Monday, April 13, 2009

Uskrs za mojim stolom

IMG_4322

IMG_4254



Najprije bih svima zazelila sretan najveci praznik i blagdan "Sretan Uskrs !!! "
Kada bih imala vremena koje mi toliko nedostaje pisala bih novi post svaki dan,
ali nema ga, nema...i nemam pojma gdje mi nestade.
Uvijek neka zurba, trka.....
Htjela sam toliko toga stavit ovih dana, ali stvarno nisam stigla.
Nekako kada je praznik i kada se spremamo za njega, vrijeme nam je i vise nego dragocijeno.
Uskrsno vrijeme je za mene kao sto vjerujem i za vecinu nas nekako najvaznije vrijeme godine, mada mu u pripremama ne dajem toliku vaznost pripreme i spremanja kao za Bozic...a trebala bih.
Mozda sam se krivo izrazila,
Uskrs je vrhunac svega,
cijela nasa vjera, cijela bit onoga u sto vjerujemo je "Uskrs".
Kao sto je sv. Pavao rekao da kada ne bi bilo Uskrsa, kada bi se sve zavrsilo smrcu....uzalud bi bila nasa vjera.
I nekako mi se cini da nije toliko iskomercijaliziran kao Bozic, i drago mi je da je tako.

Pocet cu od Velikog Cetvrtka.
Taj dan sam radila sirnicu,
cisto iz razloga da mi ne ostane sve zadnji dan.
Sijecam se da smo uvijek mali sirnicu na Uskrs ujutro,
majka bi mi je obicno kupila, a miris mi je u sjecanju...kao da je jucer bilo.
Ponekad kada citam tudje recepte pa kazu da im je stari bakin recept, nekako me uhvati neki osjecaj...ne bih rekla da je tuga ni nesto slicno.... ali...
Ja ne da se ne sijecam moje bake da je pekla kolace, vec ni mame toliko.
Radila je najjednostavniji kolac od jabuka ili mramorni kolac, ustipke za poklade i to je bilo to...
Moja mama je bila tezak...
tipicna Neretvanska zena sa sela.
Po cijele dane je sprovodila u polju radeci,
Nije imala vremena za pecenje kolace ni veliko izmisljanje u kuhinji,
Boze dragi, pa bilo nas je dosta u kuci, tako da sto god je spremila za mene je stvarno bila madjionicar u kuhinji.
Ovu sirnicu cu posvetit mojoj mami, a ako Bog da dogodine joj je i ispec.
Miris joj je bas kao iz djetinjstva,
prekrasan.
Ovaj recept sam prije desetak godina izvadila iz jedne dalmatinske kuharice i odusevila sam se.
Recept je jako velik, izidje vam komodno 4 vece sirnice, a moze se raditi i vise manjih.
Potrebno je:

30 g svjezeg kvasca
1.5 dcl mlakog mlijeka
2 kg brasna
12 jaja
8 zumanjaka
440 g maslaca
560 g secera
2-3 kapi ruzinog ulja ili vode
naribana korica od 1 limina i 2 narance
malo ekstrata od vanilije
1/2 sake soli
1 jaje za premazivanje
kristal secer ili krupno stucani secer za posipanje

Kvasac namrvite u mlako mlijeko i stavite na toplo da uzadje.
Ovo napravite oko podne, a poslije podne kvascu dodajte 3 jaja, malo brasna i malo secera.
Izmijesajte da dobijete rijetko tijesto,
poklopite plasticnom folijom i ostavite bar dva sata da uzadje.
Tada toj smijesi dodamo polovicu od svih preostalih sastojaka,
zamijesimo i ponovno ostavimo da uzadnje par sati.
Na kraju, na vecer, dodamo i ostatak namirnica , zamijesimo tijesto i ostavimo ga u vecoj zdjeli da se dize preko noci.(Sto veca zdjela to je bolje, po mogucnosti sa poklopcom)
Ujutro premijesimo tijesto, oblikujemo sirnice i ostavimo ponovno da se dizu.
Mogu se raditi u raznim oblicima,
Ja sam ih motala u pletenice i stavljala u kalup od kuglofa,


IMG_4078


IMG_4063

IMG_4061

IMG_4059

Radila sam jednu sirnicu kao sto je Godiva radila svoje vijencice sa brusnicama.

Radila sam i sirnicu tradicionalnog izgleda.


IMG_4066

IMG_4069

IMG_4070

Kada uzadju premazati ih jajem, skarama 3 puta dublje zarezati i posuti secerom.
Staviti u pecnicu zagrijanu na 170*dok dobije korica finu boju.

IMG_4106

IMG_4095

IMG_4083

IMG_4075

Izvaditi iz pecnice, osusiti na resetki,
hladno zamotati u plastiku da se ne suse.

IMG_4339

U sirnicu se mogu staviti i grozdjice,
u tom slucaju ih dodajemo ujutro kada tijesto premijesimo.
Nije je tesko napraviti, to je za mene stvar kvasanja i strpljenja,
vjerujte mi da se ovo cekanje isplati.
Bit cete nagradjeni prekrasnom mirisnom i rahlom sirnicom.


IMG_4346

IMG_4337




Veliki Petak,
dana zapovijednog posta i nemrsa.
Trebalo bi jesti jednom do sitosti i dva puta onako...po malo...
bar je meni moja majka tako govorila.
Pa ja ni obicnim danom ne jedem toliko....
Uvijek kazem da sljedece godine cu raditi malo drugacije,
ali svake godine napravim stvarno malu obiteljsku festu na taj dan,
jer to mi je nekako dan kada smo svi kuci,
to je za mene obiteljski dan,
jedan od rijetkih neradnih dana kada smo svi na okupu.
U Australiji je to drzavni praznik, sve je zatvoreno, nitko ne radi,
mozda tek poneka benzinska pumpa...i to ne svaka,
guzve po shopping centrima kao da ce sve biti zatvoreno mjesec dana, a ne samo jedan dan.

IMG_4115
IMG_4122

Ove godine smo samo pekli ribu na rostilju,
nisam kuhala bakalar, mada mi je to kao obavezno za Veliki Petak.
Kuhala sam i riblju juhu jer je svi obozavamo.
Pravila sam i Godivinu krumpir salatu,
naravno, odusevila se kao i uvijek sa njenim receptima i uz zelenu salatu to je bio nas rucak.

IMG_4142


IMG_4136

IMG_4142


IMG_4150

IMG_4147


IMG_4151



IMG_4152

IMG_4158

IMG_4165

Poslijepodne smo iza rucka ja i moja 9-togodisnja cerka bojale jaja.
Draga je uzivala.
Ove godine smo radile jaja malo drugacije nego prijasnjih godina.
Ljilja mi je dala link koji je pronasla na netu i ja sam se stvarno odusevila njime.

IMG_4232

IMG_4230

Jednostavnost pripreme, odusevljenje i nesto za mene novo.
radila sam Ljiljina jaja u svili.
Odusevila sam se kao malo dijete kada sam odmotala jaja i vidila kako su ispala.

IMG_4225

Savrsenstvo.
Nasla sam recept i za mramorna jaja, ali nisam vjerovala u to,
nekako sam taj recept preskakala i nije mi bilo jasno da zlicica maslinovog ulja moze napraviti nove boje i sare na jaju...
iskreno...mislila sam koje gubljenje vremena.

IMG_4182

IMG_4180


IMG_4239

IMG_4234

Tada sam pricala sa Monsoon koja mi je rekla kako ona to inace radi i da cu se iznenaditi...

IMG_4284

i jesam,
stvarno sam ostala iznenadjena,

IMG_4279

a boje......savrsene.

IMG_4275

IMG_4273

necu pisati recept za ovo, ali stavit cu link za sve one koji imaju zelju pogledati i raditi.
Znam, kasnim za ovu godinu,
trebala sam ovo staviti prosli tjedan, ali, nikad nije kasno.
Naravno, i bojala smo jaja i sa kistom i bojama.....

IMG_4171

IMG_4192


IMG_4307

IMG_4269

IMG_4263


IMG_4218
Odusevila su me mala miniaturna jaja od prepelica,
njih nisam bojala, njih sam samo skuhala jer imaju po sebi prekrasne sarice i tockice,
bio mi je zao da ih upropastim.

IMG_4210

IMG_4197

IMG_4194

stvarno odusevljenje za djecu.
na kraju vam stvarno dodje zao razbiti ta jaja :)


Uskrs....dan radosti i veselja.
Prvi jutarnji zalogaj je dakako sirnica i jaja koja su se vecer ranije blagoslovila u crkvi.
Misa...pa rucak.
Ove godine nisam kuhala previse vrsta hrane, vec jednostavne brzinske i isprobane recepte.
Imali smo govedju juhu,
imali smo i peceno meso u komadu,

IMG_4428-1


NoLitinu puretinu u kremastom sosu sa pisatcijama,

IMG_4422

zapeceni krumpir,

IMG_4447

zelenu salatu sa avokadom

IMG_4419


kozice,

IMG_4370

IMG_4363


par jastoga koje nisam smjela spremiti na ni jedan drugi nacin od onog na koji su oni naucili,

IMG_4374

IMG_4463



A za dezert sam radila Godivinu tortu od dulce de leche i mouse.
Savrseno.
I mada sam ja toga nabrojala mozda puno,
nije bilo previse, vec sam ugodila bas onoliko da se taj dan pojede, a ne da hranu jos tri dana poslije prebacivam s jednog tanjira u drugi.


IMG_4392



IMG_4482

I eto, malo sam vas udavila sa slikama.....
Sretan Uskrs svima !!!!!

26 comments:

Snježana Cetina April 13, 2009 10:43 AM  

Sretan ti Uskrs!!
Uvijek mi je užitak gledati tvoje slike, uživam u njima :)
Sirnica ti je prekrasna, a kćer je ista ti :)
Puno poljubaca za svih vas :)

Snjezana April 13, 2009 10:51 AM  

branka ovo je prava gozba!:)
sve je savrseno.
joj sto mi nisi malo blize...
sretan vam uskrs jos jednom!:)))))

JA U KUHINJI... April 13, 2009 11:08 AM  

predivno, predivno... sve izgleda zaista predivno...
i Sretan vam Uskrs draga moja...

dvi ribe dva kumpira April 13, 2009 11:34 AM  

Hvala drage moje,
Sretan Uskrs jos jednom svima vama :)

Unknown April 13, 2009 11:57 AM  

Draga Branka, pa ti si carica kuhinje!!!! Gledam ove slike, parim oči i uživam. Svaka čast i sretan Uskrs tebi i tvojima!

nlo April 13, 2009 12:38 PM  

Sretan Uskrs draga Branka tebi i tvojima:)) sve izgleda savršeno i žao mi je što sam tek sad vidila ove tehnike farbanja jaja al zato za dogodine znam;))

Dragana Pušica - Moje Grne blog April 13, 2009 2:13 PM  

Prvo da poželim Sretan Uskrs!!
A za ostalo nemam reči, sem jedne...predivno!!!

Maria April 13, 2009 2:52 PM  

Krasota! Nemam slov! Hvala za sve! Complimenti!!!

dvi ribe dva kumpira April 13, 2009 2:58 PM  

Hvala svima ;)
Ovo su trebale biti tri zasebne price, ali zbog nedostatka vremena sam sve stavila u jednu.
Hvala vam svima na lijepim rijecima, pohvalama i zeljama.
Sretan Uskrs svima, i onima koji su ga jucer slavili i onima koji ce ga proslavit sljedeci tjedan ;)

cosmo2503 April 13, 2009 2:58 PM  

Sretan Uskrs tebi i tvojima.
Dobro si se potrudila, svega spremila i sve je predivno.

Sweet Corner April 13, 2009 3:00 PM  

sretan uskrs, tvoje slike su odmor za moje oci!!!!

Andrea April 13, 2009 7:00 PM  

Wow koja gozba, Branka draga, sve izgleda savršeno, a posebno su mi se mramoran jaja dopala. Još jednom želim tebi i tvojima sve najbolje! :)

Sildi,  April 13, 2009 8:55 PM  

Branka, sretan Uskrs tebi i tvojima.
Kako uzivam gledat tvoje slike, zaista si kraljica kuhinje. Sve sto napravis, toliko je savrseno da djeluje nestvarno, ko nacrtano...
Silva

Anonymous,  April 13, 2009 9:06 PM  

Sretan ti Uskrs draga Branka!
Uzivam gledajuci tvoje slike, zaista si prava kraljica kuhinje. Sve sto napravis toliko je savrseno da djeluje nestvarno...
Silva

Sanja April 13, 2009 10:44 PM  

SRETAN USKRS!!!!
Ovo je prekrasno! svaka cast na idejama i na umjecu! svaki put gustam gledat i citat sta radis :)

Monika April 14, 2009 9:49 AM  

sretan Uskrs, s malim zakašnjenjem! s veseljem sam čuitala ovaj post i gledala svu ovu prekrasnu hranu i jaja...divno!

Maja Babić April 14, 2009 10:39 AM  

Sretan uskrs, sve najbolje tebi i tvojoj porodici, a klopa... UH!
Sirnica izgleda PREDIVNO, riba na rostilju fantasticno, ali mramorna jaja su me odusevila. Nisam uopste planirala da farbam jaja ove godine jer cemo ici kod mojih na Uksrs, ali mislim da cu morati par mramornih da probam :)

p.s. lepo je videti te, ne bih bas povezala ovu osobu i onu sa avatara :) cmok!

dvi ribe dva kumpira April 14, 2009 10:47 AM  

Hvala drage moje.
Majo, na slici je moja mladja slika i prilika :D:D:D
To je moja starija cerka, a ne ja :))

Maria April 16, 2009 9:23 AM  

Branka you are my winner, and I have a prize for you! Thanks for your so inspiration blog!
Here you are

dvi ribe dva kumpira April 16, 2009 11:57 AM  

Thank you mikkey for the award. I do appreciate it. Thanks a lot
xx

Maja Babić April 17, 2009 6:44 PM  

Jaooo, izvini, molim te, ja komotno pomislila da si ti, bas htedoh da kazem kako si mladalackog izgleda! :) Uvek sam "umela" da procenim godine ;))))

Maria April 22, 2009 8:50 AM  

Branka thank for this delicious Easter bread It was a fantastic! I love it! Thanks again!

Ana-Marija April 24, 2009 10:06 PM  

koje prekrasen pisanice! obavezno pokusavam nesto slicno dogodine :)

Anonymous,  August 19, 2010 1:59 PM  

Iako je Uskrs odavno prosao pravila sam sirnicu. Bozanstvena je!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP