Thursday, May 5, 2011

Pralinasta torta od ljesnjaka

cokoladna torta 321



Nije me bilo odavno na blogu, al nije se ljencarilo,
bas naprotiv, imam toliko posla da jednostavno nemam vremena za blog,
al nije ni to razlog da ga sasvim zapustim.
Inace, jako sam probirljiva sto objaviti,
nizanje recepata ne volim,
al za ono dooobro i provjereno.....za to se uvijek nadje pola sata vremena.
E ova torta je jedna od tih jaaakoooo dobrih recepata,
prava bomba.

cokoladna torta 284

Cokolada je inace moja slabost, a ovo je zaista pun pogodak.
I naravno, u mom stilu, jednostavno, na brzinu i jako, jako ukusno.
Pa da ne duljim......

cokoladna torta 323

Potrebno je:

Praline:

250 g secera
50 ml vode
250 g ljesnjaka


Tamno tijesto:

6 jaja
115 g secera
+ 1 zlica secera
185 g tamne cokolade
185 g mljevenih ljesnjaka

Krema sa mlijecnom cokoladom

375 ml vrhnja
300 g mlijecne cokolade
60 g maslaca

Secer i vodu staviti na laganu vatru da zavri bez mijesanja dok se dobije svijetli karamel, te dodati ljesnjake, lagano metalnom zlicom izmijesati, pojacati vatru i kada dobijemo tamno smedju boju karamela smjesu izliti nalagano nauljenu podlogu i sacekamo da se ohladi.
Hladno u grubo iskidamo i stavimo u multipraktik i sameljemo.
Spremimo sa strane.

Cokoladu rastopimo na pari i stavimo da se hladi te joj u ohladjenu dodamo 3 zlice vode i dobro izmjesamo.
Zumanjca odvojimo od bjelanjaca.
Zumance tucemo sa secerom dok dobijemo gustu i blijedu smjesu.
U medjuvremenu tucemo i bjelanjca kojima smo dodali 1 zlicu secera.
Zumanjcima dodamo  ohlađenu rastopljenu čokoladu i izmiješamo te mljevene ljesnjake, lagano i njih umiješamo špatulom pa na kraju snijeg od  bjelanjaka .
Smjesu izlijemo u dva lima promjera 23 cm ili u jedan promjera 25 cm.
Stavimo peci u zagrijanu pecnicu na 180 * oko 30-35 minuta.
Izvaditi iz pecnice, ohladiti i kolac razrezati te puniti kremom i posipati mljevenim pralinama.

Mlijecna krema:

Na laganu vatru staviti vrhnje da zakuha te skinuti sa vatre.
Dodati natrganu cokoladu, ostaviti jedan minut i izmijesati zlicom.
U lagano rashladjenu kremu dodati maslac i izmjesati da se sastojci spoje, poklopiti i staviti u hladnjak 2 sata da se krema stisne.

cokoladna torta 315

Naravno, kada su kolaci sa kremom u pitanju, zbog ustede vremena, ja uvijek krecem od kreme.
U ovom slucaju je redosljed bio krema, praline, otapanje cokolade na pari pa tek onda tamna smjesa.

cokoladna torta 357

Tamna smjesa uzme svega nekoliko minuta da se napravi,
u stvari cijeli ovaj kolac je relativno brz, jedino sto mlijecna krema uzme vremena dok se stisne.
A okus.......vjerujte mi, uzivancija svih cula.

cokoladna torta 298

Umjesto ljesnjaka se mogu koristiti bademi.
Dobar tek !!!!!!

23 comments:

Unknown May 05, 2011 4:59 PM  

Ipak nam se javi povremeno. Još kada je ovako dobar recept u pitanju, onda pogotovo!
Još jedna torta za: moram!!!

mignonne May 05, 2011 5:33 PM  

Draga Branka, da znas da nam fale tvoji recepti i iznenadi nas jos koji put ovako lepo...tortica je prava coko bomba a tu je sve sto volim od sastojaka, brzo belezim!;)))

dvi ribe dva kumpira May 05, 2011 5:52 PM  

Hvala :)
Tu sam ja, al na brzinu uletim i izletim, al mislim na vas :))))
Ova torta je stvarno bomba profinjenog okusa !!!!

Вера May 05, 2011 6:00 PM  

Branka savtrsena je!!!

Ljiljana May 06, 2011 12:06 AM  

Ah sto je dobra. Obozavam lesnike, ali mi za sad ostaje samo da gledam. Dijeta u toku :)))))
Super ti je recept Branka :)

Marija May 06, 2011 8:40 AM  

Predivna torta, čokolada, lješnjaci što više treba

Petra Kranjica May 06, 2011 2:04 PM  

Super izgleda prava bomba

Snježana Cetina May 08, 2011 2:20 PM  

Prava bomba, obožavam ovakve čoko ful slastice :)

Laka kuharica May 09, 2011 9:05 AM  

U potpunosti se slažem s tobom u vezi objava! A ovo je savršena torta upravo po mojem guštu i bilježim je! Jednostavno znam da je fantastična, radim slične, ali ne ovakvu, pa je promjena uvijek dobra. Zbilja sam oduševljena da netko voli i radi ovakve torte (bez brašna, želatine, praška za puding i sl.).

cosmo2503 May 09, 2011 12:29 PM  

Meni je stvarno žao što ne objavljuješ recepte češće jer sam sigurna da su kvalitetni i da mnogi mogu na blog i uz vrlo stroge kriterije koje imaš. Slažem se potpuno sa tobom da ti ne treba recept za neko prejednostavno svakodnevno jelo na blogu, a za ovako fino i provjereno - pa hvala ti. Vjerujem da je predobra tortica čim te je toliko oduševila. Bilo bi mi drago počastit se tom tortom.
Brankić, nadam se da si zadovoljna nakon povratka u Hrvatsku i vjerujem da si vrlo sretna. Razumijem tvoje odsustvo sa bloga, pozdrav.

Cool Chic Style Fashion May 09, 2011 2:47 PM  

Molto bella questa tua torta, ciao

Maja May 10, 2011 7:47 PM  

branka, ozgleda tako sočno!! Pospremljen :)

tanja May 16, 2011 6:40 PM  

Torta je prava cokoladna bomba, ODLICNO :)))) Biljezim, moram je probati!

Unknown May 23, 2011 3:22 PM  

Pravila sam je i prezadovoljni smo svi: http://vrtaljica.blogspot.com/2011/05/brankina-pralinasta-torta-od-ljesnjaka.html#comments

Unknown February 20, 2014 3:43 PM  

Torta izgleda zaista bozanstveno! Nije mi samo sasvim jasan recept..
Kada pravimo tamno testo, najpre otopimo cokoladu na pari, pa joj kada se ohladi dodamo tri kasicice vode, ali u kom trenutku to dodajemo smesi od jaja? Jel onda kada dodamo i belanca?
Koliko korica treba da ima torta? Rekla bih vise od dve, a pise da smesu izlijemo u dva lima promera 23 cm? Da li moze da se napravi pravougaonog oblika, i kojih je tada dimenzija?
I jos samo jedno pitanje :) Tamne korice filujemo sa mlecnom kremom i posipamo pralinama? Taj poslednji sloj mi deluje svetlije od onih slojeva u sredini, zato pitam?
Hvala unapred puno! Jedva cekam da isprobam ovo savrsenstvo.... :)

dvi ribe dva kumpira February 20, 2014 8:42 PM  

Jao....ja sam čokoladu skroz zaboravila upisati u postupku !
Ispraviti ću to odmah u receptu !
Ispričavam se milion puta!
Čokoladu dodamo u izmućene žutanjke i lagano izmiješamo, zatim špatulom umiješamo lješnjake i utučene bjelanjke i sve lagano izmiješamo dok se smjesa spoji.
Ako pečeš u limu od 23 cm, imat ćeš 4 polovice tijesta jer koristiš 2 lima, a ako koristiš kalup od 25 cm, možeš ga razrezati na 3 dijela.
Mliječnim namazom se torta filuje i iznutra i iz vana. Možda kod mene na slici zbog svjetla boja drugačije izgleda, ali sve je ista krema.
Još jednom se ispričavam !

dvi ribe dva kumpira February 20, 2014 8:44 PM  

U četvrtastom obliku nisam pekla mada ne vidim razloga zašto se ne bi moglo.

Unknown February 20, 2014 9:14 PM  

Draga Branka hvala puno na detaljnim objasnjenjima! :) Jedva cekam da probam tortu, zaista mislim da je posebna..sada je sve jasno i mogu da se upustim u avanturu! :)
Veliki pozdrav!
Maja

dvi ribe dva kumpira February 20, 2014 11:01 PM  

Hvala tebi draga moja na pitanju inače ne bih ni vidjela svoju grešku.
Torta je prava bomba !
Količinski nije velika al je okusom savršenstvo !

Unknown April 19, 2014 12:03 AM  

Draga Branka, pravila sam tortu dva puta...i nemam reči koliko mi je predivna! :) Hvala puno još jednom!!!

dvi ribe dva kumpira April 19, 2014 1:43 PM  

Draga moja, hvala tebi na isprobavanju ;)

Unknown November 23, 2020 10:12 AM  

Draga Branka,

Tortu sam napravila, hvala na receptu! Ukus je bio odličan! Pojeli smo je u rekordnom roku :-)

Izgled nije kao na tvojim fotografijama jer sam imala problem sa kremom. Bio je suviše tečan. Rekla bih da je problem u vrnju. Koja je vrsta koju si ti koristila?

dvi ribe dva kumpira December 08, 2020 1:47 PM  

U ovakve kreme stavim Dukatovo vrhnje za kuhanje, njega uvijek koristim. Žao mi je da se krema nije stegla kako treba, a po omjeru u receptu je svakako trebala.

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP