Sunday, May 5, 2013

Ni Heinz mi nije ravan.......Kečap

svaštaaaaa 187


 Toliko postova imam u draftu da ni sama ne znam odakle krenuti !
Inače, volim kuhati sezonski,
znači, volim spremati namirnice koje su trenutno u sezoni, kada su  vrhunskog okusa i mirisa,
al mislim da ću ovaj put napraviti izuzetak iz čistog razloga što me nije toliko dugo bilo i što imam puno spremljenih recepata sa kojima debelo kasnim !!!!
Pomidore ( mada ih svrstavaju u voće) su za mene najdraže povrće koje me svojim mirisom i okusom asocira na ljeto, a bez njih ne znam da bih mogla zamisliti svoju kuhinju !

Slijedećih nekoliko postova će biti obojeno u crveno ;) jer lani zakasnih, pa da ove godine budem na vrijeme ;)

svaštaaaaa 148-001


Ja sam izgleda skrooooz poludila,
ali gušti su gušti !!!!
Napraviti nešto što se tako jednostavno i jako jeftino može kupiti na svakoj polici u svakoj prodavnici i da okus bude još bolji od kupovnog....e, to je za mene neprocjenjivo !
Na ovom kečapu bi mi i veliki Heinz pozavidio ;)
Heinzov kečap mi je odličan, al ovaj moj, bez lažne skromnosti, je okusom daleko bolji od njegovog !!!
Bravo ja !!!!
- Da li se ovo isplati raditi ???    -Ne
Definitivno ne, ako radite manje količine i ako gledate isplativost u novcu !
U većoj količini je već druga priča.
- Da li je okusom bolji od ijednog kupovnog kečepa kojeg ste ikada probali ???   - Definitivno "DA"
Prošlo ljeto sam se dočepala ogromne količine pomidora, pričam o nekih 250-300 kg koje ili sam trebala pobrati i napraviti nešto od njih ili su se trebale pustiti da sagnjiju.
Poznavajući mene, naravno da sam ih obrala i iskoristila !
Toliko toga sam htjela napraviti a nisam znala odakle početi !
Al kada sam krenula  nisam mogla stati !!!!

svaštaaaaa 164


Moram vam još reći i kako sam dobila toliko pomidora !
Nevažno što je cijena pomidorama u prodavnicama još uvijek bila dosta visoka, ono povrće koje je dozrilo baš onako kako treba se ne može prodati jer svojim vanjskim izgledom nije savršeno,
u stvari, da se ispravim,
nije svaki plod perfektne veličine da ide  na police prodavnica.
Žalosno !!!
A to da je žalosno, razumit će samo oni koji znaju što je domaća i prava stvar, a domaće pomidore svojim okusom se ne mogu mjeriti sa onima  iz dućana koje ja iz zafrkancije zovem plastičnima.
Ja sam imala problem naći domaće pomidore.
Kada dođem na pijacu kupti ih, najčešće se okrenem i vratim kući praznih ruku, jer ono što ja želim je dozrelo povrće koje je puno i okusa i mirisa a ne nešto što dozrije na silu jer se bere zeleno !
Iz vana su prekrasno crvene, ali unutra su zelene.....a meni to ne treba.
I ne pljujem sada po ljudima koji ih tako beru i prodaju, tržište je takvo i ono to traži, a ljudi se muče i rade kako znaju.
Znači, ako imate mogućnosti, sami zasadite svoje pomidore ili ih kupite kod nekog  tko ih sadi, jer to je jedini način da ono što radite bude onako kako i treba okusom biti !
Kečap je, između ostalih, bio jedan od isprobanih recepata !
Naime, kečap sam radila prije toga u manjoj količini, samo zbog probe kako će sve to ispasti.
Kada u sveznajući Google upišete "kečap"  izbacit će vam more recepata i koje ako znate što hoćete nećete sve isprobati,
ali ako iskemijate sastojke koje volite....e, to je već druga stvar !
Ja sam za probu radila 5 kg pomidora i mislila sam ako uspije odlično, a ako ne, nije ni važno....
nije neka količina za kojom ću roniti suze ;)
Dodavanjem sastojaka koji meni odgovaraju i koje imam iskemijala sam savršen kečap !

Potrebno je :
5 kg zrelih pomidora
1 1/2 šalice smeđeg nerafiniranog šećera
2 šalice jabučnog octa
1 žličica češnjaka u prahu
1 žličica kapule u prahu
3 žličice kajenskog papra
1 žličica crnog mljevenog bibera
4 žličice soli
malo mljevenog klinčića
Zrele crvene pomidore narezati na četvorine i staviti u dublji lonac, dodati ostale sastojke i ostaviti da lagano kuha dok omekša.

svaštaaaaa 009

Sve propasirati i vratiti u lonac da se smjesa koja je sasvim tekuća reducira.
I to je to !
Manje staklenke i poklopce sterilizirati i držati u zagrijanoj pećnici pa vrele staklenke puniti vrelim kečapom, zatvoriti vrelim poklopcima, okrenuti ih naopačke i ostaviti tako da odstoje nekih 10-tak minuta.
Staklenke tada spremiti u još uvijek toplu pećnicu i ostaviti do sutradan da se potpuno ohlade.
Uživati !

svaštaaaaa 040

Sastojke dodajte po svom okusu i ukusu.
Mada volim dodati ljutu papričicu u sve i svašta ovdje to nisam htjela,
nisam htjela vrućinu ljute paprike ali sam htjela žestinu, zbog toga sam dodala kajenski papar u količini koju sam napisala.
Počela sam sa jednom a završila sa tri žličice.
Mljeveni klinčić mi je dao dubinu okusa,
ovdje je stvarno nezamjenjiv!
Teško mi je reći koliko dugo mi je uzelo cijelo kuhanje jer sam se sva bila smotala :)
Negdje sam u nekom receptu pročitala da je ženi zagorio kečap i da ga treba neprestalno miješati pa sam ja propasiranu smjesu stavila na laganu vatru u strahu da i meni ne zagori ;)))
Al sam se načekala.....
Slobodno propasiranu smjesu stavite na jaku vatru i povremeno promiješajte po potrebi, neće vam zagoriti !!!!
Tek kada se smjesa počme zgušnjavati potrebno je češće miješanje.
I još nešto.....tko god da vam kaže da koristite plići lonac za kuhanje priča gluposti ili je željan čišćenja !
Znači, dublji lonac, povremeno miješanje, čista kuhinja i odličan kečap !

svaštaaaaa 139


Dobar tek !!!!


10 comments:

Unknown May 05, 2013 5:59 PM  

Napravljen prošle god... i svjedočim... odličan..... radim ga i ove godine sigurno

julija May 07, 2013 3:16 PM  

O da, ovo je definitivno stvar koju ove godine radim- lani sam zakasnila- al ove godine neću! :)
Iskreno- ja nisam neki luđak za kečapom al moram isto tako reć da sam osjetila kad nam je nestala tegla ovog tvog- da mi je falija!
Hvala na kečapu i još više hvala na receptu!! A kad opet bude tih nesavršenih poma- javi- doći ću otkupit par gajbi! :)

dvi ribe dva kumpira May 07, 2013 3:32 PM  

Kada nabavim pomidore svakako ću ti javit !
Ove koje ja koristim nitko ne bere za prodaju, tako da moraš doć (a to ti nije nikakav problem ) pa ćemo ih nas dvi skupa i obrat, skuhat i podijelit ;)



Dragana Pušica - Moje Grne blog July 09, 2013 9:48 PM  

Ove godine moram da isprobam tvoj recept. Mi (mama doduše) kuva neki godinama i skroz sam zadovoljna, ali mi se sviđaju ovi začini koje spominješ, tako da definitivno isprobavam. :)

dvi ribe dva kumpira July 09, 2013 11:39 PM  

Gage, kada isprobaš javi dojmove ;)

senada August 07, 2021 11:02 AM  

i tako ja od svih recepata u bespućima interneta odlučim za vaš. i stavim bez razmišljanja 3 žličice kajenskog papra. već treću turu radim bez začina da ne propadne sve, da ublažim one 3 žličice kajenskog papra.

dvi ribe dva kumpira August 10, 2021 3:05 PM  

Draga Senada, vjerujem da okusom kečapa niste razočarani, a što se kajenskog papra tiče, ja volim malo jače začinjenu hranu, a ako ste čitali recept kako sam napisala, ja sam počela sa jednom a na kraju završila sa 3 kašičice kajenskog papra. To je žestina koja meni odgovara. Dok je vruće žestina je malo jače naglašena nego kada se ohladi, Molim Vas, javite se komentarom da znam jel Vam se sviđa okus ;)

Lucija August 30, 2023 4:49 AM  

Pozdrav, jeste li gulili pome od kožice? Pretpostavljam da jeste, ali ipak da provjerim :)

dvi ribe dva kumpira August 31, 2023 12:26 AM  

nisam, nema potrebe, kožica se odstrani kroz proces pasiranja !

Lucija November 09, 2023 8:57 AM  

Hvala, pravile smo ja i mama po vašem receptu, recept je stvarno pogođen! Savršen kečap 😍

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP