Thursday, April 16, 2009

Dvije juhe od krumpira

IMG_4566



Ja krumpir volim na svaki nacin,
od przenog, pecenog, kuhanog leso, pire, dinstanog.....bas na svaki nacin.
Obozavam ga spremljenog na juhu.
nekako mi je njezan, krasan,
a napravljen kao krem juha bas "svilenkast".
Ne tako davno, otkrila sam krem juhe.
Uvijek mi je to izgledalo kao nesto posebno sto bi kao jako tesko bilo napraviti kod kuce, ali zivila sam u zabludi godinama.
kada sam napravila prvu krem juhu....joj, tko me mogao zaustaviti :)))
Nigdje kraja, a ideja mali milion.
Krem juha od tikve, oh....to je bila prva,
a poslije toga,stvarno mali milion, izbor stvarno ogroman a okusi...cisto savrsenstvo.
Nedavno sam se smijala kada mi je moja majka rekla da moj tata voli kremastu juhu, al nije mi znala reci od cega,
nije ni znala da ih toliko kombinacija.
Inace volim juhu od krumpira i poriluka, to mi je nekako savrsen spoj...
ali krumpir i krumpir.....
Nije bas obican krumpir vec slatki krumpir ili batat,
okus savrsenstva.
Batat skoro pa uvijek imam u kuci, najcesce je spremam pecenu, ali i u kombinacijama sa drugim povrcem bas na juhu,
kao npr. tikvom.
Obozavam juhu od tikve, a tikva i batata...stvarno mi idu jedna s drugom prekrasno.
nedavno sam namjeravala u FBI igricama dok je NoLitin blog bio po istragom raditi njezinu juhu od batata ali igrom slucaja, nesretnog slucaja koji se dogodio moje isprobavanje sam morala privesti kraju ranije nego sto sam mislila.
Jucer sam je mislila napravit, ali sam slucajno naisla na ovaj recept, dvije juhe u jednoj.
Oprobala sam i odusevila se,
i izgleda lijepo, a okus je prekrasan.
Recept je iz "AustralianWomens Weekly".

IMG_4578



Potrebno je za prvu juhu :
30 g maslaca
2 velika krumpira (oko 400g)
1 srednji luk
1 lovorov list
1/4 solje vrhnja
pileceg temeljca ili temeljca od povrca
malo sitno narezanog vlasca

Staviti maslac u lonac, dodati krumpir narezan na kockice i luk narezan na sitno te dinstati uz povremeno mijesanje par minuta, tek toliko da luk omeksa, ali bez da dobije boju.
Dodati lovorov list, vrhnje i toliko temeljca da je sve pokriveno.
Pustiti kuhati 15-tak minuta, dok krumpir omeksa na jacoj vatri,provjeriti okus,
a zatim sve staviti u blender i izmijesati.
Ovo ce biti potrebno raditi u nekolika puta.
Izblendanu juhu procijediti kroz cijedaljku da se (za svaki slucaj) otklone grudice krumpira.
Dodati malo nasjeckanog vlasca.
Juhu uliti u bokal.


IMG_4557


Za drugu juhu je potrebno:
30 g maslaca
1 veliki batat (oko 400 g )
2 zlice vrhnja
temeljca po potrebi
Maslac stavimo u prikladan lonac i dodati batat izrezan na kocke.
Sve lagano dinstati oko 5 minuta,
dodati temeljac i vrhnje i kuhati nekih 15-tak minuta dok batat omeksa,
Izblendati i za svaki slucaj procijediti kroz cijedaljku.
Uliti juhu u drugi bokal.
Istovremeno lijevati obje juhe u tanjir tako da tanjir bude napunjen polovicom zute a polovicom bijele smijese.
Cackalicom ili raznjicem ukrasiti juhu kao na slici.
Popapriti svjeze mljevenim crnim paprom i uzivati.


IMG_4570


U ovakve juhe cesto u receptima naidjem da se umijesto temeljca moze koristiti i kocka, bilo pileca, govedja ili povrtna,
ali ja ih bas nisam ljubitelj.
Preferiram domaci temeljac kojeg skoro pa uvijek imam u zamrzivacu, stvarno napravi ogromnu razliku u okusu.
I jos nesto,
,plim vas, nemojte ovu juhu izmijesati u tanjiru u jednolicnu smjesu, vec je jedite bas ovako kako je i servirana,
Tek tako razlikujete okuse jedne od druge vrste krumpira.


IMG_4573

9 comments:

Nina April 16, 2009 2:11 PM  

krem juhe naprosto obožavam, prvu koju sam spremila bila je od paradajza... ova juhica je prekrasna, predivno izgleda ovkao pola pola

nlo April 16, 2009 8:05 PM  

Ajme što ovo dobro izgleda, tako jednostavno a tako lipo,efektno i vjerujem super ukusno. Mene je Andrea potakla na pravljenje krem juha inače prije ih nisam baš imala običaj praviti. Baš sam jučer pravila varijaciju na tvoju juhu od šparoga s pršutom samo sam je radila bez pršuta i s batatom. ovih dana ću objaviti recept.

Sweet Corner April 16, 2009 9:51 PM  

kakvo savrsenstvo od juhe!!! i ja krumpir volim na sve nacine, a kombinacija ove juhe je prefina!

Andrea April 16, 2009 10:39 PM  

Ajme ovo je fantastično. Volim juhe u svakom obliku, a batat mi je postao nova strast. :) Juhu si servirala savršeno, sumnjam da ću ja to znati tako pedantno napraviti, ali svakako ću se potrudit. :)

Monika April 17, 2009 9:33 AM  

ovo je divno! očarale su me ove juhice i moram ih čim prije isprobati! :)

Marija April 18, 2009 5:22 PM  

Apsolutno se slazem da supice od kockice ili iz kesice treba izbegavati. Nista lakse nego je napraviti domacu, a predivna ispadne.

Ovde je ponovo jedan od sastojaka meni nedostupan - sladak krompir, mozda bi se mogao zameniti bundevom?

Andrea April 19, 2009 7:40 PM  

Nisam mogla odoljeti ovim juhicama i danas sam ih radila za ručak. Poslušala sam tvoj savjet i nisam ih pomiješala u tanjuru, koja je to eksplozija aroma bila. Prekrasno. Fotka je kod mene na Picasi pa možeš vidjeti kako mi je ispalo. Meni je ova narančasta juha ispala malo bljeda jer mi je pobjeglo više vrhnja. :)
Evo linka, a slika će pojaviti i kod mene na blogu u slajdovima: http://picasaweb.google.hr/andrea.cukrov/IsprobaniRecpetiDugihBlogerica#5326457383048859282

dvi ribe dva kumpira April 19, 2009 10:21 PM  

Andrea, hvala ti sto si probala, a tako mi je drago da ti se svidilo.
A sto se mijesanja tice, juha isto ima prekrasan okus, ali na ovaj nacin mi je bas kako si rekla "eksplozija okusa".
;)

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP