Monday, October 4, 2010

Ajvar

ajvar 232




Pricu o 'ajvaru" znamo svi i svi imamo neki svoj poseban recept koji nam je i najdrazi i najbolji.
Imam ga i ja, al malo poslije o tome.
Mi ga obozavamo, od najstarijeg pa do najmladjeg u kuci.
Moja djeca u stvari jedino jedu domaci ajvar, onaj kupovni, industrijsko pravljeni odbijaju.
Sijecam se kao dijete da je moja mama radila svake jeseni ajvar a da se i svaki put, ponovno zaklinjala, da joj je to zadnji put :lol:
Mi bi ga smazali na brzinu, tako da to nama i nije bila zimnica,
nije nikada zime docekao :)

ajvar 241

Al nismo mi bili krivi kada je bio preukusan.
Naravno, tada kada mi ga mama radila, mene to nije zanimalo ni najmanje, a onda kada sam ga ja htjela raditi godinama poslije, mame nije bilo uz mene da mi pokaze.
Na poslu gdje sam radila, imala sam jednu gospodju makedonku koja mi je dosla kuci i pokazala iz prve ruke kako se to radi.
Imala sam krasnu uciteljicu, a koristila sam recept moje mame,
savrsena kombinacija.
I da se ne zaklinjem svake godine, kao moja mama da necu vise praviti, ja ga obicno radim u veelikim kolicinama.
Samo nikada nisam nigdje u ni jednom receptu od ajvara procitala da je to stvarno mukotrpan posao, pogotovo ako se radi veca kolicina.
Pa evo, ja vam sad kazem da je stvarno tezak posao, ali i za to ima lijeka.

ajvar 057

Mi smo ga ove godine radili sa prijateljima po pola,
svi se naradili, usput se lijepo proveli, a napravili veliki posao.
U stvari, ovo za mene i nije posao za "zenske", ovo je za mene pravi muski posao.
U stvari, zenski posao za mene prestaje cim se paprike ociste od kozice i sjemenki.
Imali smo 80 kg paprika i oko 40 kg balancana, stvarno se svi dobro umorili, al na kraju uspjesno obovljenog posla smo bili i vise nego zadovoljni.


Mislila sam se kako da napisem recept,
nisam nista mjerila, sve je bilo ono "od oka",
pa mislim da bi slike najbolje opisale postupak.
Jedino sto bih navela kao moje pravilo je da na kolicinu paprike koju koristimo, stavimo polovicu balancana,
znaci na 10 kg paprike ide 5 kg balancana.

ajvar 007

Crvenu, cvrstu i zdravu papriku mi je najlakse ispeci na rostilju,
kupila sam ogroman BBQ najvise zbog voljenog ajvara.

ajvar 021

ajvar 033

ajvar 045

ajvar 051

ajvar 059

Paprike peci dok im kozica pocrni a zatim ih staviti u lonac i poklopiti i ostaviti jedno vrijeme", kako bi moja Marina rekla da se "oznoje".

ajvar 066


Tako odstajale paprike se tada ociste od kozice i sjemenki.

ajvar 070

ajvar 068


Ovo mi se cini najduzim poslom u cijelom procesu kuhanja ajvara.
U medjuvremenu, balancane koje smo ranije ocistili od koze, narezali na "snite",
lagano zasolili i koje su kratko odstajale ispecemo takodjer na ploci od rostilja.

ajvar 090

ajvar 111


Sameljemo i ociscene paprike i balancane.

ajvar 158

U odgovarajuci lonac, staviti ulje i dodati mljeveno povrce i mijesati i mijesati,
rekli su nasi decki "Veslati" jer smo mi kuhali veliku kolicinu i u loncu od 50 litara najbolja drvena kasika za mijesanje je bila letva,pljosnati komad cistog drveta,
a njih dvojica su neprestalno mijesali satima.
To im je izgledao kao trening za maraton ladja :)))))
U smjesu sam dodala i sitno narezanog cesnjaka, soli, vinskog octa i stucene ljute paprike.....
naravno ovo sve ovisi o vasem ukusu.

ajvar 206

Kuhan ajvar smo stavili u predhodno zagrijane staklenke, dobro ih zatvorili i stavili u lagano zagrijanu pecnicu jos nekih pola sata.
Sada nam je ostalo jedino da uzivamo dok se ne pojede.
Na kraju smo ja i moja prijateljica Lina za vecerom koja je uslijedila na zavrsetku obavljenog posla shvatile da nam je mozda bilo bolje da smo mirovale i da nismo nista radile jer od hvale nasih muzeva, kako su oni napravili prekrasan ajvar, ne znamo kako cemo se obranit.

9 comments:

Nale Coolinarija October 05, 2010 2:02 PM  

Odličan post i divne fotografije. Slažem se s Vama da svi rade ajvar na svoj način. Ja spremam i ajvar od paprika i patlidžana ali i onaj samo od paprike. Potpuno razumem koliko je to posla, ali za sve što je dobro vredi se pomučiti. Još jednom, fotke su super.

Unknown October 05, 2010 2:13 PM  

Pravljenje ovakvog ajvara i jeste veliki posao. Ali, od toga se počlsa kao i tvm slučaju može napraviti i dobar ugođaj. Mi smo uvijek pravili ajvar od pečenih paprika i patlidžana (mislim dok se nisam udala) ali moj muž ga ne voli. Pravila sa ga samo prve godine baraka i više nikada, jer i to što sam napravila je sve što podijeljeno što prošlo kroz moju .... Djeca ga isto tako baš i ne vole (tatini sinovi:)))
Moja prijateljica bi iskoristila dan za pečenje paprika u prirodi s djecom zajedno bi ih ispekli i očistili pa bi dan poslije na miru samo ga samljela i ispekla.
U mojoj okolici sada njčešće prave ajvar od kuhanih paprika i patlidžana koji ovome nije ni do koljena:))
Slike su odliče!

dvi ribe dva kumpira October 05, 2010 2:30 PM  

Hvala cure.
Bio je ovo stvarno velik posao jer smo stvarno radili veliku kolicinu iiskoristili smo ugodno s korisnim,
Moja sestra radi ajvar gdje kuha paprike i laksi je, brzi i dobar je okusom,
al mi je ovaj ukusniji.
Usput sam slikavala i nisam se mogla odlucit koje slike staviti, pa sam mozda malo prenaglila s njima :)

Mary October 06, 2010 9:19 AM  

Ove godine ga nisam radila, jer jednostavno nemam vremena, jer treba cijeli dan za sve što si opisala, a ja ga nikako nemam, nedjeljom doduše ne želim ni raditi, nedjelja je dan za odmor :)
Uglavnom, htjedoh reći da je domaći ajvar nešto posebno, ma koliko sam isprobala kupovnih i pokušala naći nešto slično, nema ga, niti jedan nije ni sličan domaćem....
Zato ću samo zamišljati okus tvoga krasnog domaćeg ajvara.
Uživajte u papanju :)

Cool Chic Style Fashion October 06, 2010 5:44 PM  

Fantastica !!! bravissimi tutti voi che avete lavorato, ciao

vilena October 07, 2010 11:09 AM  

kako pridne roke! :)

že skoraj celo dopoldne gledam in prebiram vaš blog. lepo, navdušena sem.
lp iz Slovenije

lusitania October 09, 2010 10:46 AM  

prekrasno izgleda, a sigurna sam da ako imas dobro drustvo pomagaca i najtezi posao postaje laksi. iz nedostatka istog - ajvar nikad nisam radila hahahhhhahaha. al ga volim jako!

Liljana October 10, 2010 12:09 AM  

Odlican ti ajvar Branka, ako ne napravimo ajvar ko da nismo pravili nista drugo od zimnice..... navika, i ja pravim tako dodajuci mu i malo plavi patlidjan, a ove godine moja drugarica sasvim nesto novo za mene radila, rasekla ocistila paprike od semenke,ovlas samo njih probrzila, samo da im ljuska omekne, ne da se ispri, bez da ih oguli samlela na masinu, stavila da przi pritom koristeci i ono ulje u koje ih je prila.... probala sam.... nije lose, nije, ima dobar ukus,

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP