Sunday, August 9, 2009

Musule






Musule 108


Ne moraju samo skupe stvari biti delikatese.
Mada su prilicno jeftine kada ih usporedimo sa drugim skoljkama to mi apsolutno ne znaci da su manje vrijedne ili manje ukusne.

Musule 061


Nekako svaki puta kada ih radim sjetim se svoga djeda o kojem sam pisala u receptu o bakalaru,
on je takodjer bio veliki ljubitelj musula.
Sijecam se kada sam bila u prvom razredu osnovne skole i mog prvog skolskog izleta u Dubrovnik a po povratku kuci smo svratili i u Ston.
Mama mi je dala dzeparac koji bih ja tako rado potrosila isto kao moji prijatelji na djecije sitnice, ali tako sam ga cuvala jer sam ga odredila potrositi na nesto drugo.
Moj djed je u sali rekao da mu kupim musula, a ja ga shvatila ozbiljno :)
Kada smo svratili u Ston pitala sam uciteljicu gdje se kupuju musule a ona me je zacudjeno pogledala,
na kraju sam ih kupila a imala sam novaca za cijelu jednu punu vrecu koju sam i kupila, a koju je vozac autobusa stavio u donji prtljaznik.
Kada sam dosli nazad vozac se posebno za mene parkirao ispred kuce tako da mi izvadi vrecu jer je ja kolika sam bila nisam mogla nositi.
Moji kuci kada su me vidjeli su pukli od smijeha :lol::lol:
Al ja sam ih mom djedu donijela i bilo mi je tako drago,
pa nije nitko bio ponosniji od mene.
Dakako, pala je odmah buzara i to u nekolike ture....
Zao mi je da moja djeca nemaju ne uspomena vec nikakvog kontakta sa djedom i bakom osim putem telefona...al, drugi neki put o tome...


Musule 068


Musule 080


Musule smo uvijek spremali na, sto ja zovem, bijelu buzaru,
nismo dodavali pomidore, vec samo cesnjak, persin i bijelo vino.
Ja sada nekako cesce radim crvenu buzaru nego bijelu,
ali meni je prekrasna na svaki nacin.


Musule 097


Kada imate svjeze skoljke sa njima ne mozete pogrijesiti nikako, osim ako ih prekuhate.
To je za mene nesto najgore sto im se moze napraviti.
Svjeze skoljke mogu jesti i sirove, u stvari tako su mi i najdraze, ali "mrzim, mrzim, mrzim iz dna duse" kada mi ih netko servira prekuhane.
Pa tada bih najradje plakala od muke .
Koja steta prekrasne hrane.


Musule 089


Musule osim sto su jako ukusne su i jako hranjive.
Obiluju vitaminima, mineralima i odlican su izvor zeljeza.Takodjer su bogate omega-3 masnim kiselinama, ali sadrže i veliku količinu zasićenih masnih kiselina.
Inace kao i sa svim morskim plodovima priprema je jako jednostavna sa tek nekoliko sastojaka,
Za mene su cesnjak, riba, maslinovo ulje i bijelo vino savrsena kombinacija kako god da ribu spremamo, pa tako i u ovom receptu.

Potrebno je:

1 kg svjezih i ociscenih musula
malo maslinovog ulja
3-4 cesnja cesnjaka sitno narezanog
lovorov list
malo ljute paprike (po ukusu)
4 svjeze pomidore oguljene i narezane
1 zlicica koncentrata od pomidore
200ml bijelog vina
persin sitno narezan
2-3 zlice krusnih mrvica


Na malo maslinovog ulja staviti cesnjak, lovorov list i ljutu papriku ako koristimo i proprzimo pazljivo da nam cesnjak ne dobije boju,
dodamo pomidore i to kuhamo oko 2 minute, dodamo koncentrat i promijesamo pa zalijemo bijelim vinom.
Kuhamo dok alkohol ishlapi.
Dodamo musule i poklopimo i kuhamo poklopljeno dok se skoljke ne otvore.
Dodamo krusne mrvice te jos jednom izmijesamo i maknemo sa vatre.
Umijesamo persin i posluzimo odmah.

Musule 109




Musule 032

Musule 022

Spremam ih i na jos jedan nacin a to je sa spagetima.

Musule 008-1

Sos je i postupak rada apsolutno isti, a jedina razlika je sto ne dodajem krusne mrvice da mi zgusnu sos, vec na kraju sos umijesam u pastu.
Prekrasno jednostavno jelo na koji god naccin spremali.
Savrseno.


Musule 013

12 comments:

Marija August 09, 2009 7:29 PM  

Uf, ovo su moje omiljene skoljke. Mada, moram priznati, sirove ih nikako ne volim, bar da su blago zapecene. Verziju sa pastom jos uvek nisam probala. Deluje odlicno.

ps: odlican je novi izgled bloga

Maja Babić August 10, 2009 10:17 AM  

Jesu li ovo dagnje? Ja obozavam taj ukus i tu mesnu teksturu. Nazalost druzila sam se samo sa smrznutim dagnjama. Jednom sam na moru jela nesto poput ovih tvojih skoljkica sa spagetama, i secam se da me je bas jako nervirao pesak koji mi je krckao u ustima. Kako se to kontrolise?

Sveza morska riba, i narocito morski plodovi su ovde prilicno skupi :(

Fotke realisticne i prelepe!

dvi ribe dva kumpira August 10, 2009 12:26 PM  

Hvala cure :)
Majo to jesu dagnje, ali mi je cudno da si u njima osjetila pijesak.
Inace ja pijesak osjetim u ovim skoljkama kojima sam zapravo i zaboravila ime na hrvatski,
na engleski se zovu "pippies", njih treba mociti jedno vrijeme u vodi bas zbog pijeska koji mocenjem ispadne vani.
Kada sam bila doma prije 3 godine kupovala sam svjeze dagnje ili musule kako ih mi zovemo za manje od 4 kune po kilogramu,sto meni dodje oko 1$,
puno su u stvari jeftinije nego u Australiji, ovdje su za vrijeme sezone oko 10 $ a inace oko 14- 15 $ van sezone.

Unknown August 10, 2009 10:20 PM  

Meni su tako fine a ove na slikama su takve da bi ih i "bolestan jeo".
Sve je jednostavno i savršeno!

Anonymous,  August 10, 2009 10:24 PM  

slike,spiza,rici koje napises,jednostavnost..
i pisma :)
ma sve je lipo :)
skoljke obozavam :)

Вера August 11, 2009 10:33 AM  

Branka,...sve je savrseno!

Andrea August 13, 2009 10:02 AM  

Ja ih zovem pedoće ili piz..ce! Volim ih jako, posebno kad ih sama naberem. Baš kao i kod tebe i mi ih uglavnom spremamo na bijelo iako i ja volim s pomidorima. Odlične su mi i na gradele. Joj ma nema mi do školjki! :)

Anonymous,  August 21, 2009 3:01 PM  

Recepti su izvanredni,jezk također,slike velemajstorske,a naučio sam i kako čuvati kamenice.
Da sam samo prije ovo znao nebi mi propalo 6-7 komada koje nisam odmah pojeo jer sam htio s limunom,a tog momenta na Ušću nije bilo limuna.
Hvala za užitak koji izaiva ovaj blog.
Srdačan pozdrav.

Nada August 22, 2009 10:00 PM  

Odlično izgledaju,ja sam takve školjke jela u restoranu nekoliko puta,zadnji put prije par dana u ribljoj plati,izgledaju mi kao dagnje...jesu li musule i dagnje ista vrsta školjke?

dvi ribe dva kumpira August 23, 2009 1:57 AM  

Da, ista su vrsta skoljki,
Hvala cure :))
I decko :))

Anonymous,  December 28, 2009 12:52 PM  

Za nas sa Ušća nema dvojbe da su mušule i dagnje isto.Ali, moram napomenuti da sam naišao na izraz mušule i za kunjke(Istra), pa treba biti pažljiv da ne dođe do nesporazuma.

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP