Tuesday, August 30, 2011

Jelly od kupina i ruma




paprike i jelly 220



Imam jako lijepu kolekciju kuharica i ponekad mi se cini da ih sve znam na pamet, al to ja samo umisljam ;)
tako mi se cini.
Jucer kada mi je mama pokazala kupine znala sam  iste sekunde sta cu sa njima napravit.
Volim radit zimnicu, mada ovo sto sam danas napravila iako se zove zimnicom zime sigurno docekati nece.
Kupine i to one divlje smo jos kao djeca u ljetno vrijeme brali i jeli, a ne sijecam se da se ikada od njih ista posebno radilo.
Ponekad bi se ubacile u kolac i to je bilo to,
a bilo ih je i jos ih ima u izobilju.

paprike i jelly 229

Danas, poslije svih godine, a i poslije zivota negdje drugdje izvan svog rodnog kraja, znam da ima bezbroj stvari i bezbroj recepata gdje se one mogu iskoristiti.
Ovaj recept pokazuje bas to.
Nisam htjela raditi obican djem mada i on bude super ukusan, vec nesto trunkicu drugacije,
ovo je za mene malo laganija i elegantnija zamjena za djem.
Mozda je cudno, ali negdje drugdje se vocni jelly jedu uz slane stvari, konkretno uz meso i prijaju fantasticno.
Na primjer, kupinu preporucuju uz dobro zacinjeno peceno meso kao janjetinu, brusnicu uz puretinu i slicno.

paprike i jelly 228

Kupine su krasne i ukusne, al ima jedan mali problem sa njima, imaju dosta sitnih sjemenki,
ali ni to nije problem koji se ne moze rijesiti.
Ovaj jelly, kao i svaki drugi, je bistar i bez sjemenki
I da se vratim na moje kuharice......
nasla sam slican recept, ali sam promjenila omjere prema onom sto sam imala, a u original receptu je trebao ici "gin" kojeg ja nisam imala u kuci a nije mi se islo u prodavnicu....pa sam koristila rum.
Savrseno se uklapaju okusi.
Meni je ovo fantasticno.


paprike i jelly 210


Potrebno je:
280g sljiva
1.4 kg kupina
450 ml vode
sok od jednog limuna
oko 600 g secera
3 zlice ruma

Sljive oprati i izbockati sa raznjicem ili cackalicom. Staviti ih u lonac u kojem cemo ih kuhati, dolijemo vodom i dovedemo do vrenja.
Smanjimo vatru i na laganoj vatri ih kuhamo nekih 5-6 minuta.
Brzinski operemo kupine i dodamo ih uz limunov sok sljivama.
Dovedemo do vrenja i na laganoj vatri ih kuhamo 20 - tak minuta uz povremeno mijesanje.

Staklenu zdjelu oblozimo gazom i u tu gazu istresemo smjesu zakuhanog voca, pazljivo zavezemo i objesimo o  kuhacu i ostavimo da se smijesa cijedi preko noci.
Ocjednjeni sok izmjeriti i dodati mu secer.
Smijesu mijesati na laganoj vatri dok se secer rastopi a zatim na najjacoj vatri kuhati 10- tak minuta.
Ako imate kuhinjski termometar temperatura bi trebala doci na 105*.
Maknuti sa vatre, pazljivo skinuti pjenicu koja se nakupila na vrhu i smjesu izliti u vruce sterilizirane staklenke.
Spremiti na tamno mjesto.

055

Zatvoreno moze trajati godinu dana, a jednom kada staklenku otvorite drzite je u frizideru i iskoristite u roku od tri mjeseca.

Dobar tek !!!!

5 comments:

What's for dessert? August 31, 2011 8:31 AM  

Ni meni zimnica ne dočeka zimu :(

Odličan recept!

Tamara August 31, 2011 9:29 PM  

prekrasna je boja ovog želea!!

Unknown August 31, 2011 10:12 PM  

Fantastičan ti je ovaj žele! Ti kao da si predosjetila što ću ja zadati za temu: Ajme koliko nas je!

Maja Babić September 01, 2011 8:13 AM  

Mnogo lepo izgleda, mogu misliti kako je lepog ukusa kad dominira kupina. Nego ne kapiram, kako se ovako želira, a nema nikakvih zgušnjivača? Valjda što sve čvrsto ostane u gazi, a ovde procuri samo sok koga ipak nema baš mnogo? Mada opet, svaki sok sa puno šećera janekako doživljavam kao gusti sirup, ne kapiram kako je ovo postalo žele, baš si me sad zainteresovala. Koliko izađe od ove mere?
Pozdrav!

dvi ribe dva kumpira September 01, 2011 12:19 PM  

Majo, pektin iz voca i secer su dovolji,
izislo mi je od ove smjese 800ml soka kojem sam dodala poslije secer,
na kraju sam imala 3 i pol staklenke manje velicine.
Smjesu sam ukuhavala 10-tak minuta kako sam i napisala, koristila sam i termometar za mjerenje temperature za svaki slucaj jer nemam bas iskustva sa zeleima, ovo mi je prvi put da sam ga radila pa nisam htjela da promasim ;)

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP