Saturday, November 15, 2008

Snop žita











Ovaj prekrasno izradjeni kruh sam prvi put vidjela na Coolinarici u izvedbi Senke.
Zena ima prekrasne ruke.

Gledala sam ga i divila mu se.

Znala sam se vracati na tu stranicu puno puta i svaki put ponovno bih mu se divila,jer je bio izradjen prelijepo,do najmanjeg detalja.

Nisam ni pomisljala da bi meni nesto tako uspjelo.

Izgledalo mi je prekomplicirano i predetaljno....savrseno.

Imam osjecaj da sam se psihicki pripremala za ovo,ali uvijek je u meni bio neki strah.....a sta ako mi ne uspije.....

Neki dan sam kupila jednu kuharicu u kojoj je izmedju ostalih recepata bio i ovaj kruh.
Ponovno je nastalo kolebanje da li ga raditi ili ne...

U najgorem slucaju, mislila sam, propast ce mi 1 kilo brasna i malo vremena, ali bar cu znati da sam probala
I sto je najgore, meni je sada ljeto i prilicno je toplo,a u ovom tijestu ima kvasca....izgubit ce se oblik ako ne budem dovoljno brza.

Sama sebe sam odusevila rezultatom.

Ma majstorica sam i ja.....

Prekrasna ideja,a tako jednostavno i lijepo.




Potrebno je:


900 g brasna

1 zlica soli

15g svijezeg kvasca

5 zlica mlakog mlijeka

400 ml hladne vode

za glazuru:


1 jaje
1 zlica mlijeka




Razmutiti kvasac sa mlijekom da postane kremast.

Prosijati brasno i sol zajedno u duboku zdjelu te napraviti udubinu u sredini.
Dodati kvasac i vodu te zamijesiti tvrdje tijesto dok ne postane glatko.

Ostaviti ga u lagano nauljenoj zdjeli i pokriti da se dize na sobnoj temperaturi dok mu se udvostruci volumen.

Nadignuto tijesto premijesiti i ostaviti da miruje 10-tak minuta.

Prerezati ga na pola, te od jedne pole napraviti podlogu za kruh,a drugu polovicu pokriti da se ne susi.
Na lagano pobrasnjeloj podlozi razvaljati tijesto od prilike 35x25 cm.

Presaviti i nozem nacrtati oblik gljive, s tim da joj donji dio bude oko 18 cm dug.
(malo mi je cudan oblik gljive)

Rasiriti tijesto na pleh na kojem cemo peci i sa viljuskom ga izbosti te premazati vodom da nam se ne uhvati korica.

Tijesto prekriti lagano nauljenom plastikom.

Ostatak tijesta od podloge lagano rukama izmijesati te ga spoji sa ostatkom.

Tijesto ponovno podijeliti na pola pa sada jednu polovicu ponovno razvaljati u pravokutnik velicine oko 28x18 cm.









Kidati ga nozem na duge komadice,lagano ih protrljati rukama (cisto zbog oblika), i slagati ih na donji dio podloge.








Premazati lagano glazurom.

Sada uzeti veci dio tijesta i iskidati ga u 4 komada.Svakitaj komad iskidati u 25 komadica,te ih prstima oblikovati u male duguljaste loptice lagano siljaste na jednom vrhu.







Svaki komadic lagano zarezati skarama, te ih slagati na gornji dio pripremljene podloge.







Kako radimo, tako lagano premazivamo glazurom.







Kada smo popunili gornji dio snopa, od ostatka tijesta napravimo pletenicu koju nije potrebno podvlaciti sasvim ispod pripremljenog snopa vec samo lagano podviti uz krajeve sa strane.












Ponovno premazati glazurom i staviti u zagrijanu pecnicu na 200*,a nakon 15 minuta smanjiti na 180*,peci jos nekih 25 minuta ili dok dobijemo zlatnu boju,a da je kruh pecen.
Izvaditi iz pecnice i ostaviti na limu da se hladi.












Danas sam bila tako ponosna na sebe :):)




11 comments:

JA U KUHINJI... November 15, 2008 3:30 PM  

ostala sam bez teksta jer ovo zaista fenomenalno izgleda... imas zasto biti ponosna jer je ovo zaista... ma savrseno :)

cosmo2503 November 15, 2008 3:55 PM  

Svaka čast Branka! Ovo izgledafenomenalno. Prava si vrijednica,pišeš blogskorosvakodnevno, postovi su odlični (onaj o djedu Maksimu i bakalaru mi je najbolji).Sve šestitke i pozdrav.

nlo November 15, 2008 9:51 PM  

Ima posla i potrebna je vještina i brzina a tebi toga svakako ne nedostaje:)) Krajnji rezultat je prekrasan "snop žita". Prekrasno si ovo napravila i s punim pravom budi ponosna na sebe!!!

Andrea November 15, 2008 11:10 PM  

Ideja i izvedba su zbilja prekrasne i moram priznati, Branka divim ti se na strpljivosti i pedantnosti da napraviš ovakvo što. Iskreno ja neću ovo niti pokušavati! :)

dvi ribe dva kumpira November 16, 2008 4:33 AM  

Hvala vam na lijepim komentarima :)
Ovo mi je prva izvedba "zita", ali sigurno cu ga napravit za Bozic, ako mi vrucine dopuste.
Ovo je bio samo pokus,a sljedeci put cu probati biti malo vise detaljnija :):)

Nina November 16, 2008 6:57 PM  

ma majstorica si stvarno, sad ću se i ja vraćati stalo na ovu stranicu tako dugo dok se ne odlučim spremiti ovo, a i super si sve u slikama prikazala

Вера November 17, 2008 9:55 AM  

Prelepo uradjeno,izgledalo mi je na prvi pogled bas komplikovano ali si fantasticno objasnila!

Snjezana November 23, 2008 2:16 AM  

OMG ja sam bila uvjerena kako sam ostavila komentar na ovaj post!!!:OOO izgleda da postajem senilna...:P
ovo je malo umjetnicko djelo.:) svaka cast na strpljenju.
drugo se i nije moglo ocekivati od tebe kad se radi o kruhu.:)))) majstorica za kruh i peciva.:))))))

Minja November 28, 2008 5:33 PM  

Fenomenalno izgleda,već sam ti to rekla !
Pozdrav Branka :))

ljvov December 29, 2012 12:13 PM  

Zao mi bi bilo ga jesti! Predivna!

Pokvareni bojler May 05, 2023 2:17 PM  
This comment has been removed by a blog administrator.

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP