Sunday, August 16, 2009

Njoke, njoke i sasvim kriva pasticada

091-1




Bas kako naslov i kaze..."sasvim kriva pasticada"
Ovo nije ni slucajno recept pasticade, vec samo varijacija na temu.
Kada bih pocela pricati pricu o "pasticadi" tom "svetom dalmatinskom jelu" za koje svi tvrde da je bas i samo njihov recept autentican, sigurno bi to bila duga prica na
koju bi se svi mogli pomalo nadovezati, ali necu.
Pasticada se pravila o blagdanima i za posebne feste u nasem susjedstvu, ali ne kod nas u kuci.
Metkovic je samo 12 kilometara udaljen od mijesta gdje sam zivjela i gdje sam se rodila ali kada pogledam kuhinje dosta su razlicite,
Njoke i pasticadu moja mama nije nikada radila,
ona nije imala vremena na pretek kao ja pa da izmislja i smislja sto bi sutra spremila za rucak ili veceru,
zivot kakav je bio, dobro je i imala vremena napraviti bilo sto,
Sada joj se divim, zena je stvano bila "madjionicar", u tako malo vremena bi slozila brzinski rucak za sve nas,
a bilo nas je dosta u kuci.

099


Al , kako stvarno imam vremena na pretek a kuhati volim tako volim probati razlicite kuhinje.
Njoke su mi bile zanimljive godinama,
ni one se bas kao i pasticada nisu spremale u nasoj kuci,
tako da sam istrazivala po okusu i sjecanju kada sam ih ranije jela kod moje strine ili prijatelja kojima je to bilo tradicionalno jelo.
Probala sam ih na sve nacine i napokon nasla za mene "savrsene njoke".
nasla sam ih u knjizi od Giorgio Locatelli "Made in Italy ".

Ja sam ih nazvala savrsenima jer to je stvarno rijec koja ih opisiva, nisu mljackave, nisu tvrde a lagane kao pahuljice.

Za napraviti te savrsene njoke vam je potrebno :

1 kg starih i brasnastih krumpira, neougljenih,
2 manja jaja, lagano izmucena
oko 320 g brasna, ali mozda vam nece ni toliko trebati
malo soli


Neoguljen krumpir staviti u hladnu vodu, poklopiti, dovesti do kljucanja a onda smanjiti
vatru samo da lagano kuha i kuhati oko45minuta do sat vremena, ovisno o velicini krumpira.
Krumpir procijediti i odmah ga oguliti i propasirati.
Na radnu povrsinu staviti brasno i propasirane krumpire, napraviti malu udubinu i zamijesiti
tijesto.


S7303139


Vrlo je vazno da se tijesto sto manje mijesi inace moze popiti puno vise brasna i na kraju
biti gumenasto kada se jede.
Brasno se ne dodaje sve odjednom vec najprije pola a ostatak po potrebi, ne smije biti ni
tvrdo, ni mekano , a ni ljepljivo.

S7303144


Od tijesta napraviti male dugacke kobasice i rezati ih na komadice.
Komadice mozemo rolati na ribezu ili na viljusci, ili na maloj dascici za njoke.
Komadic po komadic zarolati preko prsta po dascici i njoke stavljati na pobrasnjenu krpu ili
radnu povrsinu.

S7303145


U vecem loncu kada voda kojoj smo dodali soli zakuha dodavati njoke u nekoliko tura, a
kuhane su nakon 20 tak sekundi od kada isplivaju na povrsinu.
Mozemo ih politi sa sosom po zelji i posluziti.

Ako pravite vece kolicine njoka kao ja onda kada njoke zarolate stavite ih na pleh jednu do druge i smrznite.


Kada se njoke dovoljno krute skinite ih sa pleha i spremite u kesicu kada ih hocete kuhat samo
ih onako smrznute ubacite u prokljucalu slanu vodu.


Vazno je krumpire kuhati neoguljene zato da sto manje upiju vode, a cak ako mislimo da su popili vode vise nego treba staviti ih onako kuhane u pecnicu zagrijanu na 100 do 120 stupnjeva samo da se malo isuse.
Vazno je isto da su krompiri vruci dok s njima radite, a ako radite vece kolicine stavite ociscene krumpire u zdjelice koje ste pokrili sa folijom i drzite ih u toplom
I za mene ostala misterija to da u nekim knjigama pise cekati da se krumpir rashladi ,a u nekim, raditi sa vrelim.



067



103



A sada ova kriva pasticada....
U ovom receptu koristim razlicite komade mesa, od govedjeg repa, rebara ili slicnog.



kriva pasticada 007



kriva pasticada 020



Potrebno je :

700 g govedjeg mesa (ja sam koristila rebra)
malo ulja
crnog vina po potrebi
1 -2 kapule (luk)
2-3 zrna cesnjaka
1 mrkva
malo celera
komadic suhe slanine,sitno narezane
saka suhih sljiva
1 kisela jabuka
1 casa proseka
par klincica
malo orascica
persina
1/2 case kvasine
govedjeg temeljca po potrebi

Meso narezati na komade,preliti ga vinom i pustiti da odstoji par sati.
Na malo maslinovog ulja dodati nasjekanu kapulu ,mrkvu i celer pa sve lagano dinstati dok omeksa.Dodati smijesi cesnjak,sitno nasjeckanu suhu slaninu,nasjecene sljive i naribanu jabuku,pa i to jos za kratko mijesati.
Sve staviti u multipraktik (ocijedjeno od ulja) i dobro izmijesati da dobijemo gusti sos .
Na ocijedjenom ulju proprziti komadice mesa koje smo izvadili iz vina dok ne uhvate malo boju i onda im dodati izmijesani sos ,dodati vino od marinade,prosek,klincice,kvasinu,par casa govedjeg temeljca ,a moze se dodati i lovorov list po zelji.
Lagano zaciniti .
Sve lagano kuhati dok meso ne omeksa…oko 2-2.5 sata.
Kada je sve fino omeksalo ,a sos gust,provjeriti okus i dodati malo
orascica.
Posluziti uz njoke ,uz pastu ,krumpir ,uz dodatak rize .....


kriva pasticada 022


kriva pasticada 025


Od kada sam probala pasticadu po receptu od Monsoon strasno mi se svidjela i sada je to za mene jedini recept po kojem radim.Nikada ranije nisam dodavala jabuke, ali od kada sam to oprobala, odusevila sam se .
Radila sam i pasticadu od klokana i bila je odlicna.



kriva pasticada 028


kriva pasticada 061


A kao sto sam rekla, ovo nije tradicionalni postupak pravljenja pasticade, vec nesto drugaciji, ali okus je stvarno prekrasan.
Kada radim ovakve stvari , obavezno napravim malo vecu kolicinu, duplu od gore navedene, razdijelim u zdjelice i stavim u zamrzivac, sam sos, a poslije kuham prilog uz njega .


kriva pasticada 058


Posluzeni sos sa pastom je takodjer jako ukusan i fin, mada je to za mene tek drugi izbor,
ali posto nismo svi isti, tako svi ni nemamo isti ukus.
Kod mene muz i dvoje djece preferira pastu dok ja i starija cerka smo uvjek za njoke.


kriva pasticada 057-1



kriva pasticada 050


Dobar tek !!!!

16 comments:

JA U KUHINJI... August 15, 2009 10:17 PM  

Hvala ti beskrajno na ovom receptu... njoke jos nisam radila a sve se spremam i mislim da cu sve raditi u kompletu sa pasticadom ali kad mi se povrati apetit jer trenutno sta god da jedem kao da jedem cackalice tako da... njoke ce opet morati malo da pricekaju ali nadam se ne dugo...

Anonymous,  August 16, 2009 11:41 AM  

Na isti nacin spremam njoke,odlicne su.Glede krumpira,slazem se u potpunosti,njoke su puno ljepse kad radim s vrućim.

Andrea August 16, 2009 9:38 PM  

Njoki, ljubljeni njoki!
Ja ih oduvjek radim po Dikinom receptu i nikad me nije iznevjerio, zapravo je dosta sličan ovom tvom!

Radim ih jedino s vrućim krumpirom, tako su me naučili! :)

Anonymous,  August 17, 2009 4:49 AM  

Kako lijepo, lagano i pahuljasto izgledaju tvoji njoki. Ja sam ih jednom probala raditi, nazalost, bezuspjesno.

Anonymous,  August 20, 2009 6:00 AM  

Ovaj recept je POZNAT, samo sto je kod tebe ispao jako lose... no da se vidjeti ZASTO...

Iskrena August 20, 2009 6:02 AM  

Hm, da komentarishem ili ne... jok, ovo ne izgleda dovoljno za neki elem vrijedan komentar...

dvi ribe dva kumpira August 20, 2009 6:44 AM  

U ranijem komentaru sam ti se samo zahvalila,
a sad cu isto tako,
elem, hvala :))

Nada August 22, 2009 7:24 PM  

MMmm..Brankaaa...savršeno ti izgledaju ove njoke i pašticada...kao uvijek predivno..Ja sam se danas vratila iz sjeverne Dalmacije (točnije iz Sukošana)..i vidim puno je bilo finih delicija dok mene nije bilo...odličan recept za njoke!

Snjezana August 23, 2009 2:00 PM  

cijenjena iskrenovasa,
da li se tvoje pitanje odnosi na moj recept za pasticadu i ako jest, sto nije u redu s njim? meni se cini da je branki savrseno uspio...:)

dvi ribe dva kumpira August 23, 2009 2:53 PM  

Ma Snjezana, ne zamaraj se,
nasa iskrena ovdje nastavlja gdje je stala na Coolinariki.
Komentar je objavljen iz cistog razloga jer mogu primiti kritiku, ne mora se svakomu sve svidjati,
ali konstruktivnu kritiku, mada ovo i nije kritika.
ne znam kako bih ovo uopce nazvala, vise mi puca na vrijedjanje nego na kritiku.
Ovaj puta je obajavljeno, ali vrijedjanje koje je radila na Coolki necu dopustit, gdje mi je pljuvala i po meni i po mojim roditeljima,
Blog koji pisem je javan i gospodja je dobrodosla, ali naravno uz pristojno ponasanje kao i svugdje, nevazno da li je stvarnio svijet ili virtualni, a ne uz vrijedjanje.
Ovdje sam ja urednik i to sigurno necu dopustiti :))

Maja Babić August 31, 2009 8:42 AM  

Neverovatno ti izgledaju njoki, narocito ovi u polusenci... Jednom sam se usudila da ih pravim, i secam se da sam dodavala i dodavala brasna... da bih nesto mogla da uradim sa njima. Bili su ok, ali znam da ne treba puno brasna, i da su tada pravi.

Pozdravi!
Maja

Denis September 09, 2009 10:53 PM  

Prekrasno izgledaju,htio bi napraviti sutra ali koliko točno ide brašna u ovo?dal se tijesto samo lagano rukom razvalja ili daskom? koliko točno kuhaš krumpire u kori?oće li dobro ispast sda mladim krumpirom?

dvi ribe dva kumpira September 10, 2009 12:24 AM  

Denis,
za neoguljene krumpire je tesko reci tocno vrijeme kuhanja ( u minut) sve zavisi o velicini krumpira,
Gore sam navela nekih 45 minuta do sat vremena.
vruc krumpir ogulis....pazi prste ;)
i vruceg ga propasiras.
Gore je navedena i kolicina brasna, nemoj odmah dodavati svo brasno,
zavisi koliko je krumpir vodenkast, mozda ti svo brasno ni nece biti potrebno.
Tijesto se zamijesi rukama, ne znam sto si tocno mislio kada si pitao da li se tijesto valja rukom ili daskom,
U stvari tijesto se uopce ne valja, vec se samo rukama oblikuju male uske "kobasice" koje poslije kidas.
Mogu se oblikovati pomocu rebraste daskice ili viljuske ili ribeza.
Oblikuju se samo zato jer se na tim isbocinama koje se naprave bolje hvata sos nego na glatkim njokama.
Mladi krumpir nije brasnast kao stari i sadrzi puno vise vode,
na taj nacin bi trebao dodati puno vise brasna nego kada pravis sa starim.

Anonymous,  December 19, 2009 6:21 AM  

научили

Vera March 25, 2013 9:51 PM  

Radila sam knedle od šljiva po tvom receptu i ponovno sam zadovoljna. Hvala na finom receptu

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP