesta.



Iskreno, ja ga stavim malo manje, ne smeta mi to čekanje dok se tijesto diže jer ovo radim kada imam vremena, al u tom sličaju znam tijesto i zamotati i ostaviti preko noći, tako da mi ujutro ostane samo da zagrijem paćnicu i ispečem ga.
Miris koji se širi kućom dok se ovo peče je fantastičan i vjerujte mi da se stvarno isplati čekati !
Dobar tek !!!



3 comments:

Laka kuharica March 24, 2016 10:51 AM  

Imaš pravo, ženama je, ne samo u tvojem kraju, već u svim našim krajevima, bio nemoguće težak. Radile su teške fizičke poslove, kuhale, spremale, rađale.... Šutjele i trpjele. Bilo je nekog dostojanstva u tome.
Ova slatka savijača s grožđicama je slično kako je moja baka radila "golu mazanicu". Eh, da mi ju je pomirisati! Bake nema jako dugo, a ja sam bila previše mlada i blesava da ju tražim da me nauči to raditi. Sa mnom će nestti i sjećanje na njezine divne mazanice.

julija March 24, 2016 8:54 PM  

Volim citati tvoje revepte i volim raditi tvoje recepte i volim kada se stari recepti sacuvaju :))) mirisat ce ovi kruh za ovaj Uskrs i kod mene na stolu :)))

Dilajla March 24, 2018 6:34 PM  

Evo ga diže se dobra priprema za Uskrs,javim rezultate ali ni ne sumnjam u tvoje recepte

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP