Monday, September 7, 2009

Malo drugacije srdele i salsa od pecenih paprika

fathers day 025




Mada sam veliki mesojed, ribu obozavam i mogla bih je jesti svaki dan.
Tu ljubav sa mnom dijele i moj muz ali i moja djeca.
Stvarno , ribu obozavaju, i to na svaki nacin.
A u Australiji, hvala Bogu, ribe ima u obilju,
svake vrste, svakog oblika, svake velicine......
nema vrste koje nema.
Ne toliko cesto bih kupila srdele, najcesce za mene i muza, jer djeci izgleda da bas i ne odgovara okus.
Srdela je plava riba, a oni valjda vise vole bijelu,
u stvari i meni je bijela riba draza.

Kazu za srdelu da je neokrunjena kraljica svih riba svijeta.
Priilicno je jeftina pa na taj nacin je dostupna svima.
Jako je bogata omega -3 masnim kiselinama, bjelancevinama, vitaminima i mineralima.
Jako zdrava.
Osim frigane ili spremljene na gradela ja srdele nisam ni spremala,
njezin brudet sam probala ali meni osobno se nije svidio,
ne znam, na samu rijec brudet sam jako osjetljiva ;);),
nije to bilo onaj okus koji sam ocekivala.
Ali zato srdela na gradelima je odlicna.
Meni najdraza.

Pored rijecne ribe koju sam jela kao dijete, ja mislim da je srdela prva morska riba koju sam oprobala.
Sjecam se da su kod nas dolazili ribari iz obliznjeg Peljesca kada bi imali obilan ulov,
srdele su bile najcesca ponuda,
svjeze i tek ulovljene.
Srdela je bilo kao u prici bar jednom tjedno kada im je bila sezona.

Ovaj put sam odlucila nesto drugacije, cisto da djeci zamazem oci i naravno , da vidim reakciju.

fathers day 029

Ovo je bio cisti eksperiment.
Rezultat je bio odlican.
Sve je nestalo, tanjiri su ostali prazni a to mi je za mene najbolja ocjena.
Odlicna je ideja da se ovo jelo koristi kao lagano predjelo, ali u svakom slucaju moze i kao glavno jelo,naravno da tada povecamo kolicinu sastojaka.
Suha pomidora (rajcica) da neki poseban smek, malo drugaciji okus i slatkocu.

Potrebno je:

1/2 kg srdela
1 solja krusnih mrvica
20-tak suhih pomidora
sol i papar
par zlica maslinovog ulja

Srdele najprije ocistiti.
Sastruzete joj ljuske i otkinete im glave i izvucete stomak.

collage1

Od stomaka do repa iz zarezete tanjim ostrim nozem i vrh noza lagano (ne duboko) im podvucete pod kosti.

collage2

Pod kicmenu kost takodjet malo podvucete noz i kost izvucete vani.
Mozete ovo raditi i rukom.
Kost pri repu otkinete nozem.

filetiranje srdela 024

Srdela ostane cista i bez kostiju.

father's day 132

Operete filete i posusite na papirnatoj maramici.
U food processor stavite suhe pomidore i sameljete ih.
Toj smjesi dodamo krusne mrvice i par zlica maslinovog ulja, tek toliko da ovlaze.
Ako ste koristili pomidore iz ulja dodavanje ekstra ulja nije ni potrebno.
Srdele lagano posolite i stavite u mrvice koje lagano rukom pritisnete.
Nije potrebno da su sasvim oblozene mrvicama.

fathers day 004

Stavite prziti u zagrijanu teflonsku tavu kojoj ste dodali zlicu maslinovog ulja i lagano zaprzite,
najprije sa strane na kojoj je koza a zatim okrenete.
Nepotrebno ih je dugo prziti jer su fileti jako tanki.
Pazite da vam vatra nije prejaka jer ova smijesa dosta brzo pocrni i izgori.

fathers day 008

Posluzila sam ove srdele sa salsom od pecenih paprika.
Salsa je gotova cim su paprike pecene,
nema mijesanja ni cekanja.

Potrebno je:

2 vece crvene paprike
2 pomidore, a moze i bez njih
1 ljuta paprika ( po zelji)
2 zlicice kapara
malo bosiljkoih listica, natrganih
2 zlice maslinovog ulja

Zagrijati pecnicu na 220 *
Lagano nauljenim rukama namazemo paprike i pomidore, a i ljutu papricicu ako koristimo.
Stavimo peci 20-tak minuta dok povrce pocrni,
pecenu papriku stavimo u plasticnu vrecicu da joj se koza poslije lakse guli.

collage3


Pomidore ocistiti od kozice i sjemenki, tako i paprike,
staviti u food processor i izmijesati dok dobijemo glatku smijesu.
Smjesi tada dodamo kapare, natrgani bosiljak i maslinovo ulje,
posolimo po ukusu i serviramo.
Ja nisam koristila ljutu papriku jedino zato sto je trenutno nisam imala u kuci,
ali sam na kraju dodala malo cayenne pepper,
Meni je bilo odlicno, a i moji ukucani su uzivali.

fathers day 037

Dobar tek !

7 comments:

Vali September 08, 2009 10:13 AM  

Divno! Samo me ne privlači ovo filetiranje srdela. :) Kod nas u ribarnici zna biti već isfiletiranih pa, kad naletim, odmah kupujem i radim ovo!

Shangri La Food September 08, 2009 10:15 AM  

ajme tko će sad dočekati ručak.. kako lijepo jelo.. drugačije srdele, a salsa mi je odlična

Andrea September 08, 2009 10:34 AM  

I ja nekako više volim bijelu ribu, srdela mi je najmanje draga od sve ribe. Ipak i nju ću rado pojesti.
Jako mi se sviđa ovaj recept, potpuno mi je nov ovaj način pripreme, a mislim da će se i dragom svidjeti. :)

dvi ribe dva kumpira September 08, 2009 11:29 AM  

Andrea, srdela je i meni iskreno malo teska riba, ali cu je ipak rado pojesti,
Bijela riba mi je puno laganija.
Sangri....salsa ja jako ukusna,
ovo je odlicno raditi dok se nesto drugo radi u kuhinji,
na taj nacin ni ne primjetis da se nesto u medjuvremenu kuha ;)))
vali,
imam ih i ja kupiti isfiletirane, ali raditi sam mi je nekako poseban gust,
a stvarno ne uzme ni puno truda ni vremena,
prva je nekako najduza ;)))
Nesto slicno sam gledala prosle godine kada je G. Locatelli radio skuse,
odatle mi ideja, a kladila bih se da taj recept i imam u njegovoj knjizi, ali mi je skoro nemoguce je naci u garazi u mojim "brojnim kutijama".
Mislim da je on dodavao jos koji zacin u mrvice, ali meni to nije ni bilo potrebno jer je salsa jako mirisna, a i ukusna.

romantales September 08, 2009 3:43 PM  

upravo spremam post o inćunima, dopadaju mi se i srdele i nemam nikakvog problema s filetiranjem ribe, samo što ja to sve samo rukama u rukavicama, naravno ;-)
Na slici mi djeluje kao da si vruće paprike gulila? Ako je tome tako, daleko ih je jednostavnije guliti kada se malo ohlade. Ja ih nakon pečenja poklopim u zdjeli i nakon jedno sat vremena kad se ohlade, gule se bez ikakvog poblema i nema opečenih prstiju.

dvi ribe dva kumpira September 08, 2009 11:00 PM  

Hvala romantales ;))
paprike jesam gulula dosta vruce, nije mi se dalo cekati :):)
Inace uvijek sacekam, ili ih stavim u poklopljen lonac ili plasticnu kesicu, poslije se gule odlicno ;))
Hvala ;))

Anonymous,  September 10, 2009 10:19 PM  

srdelu spreman,najcesce na gradele i u pecnici..ovaj nacin spremanja odnosno filetiranja,izgleda skroz dobro,salsa isto tako...
dala si mi ideju,ako sutra bude friskih srdela,spreman :)

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP