Sunday, January 26, 2014

Zeleni rižot ili rižot od spanjaka






Danas, dok sam nad sudoperom prala spanjak (špinat),pitala sam se :"Što je to u zelenoj boji da neke ljude odbija kada je hrana u pitanju ?"  Zašto neki odrasli ljudi neće da jedu "zelen", a o djeci da i ne pričam.
To mi nikako nije jasno.
Promislila sam se kako moja djeca nisu nikada odbijala hranu, bez obzira koje je boje bila, već su jeli sve što im se ponudilo bez prigovora,
dapače, kod nas je uvijek nešto zeleno na stolu, bez obzira što se kuha.
Ako ništa drugo, bar zelena salata.
Kupus svake vrste, salate, brokula, mahune, spanjak i da ne nabrajam dalje su nešto što je nama normalna, a više manje i svakodnevna hrana.
I nitko se ne buni !!!!!!!!!
Inače, opće je poznato da ja obožavam rižote svih vrsta.
To je za mene najbolji  "Comfort Food" !
A danas mi je dan baš bio za to. Danas kao da je bio prvi dan zime.  Hladno je,  bura vani dere kao luda a vatra lagano pucketa u peći.
Živa uživancija !!!!!!



Ovaj recept je za prave ljubitelje spanjaka, a i odlična ideja kako na još jedan način spremiti nešto svakidašnje a opet malo drugačije.



Potrebno je:
1 kg spanjaka
80 g maslaca
2-3 žlice maslinovog ulja
2 kapule
350 g riže  (arborio)
1,5 dcl bijelog vina
1l vrelog povrtnog temeljca
svježe mljeveni crni papar
sol
svježe mljeveni oraščić
80 -90 g svježe naribanog parmezana
Očistiti i oprati spanjak i onako ga orošenog staviti u zagrijan i prazan dublji lonac i poklopiti.
Nakon par minuta povrće će splasnuti i tada ga dobro procijedimo i ostavimo da se prohladi.
Kada je dovoljno hladan, dobro rukama ocijedimo višak tekućine i isjeckamo ga na manje komadiće.
U međuvremenu u teću staviti 1/2  maslaca i maslinovo ulje i dodati narezanu kapulu. Uz povremeno miješanje  kuhati dok postane staklasta pa dodati rižu i uz neprestalno miješanje nju kuhati još par minuta. Dodati usitnjeni spanjak, vino i crni papar i dobro izmješati.
Dodavati vreli temeljac po malo i miješati dok ga riža ne upije. Ponavljati dok se riža ne skuha.
To bi trebalo trajati nekih 18-20 minuta najviše.
Kada je riža skuhana maknuti je s vatre te dodati maslac, oraščić, sol, parmezan i  dobro izmiješati.
Poklopiti još minutu i poslužiti na tople tanjure.



Dobar tek !!!

2 comments:

mirjana January 31, 2014 11:08 AM  

Obozavam ovakav rizoto ..kod tebe divno kao i uvijek !!!!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP