Sunday, November 23, 2008

Lignje sa djumbirom








Ajme, koliko nas je.....

Svaki dan sve vise, a i svaki mjesec sa necim novim.






Ovaj mjesec je tema "djumbir", pa sam ponovno i ja tu.

Djumbir volim,a stvarno sam se trebala dobro promislit sto napravit, jer njega dodajemo i u slana,a i slatka jela.

Kombinacija ima mali milion.

Na trziste dolazi kao gomoljasti korijen, neoguljen, ali i suh i mljeven,useceren ,kandiran....

Kazu da se najkvalitetniji djumbir uzgaja u Australiji i Jamajci, pa tek onda u Indiji i Kini,mada su kod njih najvise koristi.
Svjezim djumbirom mozemo zacinjati sva jela, od peradi,ribe, juha pa cak i voca.

Djumbir je takodjer jedan od sastojaka "curry" mjesavina.

Moze se koristiti i u napitcima, kao caj ili sok.

Ma svakako u cemu god ga koristite ne mozete promasiti, a okus mu je tako osvjezavajuce cist.
Jako je zdrav za mucnine, reumatske bolesti, kao preventiva za prehlade....

Odlucila sam se za lignje sa djumbirom.

Sve sto pliva bilo u rijeci ili moru obozavam i svakako mislim da sa bilo kojom ribom treba prevladavati jednostavnost i pripreme i okusa.








potrebno je:


700 g liganja
1 cm djumbira
3 zelene kapule
1 mala kokosija kockica od juhe
2 zlice vode
1/2 zlicice sesamovog ulja
1/2 zlicice gustina
sol po potrebi
ulje za przenje



Najprije djumbir tanko narezati, kao i zelenu kapulu koju rezemo u duge dijagonalne snitice.







Staviti obadvoje u ledenu vodu da ostanu fino hrskvi i svjezi.


Lignje ocistiti i oguliti im kozicu i skinuti im "krilca".







Svaku lignju sa unutrasnje strane lagano zarezemo ali ne do kraja, praveci male rombove.







Ovo ce svakako izgledati prelijepo i neobicno, ali ce i omeksati lignje.

Isto napraviti i sa lignjinim krilcima.





Lignje prerezati preko sredine, pa onda na komadice oko 2-2.5 cm.






Prziti ih u vrelom ulju dok se pocmu zavijati te ih izvaditi da se ocijede od masnoce.





Proliti ulje od przenja te u vruc wok dodati mjesavinu od vode,kocke, gustina,sesamovog ulja i malo soli.Sve izmijesati dok se stvori gusti umak, dodati ocijedjeni djumbir i zelenu kapulu,mijesati 10-tak sekundi,dodati lignje, ponovno promijesati samo da se sastojci spoje i odmah posluziti.












5 comments:

Andrea November 23, 2008 12:24 PM  

Odlično, lignje obožavam i ovo ću sigurno isprobati. Nisam još kompinirala lignje s đumbirom i mislim da će mi se jako svidjeti.
Jel pod zelena kapula misliš na mladi luk?

nlo November 23, 2008 6:22 PM  

super mi je ovaj naćin rezanja lignje, izgleda neobično i zanimljivo:)) kako sam već rekla đumbir s mesom me nije oduševio, pojelo se ali osobno mi je smetala ta aroma u slanom jelu, a možda je to jednostavno stvar navike.:))
ipak možda dam još jednu šansu s lignjama jer ih jednostavno obožavam:))

JA U KUHINJI... November 23, 2008 8:40 PM  

predivno izgleda i isprobace se... :)

Andrea April 12, 2009 10:23 AM  

Jučer sam ovo radila za ručak, ustvari čekala sam sezonu mladog luka pa da isprobam ovaj recept. Oduševljeni smo, ovo jelo se za čas pripremi, a preukusno je! Hvala na odličnom receptu, nažalost glad je bila prejaka pa nisam stigla slikat! :)

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP