Tuesday, December 23, 2008

Bozicni kolaci






Stizu najuzbidljiviji dani u godini...Bozic i blagdani.

Dok sam zivila doma to je za mene bilo neko drugo vrijeme u koje bih se i sada volila vratit.

Najprije je bilo hladno, nekako kako u mojoj glavi i prilici Bozicu,

Kao dijete nisam ni mislila da bi moglo ni biti drugacije od toga,

ali ima i drugacije.


Bozic u Australiji...Bozic u ljetu.

Malo drugaciji i Bozic i ugodjaj, al o tom cemo za nekoliko dana.

Ono sto mi nedostaje je ono uzbudjenje koje sam osjecala kao dijete, ne zbog darova vec bas zbog samog dana Bozica.

Bilo je tada svega u obilju,

bilo je veselja, pijesme, smijeha,

bili su neka druga vremena, bar za mene.

Sada nekako, kao da svega toga nedostaje, ili bar nema dovoljno.

Bozicno vrijeme mi je i vrijeme orehnjace, prekrasne savijace napunjene orasima.

Bila prhka ili ne, stvarno mi je uvijek mirisala Bozicom.

I kao sto sam rekla mada zivim u zemlji gdje Bozic bude ljeti, a ljetno vrijeme sa sobom mi ne nosi suhe kolace, nekako mi je nezamisljivo da na dan Bozica nemam orehnjacu.

To mi je obavezno.

Cisto iz navike i cisto zbog mirisa koji me podsjeca na Bozic.

Ove godine sam napravila sve tri savijace koje volim, i orehnjacu i bademnjacu, a i makovnjacu.

Makovnjaca nije nekako uobicajena u mom kraju, bar ne u nasoj kuci,

ali to me nije nikada sprijecavalo da je ne radim.

Kad je hrana u pitanju, predrasuda nema.

Ovaj recept je iz knjige:
"Zlatna knjiga slatkih jela"
Taj recept uvijek radim za makovnjace ili bademnjace.
Ovo tijesto mi je stvarno prekrasnog okusa i teksture.
Spuzvasto i mirisno,
stvarno pravo odusevljenje.






Potrebno je:


Kvas:

30g svjezeg ili 10 g suhog kvasca

10 g secera

50 ml mlijeka

30 g brasna


Tijesto:

400g brasna

malo soli

80 g maslaca

60 g secera

2 zumanjka

korica od limuna

2 zlice ruma

200 ml mlijeka


Kvasac pomijesati sa mlijekom,secerom i brasnom da bude kremast.
Ostaviti par minuta.

U medjuvremenu prosijati brasno u zdjelu i napraviti malo udubljenje.

U njega usuti kvasac, dodati sve druge sastojke i zamijesiti tijesto.

Ostaviti tijesto u lagano nauljenoj zdjeli poklopljeno da se obujam udvostruci pa ga premijesiti i razvaljati.







Napuniti ga nadjevom po zelji, zamotati i namazati savijace otopljenim maslacem da se ne lijepe jedna za drugu i ostaviti da ponovno naraste.

Paziti da ostavimo razmak izmedju savijaca jer ce se tijesto zbog kvasca nadignuti.

Premazati ih razmucenim jajem i staviti peci u pecnicu na 180-200*, zavisi od pecnice.

Pecene savijace staviti na resetke da se ohlade.

Od ove kolicine izidju 2 vece savijace.











Mada su sve tri savijace ukusne i lijepe, a orahnjacu obozavam, ali moj favorit je ipak bademnjaca.
Ona mi je tako njezna i prekrasno ukusna.
A radjena sa oguljenim mljevenim bajamima, odlicnog je i izgleda.








Potrebno je:



250 g maslaca
250 g secera
3 zumanjka
3 bjelanjka
500 g mljevenih oguljenih bajama

Maslac pjenasto izmutimo sa secerom te mu jos mijesajuci mikserom dodajemo jedan po zedan zumanjak, pazeci da poslije svakog dodavanja dobro izmijesamo.
Na kraju dodamo snijeg od bjelanjka, lagano ga umijesamo u smijesu i s tim premazemo razvaljano tijesto.













Po vrhu pospemo bademima i savijacu zamotamo.
Premazemo maslacem, a nadignutu savijacu pred pecenje namazemo razmucenim jaje i pecemo.


Za orehnjacu je potrebno;







500g mljevenih oraha

150 g secera


200 ml mlijeka


malo ruma,


korice od limuna


malo orascica



Umijesto 150 g secera ja koristim jedan dio secera, a drugi dio meda, ali sve je stvar ukusa, zavisi kako volite.

Orahe i secer pomijesati tepreliti kipucim mlijekom.

Dobro izmijesati, pa dodati druge zacine.






Mazati po tijestu, zamotati i pustiti da se tijesto nadigne i premazati maslacem.
Sve premazati jajem i peci.






Za makovnjacu je potrebno:







300 g mljevenog maka

250 ml mlijeka

100 g secera

malo cimeta

malo klincica

20 g grozdjica (po zelji)

korica od limuna

Zakuhanom mlijeku dodati mljeveni mak i lagano kuhati.







Skuhanom maku dodati secer, dobro izmijesati, te dodati koricu limuna, rum, cimet i mljevene klincice.

Sve dobro izmijesati jos jednom i ostaviti da se hladi.

Ohladjenom smijesom mazati tijeso, presuti grozdjicama i zamotati.








Ova savijaca je takodjer jako ukusna, a ja sam je radila godinama, a da cak mak nisam ni meljala :):):)

Nisam imala masinu za mak do ove godine.

Razlika je velika.


8 comments:

Tash December 23, 2008 11:47 AM  

draga banjoli... gledam ove tvoje savijace i voda mi curi na usta :)
dobar je recept za tijesto, vidi se kako je lijepo rastresito. sledeci put cu i ja raditi sa njim :)

nlo December 23, 2008 12:50 PM  

Joj! Neznam koja bolje izgleda! Doduše "bademnjaču" nisam nikad provala a vjerujem da bi mi ona najviše legla:)
Što se tiće Božića na +30° jednostavno ga nemogu zamisliti vjerujem da ima svoje čari ali...

Anonymous,  December 23, 2008 10:24 PM  

Joj, ma daj, ovo nije humano sta mi radis. Pa curo slatka, ja sam radno celjade, evo me na poslu i sliniiiim na monitor. Pa nisma jos ni onaj tvoj kruh napravila a ti vec motas orehnjace...Ovo sam prvi put jela u Sloveniji, bila sam izbjeglica tada, i sjecam se da smo sa prijateljima isli na planinarenje i onda na vrh brda je bila nekakva krcma u kojoj smo se najeli domacih krvavica sa krompirom i kiselim zeljem, i onda na kraju zasladili poticom. Mmmm...A sta cu sad, nema mi druge nego da pravim...

A i oni racici me gledaju njezno sa vrha stranice, mogla bih i njih slatkoo smazati...PS: Koliki je limit rijeci na komentarima, ja razvukla, pa reko' da me ne izbaci :D:D:D

Sretan Bozic i sve najbolje tebi i tvojima!!!XOXOXO

Ljiljana March 09, 2009 3:31 AM  

Mami sam pre neki dan dala tvoj recept za strudlu. Imala je ona svoj, po kom je godinama pravila i jedva sam joj rekla da je ova jos bolja od njene. Danas je napravila i bila ocarana bas kao i ja. Stvarno neprevazidjena strudla, koju bi u svako doba menjala za parce najbolje torte.

dvi ribe dva kumpira March 09, 2009 3:35 AM  

Ljiljo, tako mi je drago.
Mogu zamislit kako ti je bilo tesko reci joj da je nesto drugo bolje od njezinog.
Hvala ti, i tebi i tvojoj mami :))

Anonymous,  March 24, 2010 2:43 PM  

Poštovana!
Korisstila sam ovo Vaše tijesto za savijače i oduševilo me.Radila sam za Božić bademnjaču,makovnjaču i orahnjaču (orahnjače 2)koristila sam duplu količinu tijesta.Bademnjača mi je novo iskustvo stoga ću sada za uskrs oguljene bademe malo na suho popržit i samljet, javim Vam razliku. Pozdrav iz Rijeke od Alme

Romy February 11, 2012 2:33 PM  

Odusevljena sam receptima i fotografijama...Prekrasno, pisanje sa stilom, nostalgijom, osjecajima, bas kako bi i ja radila.
Sto se tice Australije i ja sam jos tu, ali se planiram vratiti do iduceg Bozica, jedva cekam ...Nisam zaboravila tko sam i ponosna sam na to, jer sam uspijela sacuvati svoj stav prema zivotu, ljudima i prirodi sto mnogi ljudi izgube kada dodu u tudinu. Uzivajte u snijegu, puno je ljepse nego hladno i kisovito ljeto u Sydneyu. Posto sam "kontinentalka" meni snijeg beskrajno nedostaje i non-stop "visim" na Internetu zadnjih tjedan dana i gledam Hrvatsku pod snijegom i u srcu placem. Nostalgija....nema novaca koji je moze izlijeciti. Moj sin ne tolerira gluten pa trenutno ne mogu isprobati puno recepata, ali vracam se na blog i nesto cu sigurno pripremiti. Ugodan vikend, kod kuce je najljepse.

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP