Wednesday, May 15, 2013

Pelat


pelat



Ne znam da li išta u mojoj kuhinji koristim kao pomidore  !
U stvari, ne mogu zamisliti svoju kuhinju bez nje.
Obožavam je i nezamjenjiva mi je !
Sreća moja da živim gdje živim bar što se voća i povrća tiče.
U mojoj dolini raste sve živo ;)
Sada je vrijeme sađenja i rada u vrtovima i koliko god teško bilo volim to vrijeme jer se već unaprijed radujem svemu onom čime će me moj vrt uskoro podarit.
Prošlo ljeto, u neznanju u što utrošiti ogromnu količinu zrelih i mirisnih pomidora, sam isprobala i ovaj recept.
Išlo je dosta brzo i nije bilo teško, a pomidore mi treba cijelu godinu.
Htjela sam je staviti u staklenke onakvu kakva jest, slatku i zrelu, mirisnu i okupanu suncem, al da bude sve prirodno i bez ikakvih kemikalija.
Kada sam mojoj mami rekla šta i kako radim, rekla mi je da isto za svaki slučaj stavim malo konzervansa, da mi se ne daj Bože ne pokvari ;)
Naravno, nisam htjela to napravit, jer takav pelat mogu kupiti u svakoj prodavnici.

pelat


Potrebno je :
zdravi i zreli plodovi pomidore
vrela voda
staklenke
veliki lonac
Oprane pomidore stavimo na kratko u lonac sa kipućom vodom, vadimo ih van i ubacimo u hladnu vodu.
Odstranimo im kožicu i cijele pomidore slažemo u staklenke.
Staklenke napunimo do vrha pomidorama koje su sada pustile svoj sok i dobro ih zatvorimo.
Na dno velikog lonca stavimo par kuhinjskih krpa i na njih pažljivo slažemo staklenke i napunimo lonac vodom toliko da razina vode bude oko 3-4 cm preko poklopca  staklenki.
Pustimo da zakuha i ostavimo da lagano ključa 20-tak minuta.
Ugasimo vatru i sačekamo da se staklenke ohlade pa ih vadimo van.
Ja to radim navečer i vadim ih tek ujutro !
Staklenke se spreme na tamno mjesto i mogu se koristiti kroz cijelu godinu.

pelat

Pomidore se mogu i narezati pa stavljati u staklenke, al meni su uvijek draže u komadu.


9 comments:

Unknown May 15, 2013 11:02 PM  

tako jednostavno i dobro...
ustvari meni bi najveći problem bio čuvati te staklenke jer mi je u špajzu prevruće :)

dvi ribe dva kumpira May 15, 2013 11:07 PM  

Snježana, ne mislim da bi im se išta dogodilo ni u toplom špajzu.
Spremljeno na ovaj način je sigurno gdje god da se držali !!!

Jovanka Baštovanka May 16, 2013 12:54 AM  

ni ja ne volim konzervanse tako da ovaj tvoj nacin spremanja pelata zvuci idealno!!!

Zeza May 16, 2013 8:30 AM  

Hvala puno za recept. Ovako još nisam spremala i sviđa mi se što nema konzervansa. Ako sam dobro shvatila, ne stavlja se ni sol?

dvi ribe dva kumpira May 16, 2013 10:10 AM  

Na ovaj način sam prošle godine napravila pelat za cijelu zimu,
nisam dodavala apsolutno ništa osim pomidora i još imam nekoliko staklenki....taman do početka sezone friških ;)
Uronjene u vodu i kuhanjem, staklenke se vakimiraju tako da nema straha da će se išta pokvariti !

Tadeja May 20, 2013 10:28 AM  

I za koncentrat oliti ga konšervu i za pelate se spremam doći komentirati, pa nikako. I ja koristim i jedno i drugo u velikim količinama, a sad su nas počeli plašiti sa tim nečim što se razvija navodno u konzervi pelata (ma za po...dit više), ima li išta da na ovaj ili onaj način nije otrovno i opasno. Uglavnom, već se neko vrijeme spremam napraviti domaće i svakako dolazim po ove receptiće. Reci mi samo, molim te, jel' mogu ja za koncentrat, obzirom da nemam uvjeta za cjeđenje, kašu nekako sušiti u pećnici?

dvi ribe dva kumpira May 20, 2013 2:39 PM  

Tadeja, iskreno ne znam, ne vidim zašto se ne bi moglo.
Ja sam radila na nama tradicionalan način, a imam i sve uvjete za to, tako da nisam pokušavala neki alternativni način !
Al opet kažem, ne vidim zašto se ne bi moglo !

Unknown May 24, 2013 11:23 PM  

Jeeeej ... :) evo me napokon, pelati su super jednostavni, i kod nas se troše kroz cijelu godinu, a ovo je super način za iskoristiti ponidore, a kad imaš sve svoje onda ne treba kupovati :)
Ove godine će se previti i kod nas :)

P.S. Pobrali smo bob, ima ga cijela hrpa, a svaka mahuna od 30 cm, biti će opet i tvoj namaz od bod+ba sa metvicom, samo za mene, ali ovaj puta ga radim u mužaru.

Nevena May 25, 2013 10:22 PM  

Kod nas je pelat preskup. A paradajz u jednom momentu bude tako jeftin tako da je ovaj recept pravo blago:)

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP