Wednesday, February 18, 2009

Osso buco


Vec sam puno puta rekla da koliko volim talijansku kuhinju slobodno sebe mogla nazvati Talijankom :),
ali nisam to.

Talijanska kuhinja mi je tako slicna neretvanskoj, po povrcu i vocu i namirnicama uopce koje se koriste.
Stvarno kada pogledate, nema bas puno stvari koje rastu u Italiji, a da ne rastu u Neretvi....
osim rize .
Grozdje, mandarine, narance, limunovi, bademi, smokve, masline, bosiljak, blitva, spanjak,pomidore, kukumari, paprike.....itd, itd....

Mozda malo drugacije u pripremi, ali vise - manje....sve je skoro isto.
Dakako, Talijani su veci majstori od nas u slaganju i iskoristavanju namirnica, za mene su oni pravi umjetnici.
I od najjednostavnije stvari kao da naprave pravo umjetnicko djelo.



Osso Buco, je jedno od tih umjetnickih jela, koji se prave od samo par namirnica koje uvijek imamo, a na tanjiru je to pravo remek djelo.


Inace to je poznato jelo iz sjeverne Italije.
A okus je stvarno eksplozivan.


Teleca koljenica, koja i nije tako skup komad mesa, narezana na komade debljine par centimetara nije bas najmeksi komad mesa, ali duzim kuhanjem postane stvarno nesto posebno,
postane super mekano i socno.

Osso buco inace znaci, bas kako i izgleda...suplja kost.
Ima nekoliko vrsta pripreme ovog jela, pa evo i mog nacina.


Potrebno je :

malo brasna
sol i papar
4 komada telece koljenice debele bar 2 cm
malo maslinovog ulja
1 veca kapula
2 komada celera isjeckanog na komadice
2-3 mrkve
4 glavice cesnjaka
par listica lavorike
malo persina sitno izrezanog
1 solja Marsale (suhe) ili bijelog vina
2-3 solje govedjeg temeljca
2-3 vece pomidore, oguljene i ociscene od sjemenki, te narezane na komadice


Zagrijemo pecnicu na 180*.
U vecu zdjelu koja je pogodna i za kuhanje i pecenje zagrijemo malo ulja.
Meso lagano zasolimo i zapaprimo, uvaljamo lagano u brasno te tek lagano zaprzimo na vrucem ulju.



Kada je meso zaprzeno izvadimo ga u poseban tanjir, a u istu zdjelu od przenja dodamo narezanu kapulu, cesnjak, lovorov list, celer i mrkvu te lagano przimo dok povrce omeksa.

Na kraju dodamo i narezani persin.
Sve podlijemo Marsalom i mijesamo da deglaziramo zdjelu te kuhamo jos malo dok alkohol ne ispari.






Vratimo koljenice u zdjelu, dodamo temeljac i pomidore narezane na komadice pa provjerimo ukus, zdjelu poklopimo ili poklopcem ili aluminijskom folijom i stavimo peci oko 2 do 2
i pol sata.






Najcesce se posluzuje sa rizom, a moze i sa krumpirom ili sa njokama.
Ja sam ga posluzila sa Risotto Milanese.




Risotto Milanese mi je nesto prelijepo, tako jednostavno, a prekrasnog okusa.
Odlican prilog za ovakva jela.
Neki dan sam ga vidila na NLo blogu, ali ja sam ga radila malo drugacije.
Potrebno je:

8 solja pileceg temeljca
2 zlice maslaca
2 zlice maslinovog ulja
2 solje Arborio rize
dobar prstohvat safrana
3 zlice svjeze izribanog parmezana
sol i papar

U zdjelu staviti 1 zlicu maslaca i maslinovo ulje,
Dodati rizu i lagano mijesati par minuta.
Kada riza promijeni boju dodati safran , promijesati i zaliti sa malo pileceg temeljca.




Neprestalno mijesati i postepeno dodavati temeljac dok sve ne potrosimo ili dok je riza kuhana al
dante, ali i kremasta.




Rizot maknuti sa vatre, dodati preostalu zlicu maslaca, naribani parmezan i sop i papar.
Dobro izmijesati da se sve sjedini i odmah posluziti.








Dodatak koji ide uz Osso Buco je i Gremolata.
Naribala sam koricu od limuna i narance, dodala 2 zrna naribanog cesnjaka i malo persina.
Gremolatom pospemo Osso Buco kada ga posluzimo, daje ovom jelu poseban smek.

U slast.








8 comments:

Snjezana February 19, 2009 8:22 AM  

mmmm zenoooo, sto mi radis...:)
taj risotto milanese mi sad u ustima i necu imat mira dok ga sutra ne napravim...

JA U KUHINJI... February 19, 2009 9:11 AM  

fenomenalno... fenomenalno... ne znam sta drugo da kažem kada je fenomenalno :))))

Andrea February 19, 2009 9:41 AM  

I ja sam velika ljubiteljica talijanske kuhinje (to je valjda svim dalmatincima draga i bliska kuhinja), a osso buco još nisam probala napraviti. Jedini mi je problem marsala koju obožavam, a u zadnje vrijeme je nigdje ne mogu naći. Počela sam je mijenjati prošekom i nije loše ali nije baš ni isto.
Rižoto isto izgleda divno, a ja se spremam napraviti ga od kad je Nlo objavila recept. :)

Anonymous,  February 19, 2009 10:14 AM  

Branka, izgleda predivno. Nisam neki ljubtelj mesa, prednost dajem povrću, ribi i žitaricama, ali ovaj šug je fenomenalan.

dvi ribe dva kumpira February 19, 2009 11:13 AM  

Hvala :))
Andrea, umijesto Marsale mozes koristiti i suhi sherry,
oprobaj :)
Ovo je stvarno ukusno, a nije problem ni napravit,
Oso Buco na ovaj nacin u pecnici volim radit jer tada nije potrebno mijesanje, a stvarno sav okus ostane u sosu :)
A ovaj Risotto Milanese je stvarno prekrasan uz ovo :))

nlo February 19, 2009 11:46 AM  

i ja obožavam talijansku kuhinju i to zato jer je kao što i sama kažeš najbliža našoj. osso buco nisam radila ali kako ga ne napraviti nakon ovog posta i predivnih fotografija a i muž će mi ovo obožavati:)

Monika February 20, 2009 9:49 AM  

osso buco obožavam! definitivno ću probati i po tvojem recpetu jer izgleda fenomenalno :)

Anonymous,  June 14, 2009 9:45 AM  

Baš ti hvala, predobro izgleda :D

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP