Tuesday, January 24, 2012

Rizot od piletine

rizot 038





Rizote obozavam !!!
Nevazno od cega je radjen, rizot mi je jedno od najdrazih jela .
Riza se, kada je skuhana kako treba, pretvori u savrsenu ljepoticu, koja bude prekrasno kremasta a u isto vrijeme joj se svako zrno odvaja zasebno....e to volim i to mi je pravi rizot.
Pridavno sam pisala recept za rizot, ovdje na blogu, i rekla kako se riza prije kuhanja u rizotu ni slucajno ne pere i iskreno, zacudila sam se koliko je ljudi u stvari pere te je  na potpuno kriv nacin kuhaju,
bar kada je rizot u pitanju.
Znaci, nikako prati rizu,
Za kuhanje, kao i za svaki drugi posao,  mogu reci, nevazno da li nam je to svakidasni posao, obaveza  ili ne, bi trebalo imati strast, ljubav....voliti ono sto se radi, ono sto se kuha,
tada to jelo dobiva neku drugu dimenziju.

rizot 028-1

Sto se rizota tice, kada dodate rizu, zaboravite sve drugo sto radite i posvetite joj svu svoju paznju sljedecih 15 - 20 minuta.
Ona ne smije mirovati na jednom mijestu, mora se neprestalno mrdati, micati,  mijesati, naravno uz povremeno lagano dolijevanje temeljca.
Za neka jela temeljac koristim ili mu nadjem "trkacu" zamjenu, ali u rizotu ne....temeljac ovdje bude  bas ono sto mu i ime kaze "temelj" jela,
zato....potrudite se malo i nagradite sebe i svoje najblize prekrasnim rizotom.
Inace, kada radim jela sa piletinom, skoro pa uvijek u toceve ili soseve dodajem kopar, koji se za moj pojam savrseno ljubi sa piletinom.
Dodavala ga je i moja mama, ali taj okus kao dijete nisam volila nikako....sve do nekih godina, kada su me poceli vuci mirisi djetinjstva,
a kopar je bio jedan od tih mirisa.

rizot 056

Ovaj recept, kao i vecina mojih recepata koje postavljam je jako jednostavan, sa svega nekoliko namirnica, nicega egzoticnog,  svega par svakidasnjih namirnica  koje savrseno ide jedna uz drugu.
Postavljajuci slike ovog rizota na Coolinariku uvijek dobijem pitanje: "A di je recept ? ",
Mislila sam se, da li da ga postavim ili ne, jer zaista nije nista posebno mudro.....al mozda je to meni samo tako jer sam sa ovim jelom i ovim zacinima odrasla, a nekome drugom je nesto novo.
Pa evo i recepta da nekome posluzi,sto vjerujem da ce mladim kuharicama stvarno dobro doci.
Ponekad se cudim sto sve ljudi nazivaju rizotom,
ta jela cesto budu stosta drugo samo ne rizot.
Pridrzavajuci se samo par ovih pravila koja sam skoro svaki put naglasila u svakom svom receptu rizota, ne mozete promasiti nikako.

rizot 027-1

Potrebno je:

1 veca kapula
par zlica ulja
600-700 g piletine
lovorov list
malo kopra, suhog ili svjezeg
ljuta paprika ( ako koristite )
1 zlica mljevene paprike ( slatke ili ljute po izboru)
sol i papar
pileceg temeljca po potrebi
300- 350 g rize okruglog zrna
kockica maslaca
parmezan sir

Na zagrijano ulje dodati sitno narezanu kapulu i povremeno mijesati dok postane staklasta,
dodati lovorov list, kopar i ljutu papriku ako je koristimo.
Kapuli dodamo narezanu piletinu i lagano je zazutimo sa svih strana pa onda sve prespemo za zlicom mljevene paprike.
Dobro mijesamo oko jedne minute pa pocmemo zalijevati sa temeljcem.

rizot 022-1

Kuhamo nekih 20 -tak minuta ili dok je piletina taman skuhana, provjerimo okus pa dodamo rizu. Mijesamo u sosu od piletine dok dodje skoro u suho, pa dodajemo temeljac u malim kolicinama.
Temeljac svaki put nakon dodavanja rizi ukuhamo uz neprestalno mijesanje.
Kada je riza skuhana, maknemo sa vatre, dodamo kockicu maslaca i uz energicno mijesanje ga umijesamo u smjesu da se sasvim otopi i spoji.


rizot 032


rizot 037



















Posluzimo odmah uz salatu po izboru i svjeze mljeveni parmezan sir.
Dobar tek !!!!!!!

12 comments:

Unknown January 24, 2012 10:20 PM  

Jako fino i jako ti lijepo rižoto izgleda. Vidiš kopar nisam baš probao stavljati u rižoto, ali volim ga svježeg u salati s krastavcima :)

dvi ribe dva kumpira January 24, 2012 10:28 PM  

Medo, meni je kopar savrsen sa piletinom,
svjezi je odlican, a u zimsko vrijeme koristim suhi !

Unknown January 24, 2012 11:47 PM  

Rižoto ti je prva liga!
Ni ja nisam nikada stavljala kpar u piletinu a to mi je omiljeni začin. Zamisli molim te da ovdje niko ne sadi kopar:) i nema ga nikada kupiti.Pa tako mogu koristiti samo suhi. Ponekada donesem malo više iz Konjica pa zamrznem!
Rižota obožavam i vrlo često ih spremam.

Petra Kranjica January 25, 2012 10:15 AM  

Krasno izgleda. I meni je kopar novost ali isprobati ću.

What's for dessert? January 25, 2012 11:27 AM  

Mi volimo rižot od pilećih krilca i to je jedini dio piletine koji koristim za rižot. U moj tanjur obavezno ide i puuuuuuuno parmezana, tako da mi često kažu da jedem parmezan s rižotom, a ne rižot s parmezanom.
Sad si me zaintrigirala s koprom, moram probati sljedeći put.

stocicu postavi se January 25, 2012 11:53 AM  

Divno ti izgleda rižoto ,pravim ga gotovo isto:))i takođe ga obožavam.Kopar još nisam probala u rižotu ali evo prilike:))

Laka kuharica January 26, 2012 9:35 AM  

Slažem se s tobom, rižoto je divno jelo, samo ako je spremljeno ovako kako opisuješ. I od riže za rižoto, jer i to je važno. Na žalost, otkrili su da kod nas u restoranima rižu skuhaju u jutro, a zatim je, prema narudžbi, miješaju s plodovima mora, mesom i slično. I sve masno naplate. Zato, ako vam neki rižoto stigne na stol za manje od pola sata, piši kući propalo. Jednostavno jelo, a opet savršeno.

dvi ribe dva kumpira January 26, 2012 12:11 PM  

Bas zato sam i rekla da danas sve i svasta zovu rizotima,
mislim da je nekim ljudima najvaznije da je u jelu riza i to je po njima i rizot,
al nije tako.
Riza za rizot je jako vazna. Muka me uhvati kada vidim da su rizot spremali sa rizom dugog zrna....stvarno me muka uhvati.
Riza za rizot kada se stavi kuhati mora se neprestalno mijesati i sasvim pomalo podlijevati vrelim temeljcem i uzme 20 -tak minuta dok se skuha kako treba.
Ostat ce fino kremasta, a nikako mljackava i ljepljiva ili suha.
A za restorane se slazem,
pisi kuci propalo ;)
Hvala cure !!!!1

Sani January 26, 2012 2:48 PM  

i ja spravljam rižote po tom principu, i obožavam ih! kopar me uvijek odbijao mirisom, posebno u kiselim krastavcima, no dat ću mu priliku, čisto da provjerim kako paše uz piletinu. zaintrigirala si nas, vidim! :)

julija January 28, 2012 7:58 AM  

Rižot spremam slično- osim što ne stavljam kopar. Zapravo-tek sam se nedavno prvi put i probala kopar. Prvom prilikom kad budem radila rižot, baš ću probati na ovaj tvoj način s koprom, živo me zanima!

Maja January 29, 2012 6:43 PM  

Branka, obožavam rižote, a od piletine mi je jedan od omiljenih čak i u ljetnjim mjesecima :)
Volim dodat mrkvu, a probat ću dodat i kopar. Jako fino zvuči ta kombinacija :)

Anonymous,  November 09, 2012 4:21 PM  

Slazem se sa gotovo svime sto si napisala o rizotu. Ubije me u pojam sto sve ljudi naprave s rizom. :) Mislim da je podcijenjen kao jelo, a i riza kao namirnica. Slike su ti slasne, a za kopar si rekla zivu istinu ako mene pitas. Super kombinacija.

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP