Monday, August 3, 2009

Vitirena i njezina lisnata pogaca

044



Mogu kuhati bilo sto ali nista mi ne daje toliko zadovoljstvo kao pravljenje kruha i tijesta.
Godinama radim vec kruh, onaj moj, ali za tijesta se nisam mogla pohvaliti bas velikim uspjesima.
Sve mi je to bilo nekao strano i vise manje nedokucivo nepoznato.
Pogace, peciva i slicne stvari nisu bili kuhinja moga djetinjstva i moga kraja u kojem sam odrasla.
Zahvaljujuci netu i stranicama na kojima sam ukljucena i koje pratim izgleda da sam se i ja usavrsila u tijestu.


030


Radila sam neki dan Vitireninu lisnatu pogacu.
Prvi put kada je postavila recept odusevila me, a kada sam je ja napravila i oprobala.....ostala sam van sebe,
prekrasno mekano, savrseno lisnato, ukusno, fino.......ma savrseno.
Jako, jako jednostavno za napravit, a okus krasan.
Uz ovo ne znam sto bih jela, jel ne volim kvariti okuse ni previse mijesati,
jela sam je samu i uzivala u svakom zalogaju.
Ne trebam uopce ni napominjati da sam je nacela toplu, nisam ni rezala, vec samo onako odvrnula komad :)

026

Vitirena je inace mlada zena koja je apsolutni majstor u kuhinji,
svaki put se ponovno divim njenim uradcima,
apsolutno savrenstvo.
Uz njezinu dozvolu postavit cu vam njen recept ove predivne pogace,
bilo bi mi zao da je ne pohvalim koliko me je zaista odusevila.

Potrebno je:


30-tak gr svježeg kvasca
1 kašičica šećera
1/2 l toplog mlijeka
100 ml ulja
4 jaja
250 gr margarina
750-800 gr brašna
1,5-2 kašičice soli



U toplom mlijeku sa šećerom razmutiti kvasac i ostaviti da nadođe.
Pomiješati brašno, so, 2 žumanjca i ulje, pa dodati i kvasac i zamijesiti mekano tijesto.
Ostaviti ga 15 minuta da odmori.
Pomiješati omekšali margarin i 2 žumanca.
Na pobrašnjenoj površini razvući testo u pravokutnik, pa ga premazati trećinom margarina i uviti u rolat, a rolat uviti u krug (u obliku puža).


004


010


012

Ostaviti 15 minuta da odmori.
Ponovo ga razvući u pravokutnik, premazati i uviti.
Ostaviti 15 minuta.
I još jednom tako, pa ga tako uvijenog staviti u pleh i odmoriti 15 minuta.
Premazati bjelanjcom i peći na 180C da porumeni.
Ako je potrebno pred kraj pečenja prekriti folijom.

017



051


Ja sam radila sa manje kvasca i svejedno sam dobila prekrasno tijesto.


069

Savrseno lisnato i savrseno ukusno.
Dobar tek !!!!

http://www.wildyeastblog.com/



Pogaca Vitirena :

about 30g fresh yeast
1 tsp sugar
500ml warm milk
100ml oil
4 eggs separated
250g butter softened
750-800g bakers flour
1,5-2 tsps salt

Dissolve sugar and yeast in warm milk and leave in a warm place until it
starts bubbling.
In a clean bowl add flour, salt, oil, 2 egg yolks and prepared yeast and
knead until you get smooth and soft dough.
Leave it in a warm place for about 15 minutes.
Mix butter and remaining 2 egg yolks well.
Dust the working surface with flour and roll the dough out in a square
shape.
Smear it with 1/3 of the butter and egg yolk mixture. Make a roll
and fold it into a circle.
Leave in a warm place again for another 15 minutes.
Roll it out again and repeat the process twice more (three
times all together).

After you repeated the process for the last time and dough has rested
for 15 minutes, brush the dough with egg white and bake at 180°C. If you
notice that the bread has started to burn cover it with a piece of alfoil.

13 comments:

Anonymous,  August 03, 2009 3:03 PM  

Poštovana, čitajući sastav i način rada ove pogače,vidim i sigurna sam da je super.Probat ću je sigurno i javit Vam rezultat, inače recepti na Vašem blogu zaista su probrani, posebni.
Puno uspjeha u radu želi Vam Alma iz Rijeke. Do slijedećeg javljanja...

Вера August 04, 2009 9:33 AM  

Ni ja nisan u nekom startu imala veliko znanje o pogacama i hlebu takodje.a vidis ova pogaca mi je promakla,sada je prvi put vidim.

cosmo2503 August 04, 2009 10:34 AM  

Predivno je (ali opasno ugrožava liniju). Draga branka, već sam ti napisala da možeš poslati post na
yeastspotting jer je prekrasna i šteta da je ne vidi još puno više ljudi. Nije obavezno da tekst bude na engleskom, ali ti dakako možeš da ga dodaš

dvi ribe dva kumpira August 04, 2009 11:14 AM  

Vera hvala, a ti Selma sto mi napravi....salim se,
taman sam se prijavila i hvala ti ;)
Mislila sam ove recepte koje sam htjela prijaviti prevesti na engleski ali trenutno nemam bas volje, jako sam prehladjena i ne da mi se bas.
Hvala ti,
nisam ni znala za ovu stranicu, stvarno si me obradovala sa linkom neki dan ;)))

Snjezana August 04, 2009 1:00 PM  

pogaca izgleda savrseno!:)

Nada August 04, 2009 11:24 PM  

Predobro izgleda..savršena pogača!..mogu zamisliti kako je dobra tako odtrgnuta još topla...

Ljiljana August 10, 2009 6:28 AM  

Pravila sam puno puta ovu Vitireninu pogacu i zaista je predobra. Super si je napravila Branka, a mogla bi i ja opet kada zahladi.
Pozdrav za tebe i Vitirenu :)

cosmo2503 August 21, 2009 1:45 PM  

Draga Branka,
Čak i najbolji proizvod treba dobru reklamu, a od tvoje pohvale i ne treba bolja. Da nisi Vitreninu pogaču pronašla i napravila, pa prikazala svojim čitateljima recept bi mi zasigurno promakao, jedino što bih pomislila je - opet hiljaduiprva pogača. Sasvim krivo! Način na koji je Vitrena slaže i mota za mene je dragocjeno otkriće (zahvaljujući tebi). Napravila sam je u nedjelju (automatski se ugojila pola kilograma), slika nije nešto, ali je pogača maestralno dobra i ukusna.

cosmo2503 August 30, 2009 3:26 PM  

Draga Branka "uništit" ćeš me sa ovom pogačom. Već treći vikend za redom je pripremam, toliko nam se dopada. Prošli vikend sam prko premaza dodala još i krupnu morsku sol, mljac je i trebalo bi staviti upozorenje "highly addictive"

dvi ribe dva kumpira August 31, 2009 1:22 AM  

Da, stvarno je zarazna ;):)
ja se ne usudjivam uskroro je ponoviti jer znam sto bi se dogodilo...pojela bih je sama :lol::lol:

Maki September 26, 2011 12:56 PM  

Morala sam da probam i evo rezultata! :)
http://marijinislatkisi.blogspot.com/2011/09/brankina-lisnata-pogaca.html

Ana February 04, 2021 3:43 PM  

Nama je nekoliko stvari pošlo naopako (pomešala sam ulje i belance, kvasac kao da nije radio, porumenela je pogača ali je bila malko presna), no, na kraju je ispalo preukusno!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP