Friday, March 6, 2009

Challah

IMG_1453

Evo jos jednog recepta iz knjige "Jewish cooking".
"Challah" je ime za kruh koji zidovi jedu za Sabath,
a ja ne bih ulazila u neko opsirno pisanje o zidovskoj kuhinji, jer stvarno je ne poznam toliko dobro, a ni u njihove obicaje koje oni stvarno postivaju.
U uvodu u ovoj knjizi neki od njih su i objasnjeni, a ja ih jos dobro trebam proucit ;)
Zidovi ne jedu istovremeno meso i mlijeko ili ista sto sadrzi mlijeko ili njegove proizvode,
tako ce te primjetit da njihova peciva i kruhove koje prave takodjer jako rijetko sadrzavaju mlijeko, tako da se slucajno zbog zabune ili zaborava, greske...kako god hocete, taj kruh ne konzumiraju s mesom.
Ovaj kruh mi je krasan.
Tek sam jucer pricajuci sa Monsoon shvatila da je ona ovaj recept vec objavila,
al nije ni vazno.
Pricajuci s njom dobro sam je iznenadila ,a vi otkrijte gdje je ona ostala zbunjena.
Challah je isti, iz iste knjige, iste mjere namirnica, al opet malo drugaciji...malo temeljitiji :) i uz malo drugaciji postupak rada.
Stvarno sam zaboravila na njen recept, a kada sam ponovno isla i vidila ga shvatila sam da je i moje peceno pile iz posta ranije ona vec objavila, a umjesto tikvica koje sam ja koristila ona je upotrijebila krumpir.

Al svakako, kad sam se vec trudila napraviti i slikati stavit cu recept ponovno,
Ovo mi je nekako kao u nasoj igri "Kuvarijacije" gdje svi radimo isti recept pa vidimo kako je kome uspio i kako mu se svidio.

Potrebno je:

1 zlica suhog kvasca

1 zlica secera

250ml tople vode

500g brasna

2 zlice biljnog ulja

2 jaja lagano umucena

sol

sjemenke za posipanje

1 jaje za premazivanje

U zdjelu od miksera sam pomijesala kvasac, secer i polovicu vode.
Lagano sam posula sa malo brasna i ostavila da se kvasac aktivira.

2009-03-04-0643-18

U tu smjesu sam zatim utukla 1 zlicu soli, ostatak vode i lagano tucena jaja, a onda u tu dobro izmucenu smjesu dodavala postepeno brasno na laganoj brzini dok se nije sve sastavilo u jednolicnu smjesu.
Tijesto mijesiti nekih 5 minuta, pa ga prebaciti u lagano nauljenu zdjelu dok se udvostuci.
Udvostruceno tijesto premijesiti, prekriti plasticnom folijom i spremiti u frizider da prenoci.
Sutradan tijesto izvaditi, premijesiti lagano, te podijeliti na dva dijela.
Svaku polovicu podijeliti ponovno u tri dijela, tako da od cijele smijese dobijemo na kraju dvije pletenice, mada mozemo i samo jednu vecu.

2009-03-04-1658-001


Isplesti tijesto i staviti ga na tepsiju u kojoj cemo ga peci, prekriti ga i cekati dok ponovno naraste.
Nadoslo tijesto premazati umucenim jajem kojem smo dodali po jednu zlicicu secera i malo soli i posuti sjemenkama.
Peci u zagrijanoj pecnici na 190* oko 40 minuta.
Ohladiti na kuhinjskoj resetci pe posluziti.


2009-03-04-1658-002



IMG_1477

Izvanredan je i pripremljen kao francuski toast...a to jedino ako vam ga slucajno ostane i za sutradan....
u sto sumljam.

9 comments:

nlo March 06, 2009 8:09 AM  

od boje, presjeka pa do motanja izgleda fantastično!

Dragana Pušica - Moje Grne blog March 06, 2009 10:05 AM  

zaista izgleda fantastično, a ne sumnjam ni da je ukus takav...

Nina March 06, 2009 10:52 AM  

ma odlično izgleda, ne moram ni spomenuti kako mi se sad jedu ovakve pletenice :)

Ljiljana March 06, 2009 7:30 PM  

Branka, testa su ti apsolutno fantasticna. Ne mogu da se nagledam ovim slikama. Ne znam sta je lepse, testo pre pecenja, upelteno ili ispeceno. Stvarno si majstor.

Andrea March 07, 2009 8:34 AM  

I mislila sam da sam ovo već vidjela kod monsoon. Objema vam je kruh super ispao, al ja nikako ne mogu skužit što je to iznenadilo mosnoon. Recepti su gotovo isti osim u broju korištenih jaja?! :)

dvi ribe dva kumpira March 07, 2009 8:43 AM  

Hvala cure :))
Andrea, Monsoon ga nije ostavila preko noci u frizideru :)
To je razlika,
ali svakako pricajuci sa njom rekla da da je isto bilo super mekano i rahlo.
Ljiljo, Godivo moja draga majstorice, hvala ti i drago mi je da si i ti na blogu :))

Maja Babić March 08, 2009 1:45 PM  

Sve tako divno izgleda, ja bih i zivo testo pojela :) Svaka cast za stroljenje i slikanje u svim fazama, treba svako malo prekinuti rad pa uzeti aparat, pa tako 100 puta :)

Testo deluje jako meko, pretpostavljam da su jaja kljucna, uglavnom, dopada mi se jako.

Pozdravi!

ROTKVICA March 17, 2009 5:39 PM  

Testo izgleda božanstveno , svaka čast...

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP