Tuesday, September 29, 2009

Ajme, maslineeeeeeee....

kruh sa maslinovim uljem 049




U nasoj blogerskoj kuvarigrici Ajme koliko nas je koju je osmislila Monsoon, nasa ovomjesecna domacica je Maslinka.
Toliko sam se obradovala kada sam vidjela zadanu temu....masline.
U stvari, bas joj i odgovara imenu :)
Tako mi je bilo drago, ma neopisivo mi je bilo drago jer masline obozavamo pocevsi od najstarijeg pa do najmladjeg.
Moja djeca ih jedu kao bombone.
Umjesto na teglice i grame, kod nas se masline kupuju na kilograme....eto koliko ih volimo.
Na tek vidjenu temu na pamet mi je palo bezboroj ideja, a mjesec bas i nije dug.
Maslinu kao maslinu obozavam, maslinovo ulje....mmmmmmm.......nezamjenjivo u mojoj kuhinji, a tapenadu da ne pricam..........
U svakom slucaju za mene savrseno odabrana tema.
Cesto recem da maslinovo ulje toliko volim da bih ga mogla piti, tek onako.


fini rizot i balsamic 075


Prva stvar na koju sam pomislila je bio "dipping sos" koji je presavrseno jednostavan a isto tako i ukusan,
Nedavno kada sam bila u Sydneyu smo ovo narucili kao jedno od predjela,
ja sam se odusevila.
Super ideja koju oni u restoranu naravno masno naplate :-)
Maslinovo extra djevicansko ulje i kvalitetan balsamicni ocat......
nista drugo i nista vise,
osim naravno odlicnog domaceg kruha za mocenje.
Jednostavno presavrseno.

fini rizot i balsamic 082

Recept......
extra djevicansko maslinovo ulje
balsamicni ocat
Mjesajte omjer koji volite i mocite kruh i uzivajte :-)



kruh sa maslinovim uljem 040


Kada molimo "Oce nas" molimo "Kruh nas svagdasnji daj nam danas" pa sto onda drugo odabrati nego kruh i to ne obicni, vec sa maslinovim uljem,
Maslinovo ulje mu daje posebnu mekocu i hrskavost korice,
radila sam ga ovaj mjesec nekoliko puta i svaki put je nestao brzinom svjetlosti.


kruh sa maslinovim uljem 051

Potrebno je:

1 kg bijelog brasna + extra za posipanje
3 zlicice soli
20 g svjezeg kvasca
oko 2 3/4 solje vode, sobne temperature
1/2 case extra djevicanskog maslinovog ulja
obicno ulje za podmazivanje zdjele


Razmutiti kvasac i 3 zlice vode u manjoj casi i mijesati dok ne dobijete kremastu tekucinu.
Prosijati brasno , staviti ga u zdjelu i dodati kvasac i vecinu vode.
Poceti mijesati i dodati postepeno ulje.
Po potrebi dodati ostatak vode i mijesati dok tijesto ne postane sasvim glatko i elasticno.
Staviti tijesto u lagano nauljenu zdjelu i u njoj ga okrenuti tako da bude nauljeno i sa gornje i sa donje strane.
Pokriti ga vlaznom krpom ili plasticnom folijom te ostaviti 2 sata da miruje i udvostruci obujam.

Lagano dignuto tijesto staviti na pobrasnjenu povrsinu.
Nije ga potrebno premijesivati, a ni istisnjivati zrak.
Oblikovati pazljivo dugu traku, oblika kobasice, oko 50-55 cm, krajeve podviti jedan pod drugi tako da dobijemo oblik kruga.
Prebacimo u tepsiju u kojoj ce mo ga peci i ostavimo ponovno preklopljenog sa vlaznom krpom da odstoji jos 1 sat.

U medjuvremenu zagrijemo pecnicu na 230 *.
Ukvasali kruh pospemo lagano brasnom i stavimo peci u zagrijanu pecnicu oko 10-15 minuta, a zatim smanjimo temperaturu na 190 i pecemo jos oko pola sata ili dok "kucnemo" po njemu dobijemo "supalj" zvuk.
Peceni kruh ohladiti na resetci i posluziti.


kruh sa maslinovim uljem 098

Ovaj kruh je savrseno mekan i super ukusan.


http://www.wildyeastblog.com/category/yeastspotting/

14 comments:

Snjezana September 30, 2009 2:46 AM  

ajme branka, slika s umocenim kruhom je ludilooo!!!:)))) posalji je na jugalbandi, imas jos vrimena danas.:)

dvi ribe dva kumpira September 30, 2009 4:23 AM  

Hvala Snjezana,
bila je jedna bolja slika od ove, ali vidio se Andjelin napola nalakirani nokat :(:(:(
A steta, bas bi bila fina slika.
A Jugalbandi eto vama draga moja, sa vise iskustva u slikanju....nisam ja za to,
preobicna sam :):):):)

Ljiljana September 30, 2009 5:24 AM  

Ohohooo bas lep hleb. A kako tek volim da ga ovako umacem...Ja ponekad ubacim u to i malo origana, pa ne umem posle da stanem.
Branka, vidim da ce uskoro novi post o tvojim receptima :))

cosmo2503 September 30, 2009 8:08 AM  

Draga Branka, kruh je predobar i ne zaboravi ga prijaviti za yeastspotting...
Dip mi je super, pa kako imam još 12 sati fore prije objavljivanja posta, a nisam imala sličicu za uvod sa zdjelicom maslina i umakom kao mezom eto prilike da iskoristim ovaj tvoj jer te superjednostavne sastojke uvijek imam kući.

Andrea September 30, 2009 9:47 AM  

Koji odličan dip, a nikad mi ovako nešto nije palo napamet. Ovo ću već danas isprobati jer i je te sastojke uvijek imam u kući.
Kruh također izgleda fantastično. :)
I Branka, ti si sve samo ne obična! :)

dvi ribe dva kumpira September 30, 2009 11:40 AM  

Hvala :)
Cosmo, hocu, prijavit cu,
hvala sto si me podsjtila ;))
Andrea, mene je ovaj dip odusevio, super jednostavno a stvarno finoooo ukusno ;))
Ljiljo,, tocno te razumijem kako ti je :):)

JA U KUHINJI... September 30, 2009 4:17 PM  

ovo je ludo dobro... obozavamo svez, domaci, hleb mociti u maslinovo ulje ali sledeci put pravim ovako...

Snježana Cetina September 30, 2009 6:21 PM  

Sviđa mi se ovaj kotač-kruh :))

Josipa September 30, 2009 6:58 PM  

uopće ne mogu zamisliti kakvog bi okusa mogao biti, ali me jako privlači... i ja obožavam maslinovo ulje :) fotkice su super, a kruh mi se jako sviđa... isprobat ću ga jer vjerujem vašim receptima nakon što sam već jedan probala :)

Marija October 01, 2009 11:00 AM  

Nije dobro gledati ove tvoje slike na prazan stomak :)

Ne mogu se sloziti sa tvojom konstatacijom da su ti slike preobicne. Apsolutno sve sto uslikas izgleda neverovatno ukusno, bila bih u stanju da pojedem i nesto sto ne volim :)

zrinka October 01, 2009 11:57 AM  

Divan kruh, krasan post, jednostavno a efektno. Od mene 5-ica!

dvi ribe dva kumpira October 02, 2009 1:27 AM  

Hvala cure:))
Marija, od majstora fotografije kao sto si ti, ovo mi je poseban kompliment,
sto sam mislila reci je da se ja i ne trudim oko slika, nema nikakvog posebnog sredjivanja, nikakve prekrasne podloge ili kompozicije fotografije kao sto na primjer vidim kod tebe.
Ti to draga moja radis savrseno dobro i ne trebam ti uopce govoriti da si mi uzor, ti to vec znas.
Ja jednostavno slikam tanjir ili komadic hrane, nastojim da izgleda privlacno i da onaj tko pogleda slikicu to pozeli i pojesti ;)
Znaci u tom dijelu uspjevam ;))) i to mi je jako drago :)
Ja volim prirodne slike, dnevno svijetlo i nikako umjetno,
Ti si Marija jedna od rijetkih kojima i umjetno svijetlo ne pravi "stetu".
Tvoje slike uvijek rado pogledam i divim se svaki put :))

Denis September 23, 2010 12:38 AM  

ovaj dip je prekrasan,a uz što se to točno služi i koji je neki idealni omjer balsamica i maslinovog ulja?

dvi ribe dva kumpira September 30, 2010 9:39 PM  

Denis, tesko je dati tocan omjer,
sve je stvar ukusa,
naravno zavisi i od balsamicnog octa...stvarno sve je stvar ukusa.
Dip se sluzi sam a moci se domacim kruhom, vjeruj mi, to je sasvim dovoljno.
Ljilja kaze da stavi i malo origana, nisam probala, al hocu.

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP